Onko ok olla kuntouttavassa työtoiminnassa ikuisesti kun pelkää vastuuta
Ja oikeissa palkkatöissä saa burnoutin. Viimeksi kävi näin postinjakelussa. Se stressi oli liikaa.
Kommentit (39)
Itse haluaisin johonkin helppoon kuntouttavaan työtoimintaan. Nykyään käyn vaan yhtenä päivänä viikossa käsityöryhmässä, mutta voisin vaikka toimia tiskarina jossain vanhusten hoivakodissa, niinkuin nuorempana. Kärsin ajoittain vaikeasta masennuksesta ja yleistyneestä ahdistuneisuushäiriöstä. Tuo yksi päivä ei tahdo oikein riittää ja helosti vaivun masennukseen.
Tuossa saa samoja tukia kuin työtön, eli ne rahat revitään töissäkäyviltä. Eli ei ole ok. Kai niitä on semmoisia hommia mitkä ei paljon vaadi. Joku nurmikonleikkaus tai haravointi yms.
Ei kai niissä nyt ikuisesti voi olla.
Vierailija kirjoitti:
Postinjakelussa liikaa stressiä vastuusta? Ai siitä että osaako laittaa oikeet postit oikeeseen laatikkoon? Miten helppoa se työ pitäisi olla?
Ahdistaa liikenteen seassa meneminen ja huono suuntavaisto. Kartasta huolimatta eksyn ja se aiheuttaa hirveää ahdistusta. Olen myös saanut huutoja ihmisiltä kun ollut joku lapsi päiväunilla ja liian kovaa laittanut postit luukusta. Paniikkikohtaukset oli lähellä tuossa työssä.
Ap
Jos kykenee töihin mutta ei kiinnosta, ei kannattaisi odotella tukiakaan. Eikä niitä paljon saavu leikkauksien jälkeen.
Mikä johtaa burnouttiin postin jakelussa? Oikeat postit oikeaan osoitteiseen? Voi kun kamalaa ja raskasta. Jaksuhalit.
Vierailija kirjoitti:
Jos kykenee töihin mutta ei kiinnosta, ei kannattaisi odotella tukiakaan. Eikä niitä paljon saavu leikkauksien jälkeen.
Mikä johtaa burnouttiin postin jakelussa? Oikeat postit oikeaan osoitteiseen? Voi kun kamalaa ja raskasta. Jaksuhalit.
Juurihan tuo kirjoitti mikä siinä on ongelma.
Vastaus itse kysymykseen, ei kuntouttavassa ei voi olla ikuisesti. Mene vaikka työkokeiluun. Saat kokeilla eri aloja/työtä ja voit huomata että mikä olisi se työ mikä juuri sinulle sopii. Työkokeilijana et ole vastuussa mistään mutta näet työnkuvaa, ja sitten voi miettiä pärjääkö siinä.
Eikö niiden tukíen pitänyt olla vastikkeellisia? Nyt ei näköjään sekään porukalle kelpaa, että joku haluaa olla kuntouttavassa työtoiminnassa.
Kuntouttavassa ei voi loputtomiin olla. Ja nekin on porrastettu-paikka valitaan miten aiot/pitäisi edistyä
Vierailija kirjoitti:
Eikö niiden tukíen pitänyt olla vastikkeellisia? Nyt ei näköjään sekään porukalle kelpaa, että joku haluaa olla kuntouttavassa työtoiminnassa.
Eihän näille kelpaa mikään. Itsekin kuntouttavassa, mutta sanon ihmisille kysyttäessä että olen töissä. En ole missään pajalla joten helppo valehdella. Sen takia valehtelen koska ihmiset ovat ääliöitä.
Vierailija kirjoitti:
Kuntouttavassa ei voi loputtomiin olla. Ja nekin on porrastettu-paikka valitaan miten aiot/pitäisi edistyä
Ai, minä olen käynyt 15 vuotta kuntouttavassa työtoiminnassa. Välillä on ollut parin kuukauden tauko ja paikka vaihtunut. Välillä olen ollut pajalla, välillä jossain muualla "oikeammissa töissä".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai, minä olen käynyt 15 vuotta kuntouttavassa työtoiminnassa. Välillä on ollut parin kuukauden tauko ja paikka vaihtunut. Välillä olen ollut pajalla, välillä jossain muualla "oikeammissa töissä".
