Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko duunari/amis mies ja korkeakoulutettu nainen seurustella?

Vierailija
25.04.2024 |

Kysyn tätä ihan sen takia kun usein tuntuu olevan niin että korkeakoulutettu nainen kelpuuttaa kumppaniksi miehen joka on myös korkeakoulutettu. Tiedän pareja missä mies on korkeakoulutettu ja hyvässä asemassa työelämässä kun taas nainen on ei ole hyvässä asemassa työelämässä.

Miten siis onko mahdollista että esim raksamies seurustelee eläinlääkäri naisen kanssa?

Kommentit (24)

Vierailija
21/24 |
25.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen nainen, koulutukseltani sähkötekniikan DI eli ap:n hakema akateemisesti koulutettu nainen. Mieheni on amiksen käynyt sähköasentaja. Yhdessä ollaan oltu kymmenen vuotta ja naimisissa kolme, eikä olla oltu teinirakkaus vaan kolmekymppisiä kun tutustuttiin eli molemmat jo tukevasti työelämässä. Mulle on tärkeintä millainen mies on eli persoona, ei se mitä koulua mies on käynyt. 

Vierailija
22/24 |
25.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me olemme tällainen pari. Minä oon maisteri ja mies on suorittanut ammattikoulun. Kumpikin lähdetään aamulla omiin töihimme. Ja puhumista kyllä riittää vapaa-ajalla.

Mieheni on kyllä kiinnostunut maailman tapahtumista ja perehtyy paljon asioihin. Itseasiassa kun mieheni pystyy työpäivien ajan kuuntelemaan podcasteja ajankohtaisista asioista, hänellä on monessa keskustelussa paljon syvällisempiä ja monipuolisempia näkemyksiä.

Olennaista onkin minulle kumppaninvalinnassa koulutuksen sijaan se, millaisella uteliaisuudella maailmaa tarkkailee. Ja toki sitten muut asiat, kuten se kuuluisa kemia

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/24 |
25.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai voi. Ja naisten koulutustason noustessa tällaisten parien määrä tulee vaan lisääntymään.

Vierailija
24/24 |
25.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun puhutaan koulutuksesta, se antaa oletuksen ulkopuolelta tulleesta asiasta, että joku on kouluttanut kumppaniehdokasta ja tämän takia hän olisi tavoiteltava? Joten en usko että se on oleellista naisten suhteen.

Naiset arvostavat älykkyyttä, miehekkyyttä, vastuunkantoa, luotettavuutta, aikaansaavuutta ja ahkeruutta, sopivaa luonnetta, kykyä tuoda resursseja kuten tuloja, pääomaa, emotionaalista tukea, ja monta muuta asiaa.

Onko jonkin näistä saavuttamiseksi mentävä muiden mukana johonkin oppilaitokseen vuosiksi pyörimään vai onko siihen muita, jopa tehokkaampia tapoja? 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi kahdeksan