Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olen ihan koko ajan väsynyt

Vierailija
24.04.2024 |

Mistä voi johtua? Ei ole mikään uusi juttu, vaan olen aina ollut tällainen. Olen opettaja ja työpäiväni ovat lyhyitä, ja valmistelut ja korjaamisen voin onneksi hoitaa silloin, kun se parhaiten itselleni sopii. Kuitenkin patin tunnin opetuksen jälkeen saatan olla sellaisessa kunnossa, etten jaksa tehdä muuta kuin maata sängyssä. Eihän tämä nyt ihan tavallista ole? Illalla menen yhdeksän jälkeen nukkumaan ja herään kuuden aikaan aamuyön heräilyjen jälkeen kokonaan.

Hemoglobiini ok, ferritiini kai 11. Olen alkanut miettiä, voisiko minulla olla lapsena läpikäydyn pyöräonnettomuuden jäljiltä hoitamaton aivovaurio. Sille varmaan ei viisikymppisenä enää mitään voi?

En olisi ikinä voinut tehdä mitään muuta työtä kuin opetusta, koska en kerta kaikkiaan jaksaisi normaalin pituisia työpäiviä.

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
24.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ferritiini 11. No mikähän kumma voisi olla väsymyksen syy.... Normaali ferritiiniarvo kun on minimissään 50-70. 

Vierailija
22/26 |
24.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on tuttu, joka väsyy parin tunnun työstä ja on siksi työkyvytön. Hänellä on kehitysvamma, astma, epilepsia, harvinainen perinnöllinen sairaus, joka aiheuttaa aivosumua jne. sekä pahat allegiat. Ehkä sullakin o. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
24.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen kans ollut yläasteelta asti väsynyt. Olen jo 40+ En jaksa tehdä töitä, en jaksa harrastaa. Voisi vain nukkua. Masennuksena joskus hoidettiin, mutta hoito ei auttanut mitään. Olen itse diagnosoinut, että naishormonit ei ole koskaan tainneet sopia mulle. Menkkojen jälkeen väsymys on pahimmillaan, vaikka ferritiini on ok. 

Vierailija
24/26 |
24.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olen kans ollut yläasteelta asti väsynyt. Olen jo 40+ En jaksa tehdä töitä, en jaksa harrastaa. Voisi vain nukkua. Masennuksena joskus hoidettiin, mutta hoito ei auttanut mitään. Olen itse diagnosoinut, että naishormonit ei ole koskaan tainneet sopia mulle. Menkkojen jälkeen väsymys on pahimmillaan, vaikka ferritiini on ok. 

Tietenkään ei kannata selvittää, mistä väsymys oikeasti voisi johtua. Paljon parempi elämähän se sellainen on, jossa vuosikymmeniä laahustaa väsyneenä menemään kuin sellainen, jossa jopa jaksaisi tehdä jotain. 

Vierailija
25/26 |
24.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rokote

Meinatko poliorokotetta vai kenties hinkuyskärokotetta?

Vierailija
26/26 |
24.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tietenkään ei kannata selvittää, mistä väsymys oikeasti voisi johtua. Paljon parempi elämähän se sellainen on, jossa vuosikymmeniä laahustaa väsyneenä menemään kuin sellainen, jossa jopa jaksaisi tehdä jotain. 

No luuletko että sitä ei ole selvitetty jo nuorena? Verikokeet on otettu moneen kertaan ja sen jälkeen todettu masennus, mutta väsymys ei parantunut masennuksen hoidollakaan. Enempää ei voi selvittää. Jos menee lääkäriin selvittämään, niin tuloksena on se sama masennus.