Samoin, yli kymmenen vuotta ollut kuntouttavassa, työkokeilussa, välillä työttömänä. Ja juurikin samojen syiden vuoksi kuin ap. Työelämä on niin henkisesti vievää että jotkut ei yksinkertaisesti siihen kykene. Ei ole enää helppoja suorittavia töitä, koska nekin ovat aikatauluiltaan ja vaatimuksiltaan stressaavia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eihän näille kelpaa mikään. Itsekin kuntouttavassa, mutta sanon ihmisille kysyttäessä että olen töissä. En ole missään pajalla joten helppo valehdella. Sen takia valehtelen koska ihmiset ovat ääliöitä.
Kannattaa jatkaa valehtelua. Ihmiset eivät ymmärrä sitä mitä itse eivät ole kokeneet.
Toivottavasti olosi paranisi tulevaisuudessa.
Miten ihmeessä jotku on voineet olla kuntouttavassa yli 10v? Työkkäri ei ilmeisesti "patistele" edes yrittämään töihin. No tämäpä hyvä tietää. Hankkiudun minäkin krt vkossa kuntouttavaan missä voisin olla eläkeikään saakka.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa jatkaa valehtelua. Ihmiset eivät ymmärrä sitä mitä itse eivät ole kokeneet.
Kiitos tsempeistä. Kuntouttavasta on ollut hyötyä, olen alkanut pohtimaan tämän alan opiskelua missä nyt teen "töitä". Vielä on jonkinlaisia haasteita mutta pikkuhiljaa.
Niissä on aikaraja eikä niihin saa tervettä edes laittaa. Työkokeilussa testataan vajaakuntoisen työkykyä.
Pidä lääkärinlausunnot ja hoito jatkuvina ja hae työkyvyttömyyseläkettä, jos on perusteita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiitos tsempeistä. Kuntouttavasta on ollut hyötyä, olen alkanut pohtimaan tämän alan opiskelua missä nyt teen "töitä". Vielä on jonkinlaisia haasteita mutta pikkuhiljaa.
Nimenomaan " Teet töitä"😆
Vierailija kirjoitti:
Mitäs työtä sinä idiootti teet? Juokseeko trollauspalkka persuilta?
Vierailija kirjoitti:
Miten ihmeessä jotku on voineet olla kuntouttavassa yli 10v? Työkkäri ei ilmeisesti "patistele" edes yrittämään töihin. No tämäpä hyvä tietää. Hankkiudun minäkin krt vkossa kuntouttavaan missä voisin olla eläkeikään saakka.
Sinä et kuitenkaan kärsi mielenterveyden häiriöistä. Ne ovat vaikeita asioita ja etenkin nykypäivänä on hankalaksi laitettu avun saaminen. Ehkä ihminen saa ajan johonkin lääkäritapaamiseen tai hoitajalle, mutta pidempiaikainen hoito olisi todella tarpeen. Mieluiten terapia. Vielä 2000-luvun alussa asiat toimivat, nykyään ei.
Vierailija kirjoitti:
Tuossa saa samoja tukia kuin työtön, eli ne rahat revitään töissäkäyviltä. Eli ei ole ok. Kai niitä on semmoisia hommia mitkä ei paljon vaadi. Joku nurmikonleikkaus tai haravointi yms.
Mitäpä sanot sote-pomojen ylisuurista palkoista, kokouspalkkioista ja kuukausitolkulla jatkuvista irtisanomisajan aikaisista palkoista (joiden aikana ei työvelvoitetta) ?
(en ole ap)
Postinjakelussa liikaa stressiä vastuusta? Ai siitä että osaako laittaa oikeet postit oikeeseen laatikkoon? Miten helppoa se työ pitäisi olla?