Tuntuu sinusta että olet fiksumpi kun suurin osa tämän palstan kirjoittajista?
Aika paljon vaikuttaa täällä olevan ns. heikompaa ainesta kirjoittelemassa
Kommentit (58)
Olen niitä harvoja heränneitä ja muut ovat lampaita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tosi paljon on työttömiä, elämän koululaisia, matalapalkkaisia, vasemmistolaisia, muutama mt-potilas jne.
Hah, persujahan täällä on aina ollut ylivoimaisesti eniten. Tulee tuon elämänkoululaisuuden kylkiäisenä usein. Nyt ne on vähän hiljentyneet kun nykyinen politiikka osuu omaankin nilkkaan ja nolottaa kun on tullut kustuksi silmään.
Hauskinta persuissa on se, että ne joskus poistattaa itse oman ketjunsa, joka on saattanut olla pystyssä monta viikkoa. Ihan vain siksi, kun joku kaivaa netistä todisteen siitä, että ketjussa valehdellaan.
Tällaisia kirjoituksia lukiessa tuntee itsensä aina älykkääksi, vaikka olisi millainen päivä tai moka takana.
Se on pienestä kiinni.
Kaikki ovat keskimääräistä fiksumpia ja parempia kuskeja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tosi paljon on työttömiä, elämän koululaisia, matalapalkkaisia, vasemmistolaisia, muutama mt-potilas jne.
Hah, persujahan täällä on aina ollut ylivoimaisesti eniten. Tulee tuon elämänkoululaisuuden kylkiäisenä usein. Nyt ne on vähän hiljentyneet kun nykyinen politiikka osuu omaankin nilkkaan ja nolottaa kun on tullut kustuksi silmään.
Hauskinta persuissa on se, että ne joskus poistattaa itse oman ketjunsa, joka on saattanut olla pystyssä monta viikkoa. Ihan vain siksi, kun joku kaivaa netistä todisteen siitä, että ketjussa valehdellaan.
Tällaisia kirjoituksia lukiessa tuntee itsensä aina älykkääksi, vaikka olisi millainen päivä tai moka takana.
Kuinka niin? Tai mihin se perustuu? Tuo edellinen kirjoitti faktaa, mutta olis tietysti saanut jättää pois "persu" sanan. Ja kirjoittaa aivan yleisessä muodossa.
Kysymys siis oli, miksi tuo kirjoitus saa tuntemaan sitä lukevan älykkääksi?
Vierailija kirjoitti:
Jos ÅO:lla mitataan niin olen fiksumpi kuin 90% muista ihmisistä. Sama pätenee palstalla, luku lienee suurempikin.
Niin, mutta tunnetko olevasi? Itse ajattelin aina olevani jotenkin ei ehkä tyhmempi, mutta kummallisempi. Ajattelin niin eri tavalla kuin muut. On siis eri asia mitä on ja mitä kokee.
"Kuinka niin? Tai mihin se perustuu? Tuo edellinen kirjoitti faktaa, mutta olis tietysti saanut jättää pois "persu" sanan. Ja kirjoittaa aivan yleisessä muodossa.
Kysymys siis oli, miksi tuo kirjoitus saa tuntemaan sitä lukevan älykkääksi?"
Ei tuossa mitään faktaa ollut. Kirjoittajalla on mielikuva persuista ja vilkas ajatusmaailma mitä hänen mielikuvituspersut täällä tekevät. Tämä on anonyymi palsta, jossa esim. ketjuja poistuu ihan kummallisista syistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos ÅO:lla mitataan niin olen fiksumpi kuin 90% muista ihmisistä. Sama pätenee palstalla, luku lienee suurempikin.
Niin, mutta tunnetko olevasi? Itse ajattelin aina olevani jotenkin ei ehkä tyhmempi, mutta kummallisempi. Ajattelin niin eri tavalla kuin muut. On siis eri asia mitä on ja mitä kokee.
Ei eri mieltä olemisella ja tyhmyydellä ole aina suoraa suhdetta. Varsinkin epämiellyttävissä aihessa faktat mielellään unohdetaan ja mennään tunteella kun tuntuu paremmalle.
En osaa sanoa. Tuntuu siltä että monella on täällä jokin agenda ja tunteet nousevat aika herkästi pintaan. En välttämättä lähtisi arvioimaan älykkyyttään näiden perusteella
Vierailija kirjoitti:
Ei, mutta huomaan, että minulla on erilainen asenne ja maailman kuva. Tai jään sen kanssa vähemmistöön.
Sama fiilis. Yllätyn esimerkiksi siitä kuinka helposti täällä mennään haukkumiseen tai muuten henkilöön kohdistuvaan argumentointiin. Se tulee lähes aina minulle puskista, koska en koe näitä asioita niin tärkeiksi että tahtoisin sivaltaa hinnalla millä hyvänsä
Ei tunnu, todennäköisesti en ole. Hallitsen oman alani, mutta olen armoton tunari monissa käytännön asioissa.
Kyllä huomaan itsessäni besserwisserin heräävän täällä kirjoittaessani.
Olen sentään rehellinen ja tiedostan tämän itsessäni.
Jokainenhan " tietää " asioista oman elämänsä näkökulmasta.
Vierailija kirjoitti:
Olen niin fiksu että mun trollaukset menee aina läpi. Se on parasta somessa kun tarkoituksella saa jonkun raivon partaalle täysin yhdentekevässä asiassa.
Trolli voi olla älykäs, mutta ei fiksu eikä ikinä viisas. H-tissä on muuten varattu erityinen piinapaikka trolleille, jos et heti löydä niin se on siinä puhelinmyyjien ja feissareiden välissä.
Selvästikin heikomman aineksen kirjoittama otsikko.
Tiedän olevani fiksumpi kuin suurin osa palstan kirjoittajista, koska tiedän olevani fiksumpi kuin väestö keskimäärin muutenkin. Tämä ei ole mielipideasia vaan ihan mitattavissa oleva väittämä.
Vierailija kirjoitti:
Tässä AP varmaan vitsailee, koska 90 % ei ole sellainen fleksi, mitä olettaisi. Se on itseasiassa länsimaissa nykyään aikalailla älykkyyosamäärämittausten keskiarvo eli 119.
Vierailija kirjoitti:
Selvästikin heikomman aineksen kirjoittama otsikko.
Aivan.
Jos itsestäni tuntuisi, en aloittaisi otsikkoa Kuukkelin käännösmuodossa "Tuntuu sinusta..."...
Ei, mutta huomaan, että minulla on erilainen asenne ja maailman kuva. Tai jään sen kanssa vähemmistöön.