Minkä ikäisenä ei ole enää nuori?
Aina saa kuulla siitä että sä oot niin nuori vielä, vaikka ikää jo lähes 50.
Missä vaiheessa ruvetaan sanomaan, että et sä enää niin nuori ole?
Kommentit (61)
35-40 vielä sinnittelee nuoruudessa kiinni? Toki onhan tuo aina tapauskohtaista. Meilläkin yksi rasavilli 30+ mies töissä. Huumori lentää ja mies itsekin hyppii aitojen yli ja kiipeilee puissa.
Jos asiat eivät ole kunnossa, kun ikää on 30, on henkilössä jotain vialla.
En tarkoita siis, että pitäisi olla perhettä uraa yms. yms. mutta kuitenkin jo opiskeltu/töissä ja mahdollinen parisuhde on normius.
25 vuotias on nuori aikuinen, mutta ei nuori.
25-vuotiaalla pitäisi jo olla sen verran järkeä päässä ja vastuuntuntoa, ettei voi enää vedota nuoruuteen. Mut sanoisin, että 30 on jo aikuinen ei vanha, mutta ei nuorikaan.
No oon 25 vuotias ja koen olevani nuori aikuinen, mutta en vielä lähelläkään oikeaa "aikuista". Nykyään ymmärrän jo paremmin, ettei se ikä pelkästään aikuista tee, vaan enemmän se on kiinni elämän tilanteesta ja siitä, millanen luonne olet 🙈
Vierailija kirjoitti:
35-40 vielä sinnittelee nuoruudessa kiinni? Toki onhan tuo aina tapauskohtaista. Meilläkin yksi rasavilli 30+ mies töissä. Huumori lentää ja mies itsekin hyppii aitojen yli ja kiipeilee puissa.
Nuoruudella voidaan tarkoittaa eri asioita. Ei hyppimistä ja kiipeilyä välttämättä tai teiniaikaa. Nuori mieli tai ilo. Optimismi. Raikkaus. Ymmärrys. Mielikuvitus. Äly. Oppiminen.
Vierailija kirjoitti:
Oletan, että ette työskentele toimistossa?
No sanotaan, että siinä seittemänkymmenen korvilla ihminen ei oo enään niin nuori. Muutenhan se on enimmäkseen sellaista nuorten kohellusta ja varttumista kypsäksi aikuiseksi.
Vierailija kirjoitti:
25v loppuu nuoruus. 30v on tai pitäisi olla jo hyvän aikaa ollut aikuinen. Olen kyllä pistänyt merkille, että ikään kuin nykyään nuoruus kestäisi kauemmin. Aikuiset lapseni ovat lapsellisempia kuin omassa nuoruudessani. Tarvitsevat myös kovasti tukea ja apua. Ei minua haittaa, kun autan mielelläni heitä, mutta kyllä se mietityttää. Onko tähän nuoruuden pidentymiseen joku syy? En osaa sanoa. Joku voisi tutkia tätä. :)
Boomerit ja varsinkin heidän vanhempansa näyttivät jo 30v ihan nykyajan 80 vuotiailta. Raskas elämä kuluttaa ja heidän piti aikuistua aikaisin, nyt saa nauttia, saa olla oma itsensä ja se näkyy ulkoisesti ja luonteessa! =)
Nykyiset parikymppiset näyttävät todella vanhoilta. Paino ja kemikaalit. Nelikymppinen alkaa olemaan vanha.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
25v loppuu nuoruus. 30v on tai pitäisi olla jo hyvän aikaa ollut aikuinen. Olen kyllä pistänyt merkille, että ikään kuin nykyään nuoruus kestäisi kauemmin. Aikuiset lapseni ovat lapsellisempia kuin omassa nuoruudessani. Tarvitsevat myös kovasti tukea ja apua. Ei minua haittaa, kun autan mielelläni heitä, mutta kyllä se mietityttää. Onko tähän nuoruuden pidentymiseen joku syy? En osaa sanoa. Joku voisi tutkia tätä. :)
Boomerit ja varsinkin heidän vanhempansa näyttivät jo 30v ihan nykyajan 80 vuotiailta. Raskas elämä kuluttaa ja heidän piti aikuistua aikaisin, nyt saa nauttia, saa olla oma itsensä ja se näkyy ulkoisesti ja luonteessa! =)
Voi muuten ollakin! Mutta ihmettelen suuresti myös sitä että miksi nuoret voivat pahoin kun nykyään on vaivattomampaa? Ja miksi lapsia ei enää haluta? Miksi nuoret eivät muodosta parisuhteita? Minä muistan sen tunteen kun nuorena heilasteltiin. Miksi tätä ei enää pidetä minään? Ja kun saa oman lapsen syliin. Sitä tunnetta ei voi sanoin kuvailla. Ei kapakat ja hulluttelu tuo samaa onnellisuuden tunnetta.
