Vuosi ilman sisävessaa, onko asennekysymys?
Ajatus olisi muuttaa toukokuussa ja asua ainakin vuosi. Pärjääkö?
Kommentit (100)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen asunut kohta kymmenen vuotta mummonmökissä missä vain ulkohuussi. Hyvin olen pärjännyt ja viihtynyt. Teille jotka epähygieenisyyttä kauhistelette: en minä paljain käsin mitään pyyhi ja osaan pestä käteni. Pihasauna lämpiää myös vaikka joka ilta, siellä sitä vasta puhtaaksi tuleekin, paremmin kuin suihkussa.
Eli käyt aamupaskalla huusissa ja kävelet koko päivän paskanhajuisena ja odottelet, että pääset illalla saunaan pesemään persauksesi? 🤮🤮🤮🤮🤮
Hyi kun rumaa kieltä käytät, ei ihme että itseäsikin oksettaa. Mutta siis; minulla on ihan tavallinen sisäwc, vesivessa enkä todellakaan pese vedellä aina isommalla hädällä käytyäni. Onkohan sinulla jokin kestoripuli jos sinun täytyy niin tehdä?
Olen asunut ilman sisävessaa. Vuosi sitten muutin vanhahkoon taloon jossa on sisävessa ja ihan oikeasti,tänä keväänä hommaan tännekin sen ulkokäymälän. Tykkään siitä ja järjetöntä vetää puhdasta vettä kauheita määriä viemäriin.
Onhan se siinäkin mielessä hyvä jos tulee vaikka joku pidempi sähkö- tai vesikatkos niin onpahan kumminkin vessa jota pystyy käyttämään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen asunut kohta kymmenen vuotta mummonmökissä missä vain ulkohuussi. Hyvin olen pärjännyt ja viihtynyt. Teille jotka epähygieenisyyttä kauhistelette: en minä paljain käsin mitään pyyhi ja osaan pestä käteni. Pihasauna lämpiää myös vaikka joka ilta, siellä sitä vasta puhtaaksi tuleekin, paremmin kuin suihkussa.
Eli käyt aamupaskalla huusissa ja kävelet koko päivän paskanhajuisena ja odottelet, että pääset illalla saunaan pesemään persauksesi? 🤮🤮🤮🤮🤮
Hyi kun rumaa kieltä käytät, ei ihme että itseäsikin oksettaa. Mutta siis; minulla on ihan tavallinen sisäwc, vesivessa enkä todellakaan pese vedellä aina isommalla hädällä käytyäni. Onkohan sinulla jokin kestoripuli jos sinun täytyy niin tehdä?
Hyi! Yö
Noinko sinä teet? eikö reppulia ole lapsena opetettu pyyhkimään oikein. Ei niitä kuulu levitellä pitkin poskia.
Vierailija kirjoitti:
Ei todellakaan ja jokainen voi noudatta koirien ohjetta jos kakattaa niin housut alas ja kakka siihen. Paperi mukaan sillä näin itäeuroopassa etenkin ukrainassa on aina eletty.
Svetlana hei, nyt ne lääkkeet ja nukkumaan.
Vierailija kirjoitti:
Hyi yök! En ikinä suostuisi asumaan missään ilman vesivessaa ja bideesuihkua.
Edesmenneet naapurini asuivat koko ikänsä, yli 80 vuotta, ilman sisävessaa. Siinä sitä on prinsessalle mallia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ilmeisen monelle ookoo, itse en kestäisi vuorokauttakaan.
Et varmaan kestä ilman kännykkääkään puolta tuntiakaan?
Eiköhän tää meikäläisen ikäluokka pärjää, enkä ihan tajua miten nää asiat liittyy toisiinsa.
Vierailija kirjoitti:
Mieti talvea ja yöaikaan, ei houkuttele. Mutta polttava tai jäädyttävä pytty talvea ajatellen.
Just näin. Olen paljon yksin mökillä talvellakin. En uskalla lähteä pimeässä ja pakkasella liukastelemaan rappusia. Siksi olen hankkinut polttavan käymälän saunan pesuhuoneeseen. Ihana!
