Noniin, Suomen pullojenpalautusjärjestelmä menee roskiin
Kiitos EU:n, suomen edistyksellinen kierrätysjärjestelmä heitetään romukoppaan. Tässä se nähdään miten paljon hyötyä siitä on että ollaan "ison pöydän äärellä yhdessä päättämässä asioista" lol holy keks.
Missä EU, siellä ongelma.
Kommentit (119)
Vaikka sinne parlamenttiin äänestettäisiin pelkästään persuja Suomesta, muut maat vetää pienen maan demokratian vessasta alas
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jossain oli sanottu, että vaikka Suomessa ollaan esimerkillisiä pullojen palauttamisessa, niin muutoin muovin kierrätys on todella alhainen ja jos sitä saataisiin nostettua, niin pullojenpalautusjärjestelmäkin voitaisiin pitää ennallaan.
Nyt olisi siis viimeistään kaikkien aika ryhdistäytyä myös muovin kierrätyksessä!
Meidän kolmen kuusikerroksisen kerrostalon yhtiön roskakatoksessa on vain yksi muoviroskajäteastia. Ei sinne ikinä mitään mahdu, kun olisi tarve. Ihan hullua, sillä karhun osa sekäjätteestä on yleensä jotain pakkausmuovia käsittääkseni.
Meillä kolme. Vähennetty sekajäte ja paperinkeräysastioita. Kuusikerrosta myös, itseasiassa toinen samanlainen taloyhtiö käyttää myös meidän jätekatosta.
Samaan aikaan ainoa eu kriittinen puolue kiellettiin eu-vaalien alla. Kunnon fasismia.
Joo Suomessa ei kierrätetä tarpeeksi, ihan muuten vaan jumalauta OSTETAAN Italian ja Espanjan paskaa tänne seulottavaksi. Ja nuo sanoo sitten että pitää paremmin seuloa.
Eijjumalauta tämä kansa on sitten loputtoman tolloa sakkia. Aave Maria sentään taas.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen heittänyt pullot ja tölkit muutenkin jo roskiin.
Rahaa menemään? Hölmö.
Aika köyhänsurkea saa olla jos rahan takia niitä kauppaan vie.
Köyhät vie aina kaikki ne pirkkakaljapurkit automaattiin jotta voi ostaa lisää halpaa kaljaa.
eurovaaleissa annan ääneni: "EI EU"
Persut muuten juuri käänsivät takkinsa. Eivät halua erota EU:sta. Niin ei tuo panttijärjestelmä mihinkään ole katoamassa joten turha huolestua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rahaa menemään? Hölmö.
Aika köyhänsurkea saa olla jos rahan takia niitä kauppaan vie.
Köyhät vie aina kaikki ne pirkkakaljapurkit automaattiin jotta voi ostaa lisää halpaa kaljaa.
Samaa mieltä siitä, että köyhät vie aina kaiken.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
no kai olet edes lajiteltu ne oikein?
Mulla on yksi roskis käytössä ja sinne ne menee samaan kaikki.
En ikinä ottaisi miestä, joka ei kierrätä. Sen verran voi jokainen vaivautua.
Jaa minä olen vienny pullot ja tölkit aina kauppaan koska niistä saa vähän rahaa, jos niistä ei rahaa saa niin sitten minä laitan ne roskiin enkä ala palauttamaan niitä kauppaan.
Vierailija kirjoitti:
eurovaaleissa annan ääneni: "EI EU"
Olen aina äänestänyt Hakkaraista tästä syystä, muuta tapaa sanoa EI ei ole
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jossain oli sanottu, että vaikka Suomessa ollaan esimerkillisiä pullojen palauttamisessa, niin muutoin muovin kierrätys on todella alhainen ja jos sitä saataisiin nostettua, niin pullojenpalautusjärjestelmäkin voitaisiin pitää ennallaan.
Nyt olisi siis viimeistään kaikkien aika ryhdistäytyä myös muovin kierrätyksessä!
Meidän kolmen kuusikerroksisen kerrostalon yhtiön roskakatoksessa on vain yksi muoviroskajäteastia. Ei sinne ikinä mitään mahdu, kun olisi tarve. Ihan hullua, sillä karhun osa sekäjätteestä on yleensä jotain pakkausmuovia käsittääkseni.
Kannattaa viestiä asiasta taloyhtiön hallitukselle tai esittää yhtiökokouksessa, että niitä lisättäisiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
no kai olet edes lajiteltu ne oikein?
Mulla on yksi roskis käytössä ja sinne ne menee samaan kaikki.
En ikinä ottaisi miestä, joka ei kierrätä. Sen verran voi jokainen vaivautua.
Minäkään en koskaan ota miestä, joka ei kierrätä. Huh, teen siis jo riittävästi ja voin heittää kaiken luontoon.
Marko
Suomessahan oli vielä 2000-luvun alussa järjestelmä, jossa muovipullot pestiin ja uudelleen täytettiin, kuten lasipullotkin. Nyt siis EU haluaa takaisin sen järjestelmän, josta täällä jo luovuttiin. Mutta mikä oli se syy, miksi tuolloin haluttiiin luopua uudelleentäytettävistä muovipulloista? Muistaako kukaan?
Vierailija kirjoitti:
Jaa minä olen vienny pullot ja tölkit aina kauppaan koska niistä saa vähän rahaa, jos niistä ei rahaa saa niin sitten minä laitan ne roskiin enkä ala palauttamaan niitä kauppaan.
Mä heitän myös lasia sekajätteeseen
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Öö, tä? Italian mafia vaan trollannut vihreitä euroharppujamme ja nämä typerykset niiaa, römpsää luigille eteen.
Niin siis suomalaiset kyllä kierrättää muovinsa todella innokkaasti. Jopa niin innokkaasti, että meidän jätelaitokset ei pysty sitä kaikkea käsittelemään vaan suurin osa menee polttoon. Onko se tavallisen suomalaisen vika? No on tietenkin. Paskoja ollaan joka asiassa. Luontokin meillä niin tuhotaan ja vesistöt pilataan. Pelkkää kuollutta aavikkoa ja pienhiukkaspilviä joka puolella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä heitän myös lasia sekajätteeseen
Olen tuo kenelle vastasit ja en minäkään lajittele jätteitäni yhtään vaan heitän kaikki sekajätteeseen lasista paperiin. Pullot ja tölkit taas palautan siksi koska niistä saa rahaa.
Jos haluaa keskustella jostain uutisesta, niin onko oikeasti niin vaikea laittaa sitä linkkiä