Yli 30-vuotiaat ei ole enää nuoria.
Inhosin nuoria, nuorten hölmöilyä ja nuoruutta jo silloin kun itsekin olin nuori. En tietenkään kehdannut sanoa päin naamaa, mutta itse mielessäni ajattelin että onpa typerä kun muut nuoret kertoivat toilailuistaan.
Sellaisella yleisellä tasolla, varmaan 40v. Eikä silloinkaan hypätä suoraan nuoruudesta vanhuuteen, vaan sitten on ihan vain tavan aikuinen tai "keski-ikäinen".
Perustuen ihan siihen, että monet nykypäivän 30-39-vuotiaat elävät hyvin samanlaista elämää kuin 20-29-vuotiaana. Sellainen "henkinen nuoruus" jatkuu aikaisempaa pidempään.
Vierailija kirjoitti:
Naiset yli 30, miehet yli 50.
Aivan totta, naiset rupsahtaa niin paljon aikaisemmin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi muuten ollakin! Mutta ihmettelen suuresti myös sitä että miksi nuoret voivat pahoin kun nykyään on vaivattomampaa? Ja miksi lapsia ei enää haluta? Miksi nuoret eivät muodosta parisuhteita? Minä muistan sen tunteen kun nuorena heilasteltiin. Miksi tätä ei enää pidetä minään? Ja kun saa oman lapsen syliin. Sitä tunnetta ei voi sanoin kuvailla. Ei kapakat ja hulluttelu tuo samaa onnellisuuden tunnetta.
Nykynuorilla on kaikki maailman tieto hyppysissään 24/7. Kun jotain pahaa tapahtuu lähellä tai kaukana, tieto siitä kulkee välittömästi, jopa sota-alueen tilannetta pystyy seuraamaan reaaliajassa, tunti tunnilta. Ei tarvitse odottaa iltauutisiin asti kuullakseen mitä maailmalla on tapahtunut.
Iso osa nuorten pahoinvoinnista selittyy sillä, ettei jatkuvaa tietotulvaa maailman pahuudesta pääse pakoon enää mitenkään. Nykynuoret ovat nähneet liikaa. Some ja uutisvirrat ovat näyttäneet liian raa'asti, mikä kanssaihmisissä, kotimaassa, ulkomailla ja koko maapallon tilanteessa on "vikana".
Teknologinen edistyminen on kyllä tehnyt monesta arjen pikkupuuhastelusta vaivattomampaa, mutta samaan aikaan se kuiskii nuorison korvaan "kohta me kaikki kuollaan".
eri
Olen ollut henkisesti aikuinen 25-vuotiaasta. 35-vuotiaana tunsin olevani edelleen fyysisesti nuori, liikkuvana ihmisenä olo oli yhtä hyvä kuin parikymppisenä (ja usein luultiinkin kymmenen vuotta nuoremmaksi).
Mutta tästä pari vuotta eteenpäin uupuminen sinnikäs virustauti teki jotakin, hormoneihin iski selvä epätasapaino ja ne kymmenen vuotta kyllä hyppäsivät niskaan. Sain terveyden kuntoon taas, mutta nyt nelikymppisenä on ikäiseni, eli keski-ikäinen olo.
Riippuu ihmisestä ja olosuhteista. 40-vuotias ei kuitenkaan enää mitenkään ole nuori.
Vierailija kirjoitti:
Olen 41 ja koen olevani too old to die young.
kyllä näin on