Vierailija kirjoitti:
Olen asunut ilman sisävessaa. Vuosi sitten muutin vanhahkoon taloon jossa on sisävessa ja ihan oikeasti,tänä keväänä hommaan tännekin sen ulkokäymälän. Tykkään siitä ja järjetöntä vetää puhdasta vettä kauheita määriä viemäriin.
Ei vettä paljon kulu, kun vetää pytyn kerran vuorokaudessa.
Ei onnistu. Siksi ihmislaji kehittyi vasta sitten kun vessat oli keksitty.
Vuosi menee. Ilmeisesti meinaat muuttaa pois alta just ennenku ulkovessa alkaa täyttyä ja pitäs tyhjentää. 🤣
Mulla ikää 50+ eikä ole kuin satunnaisesti tällaista "vaivaa" että pitäisi yöllä lähteä vessaan, ja silloinkin kun on niin on illalla tullut juotua paljon. Ei olisi kyllä syynä, etteikö voisi asua sisävessattomassa talossa. Ei se nyt niin paha asia ole viimeiseksi ehtoolla kipittää ulkihuussiin ja aamulla ekana. Tai silloin satunnaisesti yölläkin.
Kyllähän siihen varmasti tottuisi? Ja enne vanhaan ihmiset tekivät yöllä tarpeet portaan, jos ei jaksanut (esim pakkasella) kävellä huussiin asti.
Eli voit ap jonkin potan ostaa itsellesi. Säilytys jossain, missä ei heti haise nenään.
Vierailija kirjoitti:
Meillä on autossa, VW pakettiauto, ämpäri, sellainen maaliämpäri ovaalin muotoinen ja siinä päällä on vessan istuinpäällinen ja toimii mainiosti. Joo pissat sinne, mutta isot asiat on sitten muovipussi siinä pöntössä. Saa hyvin tiiviisti suljettua.
Ulostatte muovipussiin? Ja sittenkö muovipussi jonnekin Prisman roskikseen joka kerran jälkeen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä on autossa, VW pakettiauto, ämpäri, sellainen maaliämpäri ovaalin muotoinen ja siinä päällä on vessan istuinpäällinen ja toimii mainiosti. Joo pissat sinne, mutta isot asiat on sitten muovipussi siinä pöntössä. Saa hyvin tiiviisti suljettua.
Ulostatte muovipussiin? Ja sittenkö muovipussi jonnekin Prisman roskikseen joka kerran jälkeen?
Samaa luin silmät pyöreänä. Tosiaanko on tällaisia ihmisiä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ilmeisen monelle ookoo, itse en kestäisi vuorokauttakaan.
Elämä opettaa sietämään ulkohuussia uskomattomampiakin asioita.
Kyllähän sitä ihminen pakon edesssä tekee tarpeensa vaikka pusikkoon, mutta miksi ehdoin tahdoin tehdä elämästään hankalampaa kuin sen tarvitsee olla? Itse ainakin koitan tehdä elämäni mahdollisimman helpoksi ja mukavaksi. Miksi mennä haisevaan jääkylmään ulkohuussiin kun voi mennä mukavan lämpöiseen siistiin sisävessaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyi yök! En ikinä suostuisi asumaan missään ilman vesivessaa ja bideesuihkua.
Edesmenneet naapurini asuivat koko ikänsä, yli 80 vuotta, ilman sisävessaa. Siinä sitä on prinsessalle mallia.
Puhut niin kuin sisävessa olisi jotain erityistä luksusta ja ulkovessassa käyminen olisi jokin erityinen ylpeilemisen aihe.
Perheeni asui 90-luvun alkuun asti ilman sisävessaa. Kyllähän lähes 40 asteen pakkasessa otti koville.
Heikkoa tekoa nämä nykynuoret, jos tuo on kynnyskysymys.
Ihmiset elävät vieläkin jatkuvasti tuollaisissa oloissa, eikä haittaa yhtään. Olet hienohelma, jos se ei sinulta onnistu.
En. En minä levitä sitä ulostetta pitkin ja poikin. Jotain on vialla jos joka vessakäynnin jälkeen pitää takapuoli suihkutella puhtaaksi, muuten haisee kakalle.