Erityislapsi olikin huonosti kasvatettu
Päiväkodissa yksi verbaalisesti taitava lapsi pahoinpitelee jatkuvasti muita.muutclapset pelkäävät lyöjää. Lapsen äiti arka ja isä tunnettu alueella entisenä kovemman luokan kiusaajana ja tunnettu valtavasta tappeluarvestaan kasvoissa. Isä myös kiihkouskovainen. Lapsi pahoinpitelee ryhmässä lapsia joilla ei ole samaa uskontoa ja nimittelee heitä siksi ettei samaa uskontoa. Varhaiskasvatuksen henkilökunta sanoo kyseessä olevan erityislapsi pyytänyt satutettujen lasten vanhemmilta ymmärrystä. Koen kuitenkin että pääsyy ongelmiin on kasvatuksen puute
Inkluusio mennyt pieleen
Vertaiskokemuksia väkivaltaisista lapsista lapsiryhmissä, kuinka asia ratkennut?
Kommentit (18)
Pahoinpitelee verbaalisesti mutta fyysisesti.
Koet että ei ole erityislapsi. Ei sitä kokien diagnosoida.
Lapsi uhoaa ja haukkuu muita sekä lyö toistuvasti toisia lapsia kasvoihin
Ap
Sellaisia ovat kaikki nepsyt. Asiaan saa vahvistuksen kun katsoo Ylen ohjelman niistä pirulaisista.
Olen töissä erityislasten hoitoyksikössä ja vuosien työkokemus neurokirjon ja muiden kehitysvammojen osalta
Ap
Vertaiskokemuksena sama oman lapsen päiväkodissa, ilmeisesti katsonut väkivaltainen lapsibhuonoja ohjelmia tai ottanut mallia isommista
Em lapsi mukava niille joille haluaa
Vierailija kirjoitti:
Sellaisia ovat kaikki nepsyt. Asiaan saa vahvistuksen kun katsoo Ylen ohjelman niistä pirulaisista.
Jos meinaat sitä missä äiti monen tytön kanssa niin siinä uupumut vanhempi oli tossun alla ja lapset pyöritti taloa mielen mukaan
Kasvatus ja rutiinit tärkeitä kaikille
NIin, kaikki huonosti käyttäytyvät tenavat ei ole nepsyjä. Toiset lapset on vaa kus....päitä
Tutulta vaikuttaa ap, tsemppiä
samaa hoettiin lasteni koulussa vaikkei väkivaltaisella lapsella diagnooseja
Vanhempien pitäisi kasvattaa paremmin, nuo väkivaltaiset lapset häiriköinyt ilman huoltajaa kaduilla
Itse olen terveydenhoitaja
Vierailija kirjoitti:
Kumma kun suurin osa tietämistäni "nepsyistä" osaa käyttäytyä ihan hyvin. Kaikkea ei voi selittää diagnoosilla, eikä diagnoosin takia voi jättää kasvattamatta
Meillekin joku terveyskeskuksen ylilääkäri ilmoitti näkemättä edes koko lasta, että kyse on vain huonosta kasvatuksesta ja sosiaalisista ongelmista. Olikin keskivaikea kehitysvamma...
Otsikossa väität että onkin todettu vain huonosti kasvatetuksi, mutta viestisä kerrot että tämä on sinun oma tulkintasi eikä mitään muuta syytä olettaa etteikö kyseessä kuitenkin ole joku spektrin lapsi.
Muut myös ihmetelleet että miten näin heikolla kirjoitustaidolla voi ammatin oppia ja töitä tehdä. Jopa lähihoitajan täytyy osata lääkelaskut ja äidinkieli. Tilanne mielikuvitusta?
Vierailija kirjoitti:
Koet että ei ole erityislapsi. Ei sitä kokien diagnosoida.
Ei jokainen erityislapsi ole riehuva sekopää. Nykyään kaikki pistetään erityisyyden piikkiin, vaikka olisi kasvatuksen puutetta tai muuten vain häiriintynyt. Vanhemmat voivat paeta todellisuutta jauhamalla erityisyydestä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kumma kun suurin osa tietämistäni "nepsyistä" osaa käyttäytyä ihan hyvin. Kaikkea ei voi selittää diagnoosilla, eikä diagnoosin takia voi jättää kasvattamatta
Minä olin usein omissa oloissani päiväkodissa ja tutkailin leluja ja pelejä. Koulussakin pyrin käyttäytymään.
Mielestäni sairaaksi on mennyt yhteiskunta, jonka mielestä muiden pitää hyväksyä ja sietää pahoinpitelyä, koska joku on erityislapsi tai erityisnuori tai jotain erityistä.
Oletteko tehneet lasuja vastaavasta?
-ohis
Muut lapset *