Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä Suomesta tiedetään ulkomailla? Kertokaa kokemuksianne!

Vierailija
13.08.2023 |

Suomalaiset ovat aina halunneet kilpailla ruotsalaisten kanssa. Jääkiekossa tämä onnistuu. Mutta monessa muussakin asiassa. Jos pärjäämme jossain asiassa paremmin kuin ruotsalaiset, puhumme kuinka heitä nyt ottaa päähän ym.

Olen asunut nyt Ruotsissa jonkin aikaa ja en voi kuin nauraa suomaiselle ajattelulle. Ruotsissa tiedetään loppujen lopuksi aika vähän mitään Suomesta ja mikä parasta: heitä ei kiinnosta Suomi tai suomaiset! Ei niin hyvässä eikä pahassa.

Kommentit (51)

Vierailija
1/51 |
13.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ketään ei kiinnosta Suomi, se on fakta. Ainut mihin olen törmännyt on tämä: Kerron olevani Suomesta, ulkomaalainen kysyy "oletko viikinki"?

Kukaan ei tiedä mitään. Eikä heitä kiinnosta. Suomi on takapajula ja köyhä historialtaan. 

Vierailija
2/51 |
13.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmettelevät mitä ruokia meillä syödään Suomessa. Muuta kuin makkaraa , kalakukkoa ja ruiseipää. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/51 |
13.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään luulevat että Suomi on patriootti maa.  Olen kyllä tehnyt selväksi että samaa linjaa kuin Ruotsi.Yllättää !

Vierailija
4/51 |
13.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika usein olen törmännyt siihen että Suomea luullaan Ruotsiksi tai Venäjän osaksi. Olen aina iloisesti yllättynyt jos tiedetään oikeasti jotain.

Vierailija
5/51 |
13.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap ei missään Ruotsissa asu. Jakoiko ap tänään jo bullshittia 600 000 Ruotsista muuttaneesta? Onko ap sama jonka mukaan Ruotsissa ei ole armeijaa?

Vierailija
6/51 |
13.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun ulkomailla ja olen kuullut mm seuraavia juttuja:

- "Teillähän ei ole Suomessa kouluissa ollenkaan kokeita tai läksyjä!" + muut myytit Suomen kouluista

- Lordi

- Sauna

- Sanna Marin

- Revontulet

- Pimeys

- Kahvin juonti

- Jostain syystä ihmiset luulevat, että suomalaiset juovat paljon vodkaa

- Joulupukki

- Simo Häyhä

Vierailija
7/51 |
13.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ulkomaalaiset ovat harvemmin koskaan edes kuulleetkaan Suomesta. Jos joku kuitenkin tietää sen olemassaolon, tieto on yleensä sitä luokkaa, että kylmä ja pohjoinen yms

Vierailija
8/51 |
13.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap ei missään Ruotsissa asu. Jakoiko ap tänään jo bullshittia 600 000 Ruotsista muuttaneesta? Onko ap sama jonka mukaan Ruotsissa ei ole armeijaa?

Eli 700 000....Finländare är de som är finska medborgare eller bor i Finland oavsett språk eller etnicitet. Sverigefinnarna är den till antalet största av de nationella minoriteterna. Cirka 700 000 personer i Sverige beräknas ha anknytning till det finska språket och kulturen.

Vierailija
9/51 |
13.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eräs kanadalaismies kertoi minulle innoissaan ( kuultuaan, että olen Suomesta) motitssodan erinomaisuudesta, tunsi Raatteentien tapahtumat minua paljon paremmin

Vierailija
10/51 |
13.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eräs kanadalaismies kertoi minulle innoissaan ( kuultuaan, että olen Suomesta) motitssodan erinomaisuudesta, tunsi Raatteentien tapahtumat minua paljon paremmin

motitus siis.

Vierailija
11/51 |
13.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle on pari kertaa mainittu, että kauheita juoppoja ovat:)) Eli joskus kolmekymmentä v. sitten Rhodoksella, tein silloin ensimmäisiä ulkomaan matkoja.

Vierailija
12/51 |
13.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmettelevät mitä ruokia meillä syödään Suomessa. Muuta kuin makkaraa , kalakukkoa ja ruiseipää. 

Miten muka ne tiedettiin?

Vierailija
13/51 |
13.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ketään ei kiinnosta Suomi, se on fakta. Ainut mihin olen törmännyt on tämä: Kerron olevani Suomesta, ulkomaalainen kysyy "oletko viikinki"?

Kukaan ei tiedä mitään. Eikä heitä kiinnosta. Suomi on takapajula ja köyhä historialtaan. 

Miten määritellään köyhä historia? Kaikilla valtioilla on oma historiansa ja koska Suomi oli osa Ruotsia ja Venäjää, meillä on luonnollisesti osittain yhteinen historia.

Vierailija
14/51 |
13.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni amerikkalainen tietää, että Suomi on Venäjän osavaltio.

Vierailija
15/51 |
13.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulle on pari kertaa mainittu, että kauheita juoppoja ovat:)) Eli joskus kolmekymmentä v. sitten Rhodoksella, tein silloin ensimmäisiä ulkomaan matkoja.

Se kirjoitetaan Ródos.

Vierailija
16/51 |
13.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rodoksella vielä parikymmentä vuotta sitten ihmeteltiin, kun en ollut innoissani kenossa viinakaupan, vaikka olen Suomesta.

Vierailija
17/51 |
13.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä osaa kyllä aika ajoin yllättää, että joskus ulkomaalaiset tietävät historiasta enemmän kuin paikalliset. Uskoisin, että tämä pätee ihan globaalistikin, mutta silti se jaksaa vain yllättää

Vierailija
18/51 |
13.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku jo sanoikin että normaaleja ihmisiä ei kiinnosta suomi eikä he tiedä mitään suomesta.

Vierailija
19/51 |
13.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rodoksella vielä parikymmentä vuotta sitten ihmeteltiin, kun en ollut innoissani kenossa viinakaupan, vaikka olen Suomesta.

. . .menossa. . .perhana minä vielä paljastun, kun pitää automaattisen tekstinsyötön virheitä korjata eri viestillä.

Vierailija
20/51 |
13.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen ei tiedetty mitään muuta kuin että Suomessa on jääkarhuja mutta nykyään kun maailma on pienentynyt ja tiedot leviävät niin ehkä vähän enemmän. Mutta sekin on aika vähäistä koska tämä maa ei juurikaan kiinnosta ketään muutoin kun kohteliaisuudesta kysyjää kohtaan. Viime aikainen media tosin on tuonut julki Suomen politiikkaa ja sen muutoksia enenevissä määrin johtuen äärioikeiston vaikutuksesta. Näin siis täällä keskieuroopassa mutta muualla maailmassa Suomi ei oikeastaan ole mitään.