Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kasvatusalan VAKAVA-koe 2024

Vierailija
24.04.2024 |

Kaipa täällä tänäkin vuonna on VAKAVA-kokeen suorittajia, joten avataanpa keskustelu.

Vuoden 2025 valintakoeuudistuksessa VAKAVA-kokeen kaltaisilla kokeilla tapahtuu valintakoevalinta yhä useammalla alalla, joten VAKAVA-kokeeseen kannattanee tutustua, vaikka olisi hakemassa muuallekin tulevaisuudessa. Itse asiassa jo tänä vuonna taitaa olla mahdollisesti samankaltaisia valintakokeita käytössä muuallakin.

Aiempien vuosien VAKAVA-kokeet:

https://www.helsinki.fi/fi/verkostot/kasvatusalan-valintayhteistyoverko…

Aiempien vuosien VAKAVA-soveltuvuuskokeiden kysymykset:

https://helpotnopat.fi/soveltuvuuskoe.html

Kommentit (441)

Vierailija
401/441 |
28.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hain Lapin yliopistoon erityispedagogiikkaa ja jäin varasijalle 27😕. Onko muilla tietoa miten liikkuu varasijat?😊

Vierailija
402/441 |
28.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä jäin mun ykköskohteessa varasijalle 8 (Rauma, vakaope). Pääsin toiseen kohteeseen eli Tampere, vakaope. Onkohan mitään mahkuja päästä tohon ekaan hakukohteeseen? Paljon noi varasijat yleensä liikkuu?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
403/441 |
28.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Raumalle luokanopeks sovarin pisteraja oli kyl 70 tänä vuonna ei-ensikertalaisille

Oliko kolme vai neljä pysäkkiä? Nyt on ollut kahdenlaista sovaria, kolmen pysäkin, missä maksimipisteet 90 ja neljän pysäkin, missä maksimipisteet 120.

Vierailija
404/441 |
28.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten teillä varasijoilla olevien tilanne on päivittyny? 

Vierailija
405/441 |
28.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun ei oo päivittyny ainakaan ollenkaan. :(

Vierailija
406/441 |
28.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

oon siis Helsingin yliopiston kässäopen 4. varasijalla. Jännittää tää odottaminen kun ei voi yhtään tietää miten noi varasijat liikkuu.😀

Vierailija
407/441 |
28.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietääks joku liikkuuko lokki maisteripaikkojen varasijat yleensä? Heitin jo hanskat tiskii mut mietin voisko viä päästäkki

Vierailija
408/441 |
28.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääsin Jyväskylään luokanopettajajan maisteriohjelmaan vakapohjalta! Jes! Muita samaan päässeitä?

Vierailija
409/441 |
28.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullakin vaka pohjalla ja pääsin erkan maisteriin J.kylään 😊

Vierailija
410/441 |
28.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä näkikään mistä soveltuvuuskokeen osa-alueista itse on saanut minkäkin verran pisteitä?

Vierailija
411/441 |
28.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joensuu luokanope varasija 13, toivottavasti liikkuis<3 

Vierailija
412/441 |
28.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistä näkikään mistä soveltuvuuskokeen osa-alueista itse on saanut minkäkin verran pisteitä?

Oli tuossa muutama viesti taaksepäin laitettuna, mutta siis edelleenkin täältä löytyy...

Vierailija
413/441 |
28.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oli tuossa muutama viesti taaksepäin laitettuna, mutta siis edelleenkin täältä löytyy...

Mistä tuon hakemusnumeron löytää?

Vierailija
414/441 |
29.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko muilla ongelmia tän kanssa? Mä en jostain syystä saa pisteitä näkyviin Kirjoitan hakemusnumeron yms, mutta pisteet eivät näy

Vierailija
415/441 |
29.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hakemusnumerosta:
Kun lähetitte hakemuksen yhteishaussa, sähköpostiin tuli seuraava viesti: "Opintopolku: hakemuksesi on vastaanotettu (Hakemusnumero: [tähän hakemusnumero])"
Hakemusnumero sisältyy otsikkoon ja viestiin.

Vierailija
416/441 |
29.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko muilla ongelmia tän kanssa? Mä en jostain syystä saa pisteitä näkyviin Kirjoitan hakemusnumeron yms, mutta pisteet eivät näy

Mulla ainakin toimii 🤔 Pitää vaan laittaa siihen alempaan kasvatustieteiden soveltuvuuskoe...

Vierailija
417/441 |
29.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulle ei löytynyt tuosta mitään pisteitä. Toimiiko muilla?

Vierailija
418/441 |
29.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En päässyt. Täytyy yrittää monimuotokoulutukseen. Onko kukaan yrittänyt sitä väylää? Onko vaikea päästä?

Vierailija
419/441 |
30.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulle ei löytynyt tuosta mitään pisteitä. Toimiiko muilla?

Toimii. Hetken lataa, mut sit avautuu Soveltuvuuskokeen 2024 osa-aluekohtaiset pisteet. Pitää eka valita siitä alemmasta se kasvatusalojen soveltuvuuskoe ja sit laittaa siihen ylempään kenttään se oma hakemusnumero, minkä on saanut sähköpostiin. Vähän erikoisen näköinen sivu ja vähän sai veivata, mutta pisteet tuli näkyviin kyllä. Näytti tältä:

Pysäkki A: sitoutuneisuus (0-24)

Pysäkki B: opetus-  ja ohjaustyössä tarvittavat voimavarat (0-24)

Pysäkki C: kulttuurinen moninaisuu ja moraalinen päättely (0-24)

Pysäkki D: sosiaaliset taidot (0-24)

Edellytykset toimia opetus-  ja ohjaustyössä neljän pysäkin hakukohteet, pysäkit A-D (0-24)

Edellytykset toimia opetus- ja ohjaustyössä kolmen pysäkin hakukohteet, pysäkit B-D (0-18)

Toki siis näkyi sit joka rivillä vielä se pistemäärä, minkä itse oli saanut 😁

Vierailija
420/441 |
30.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko teille muille jo tullut sähköposti, jossa tarjotaan opiskelupaikkaa? Tai onko opintopolussa jo kohta jossa saa ottaa opiskeluaikan vastaan? Mulle ei ole tullut, vaikka mut hyväksytään mun toiseen hakukohteeseen 🤔

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän viisi