Missä asuisit, jos voisit vapaasti valita?
Minä asuisin Berliinin Wannseessa rannalla jugend-huvilassa paksujen ja korkeiden muurien ja rautaportin takana.
Ei taida ihan fyrkat riittää, en tosin ole katsonut mitä tuollainen maksaisi ja onko niitä edes koskaan myynnissä.
Kommentit (232)
Mökillä toukokuusta syyskuuhun. Muuten esim. Floridassa.
Skotlannissa. Ensi kuussa jälleen olen sinne lähdössä. Mukavia lämminsydämisiä ihmisiä. Luontoa joka on jo tuhottu Suomesta. Kulttuuri ja historia jne..
Muuttaisin sinne, mutta kun ehtivät mennä Brexit ja erota EU'sta, mitä skoteista suurin osa ei halunnut tapahtuvaksi. Muutto sinne on nykyään hankalaa ja pitäisi olla läjä rahaa mukana.
Vierailija kirjoitti:
Olen alkanut miettimään muuttoa Balille
Kehitysmaassa asuminen ei lähtökohtaisesti kiinnosta
Vierailija kirjoitti:
Skotlannissa. Ensi kuussa jälleen olen sinne lähdössä. Mukavia lämminsydämisiä ihmisiä. Luontoa joka on jo tuhottu Suomesta. Kulttuuri ja historia jne..
Muuttaisin sinne, mutta kun ehtivät mennä Brexit ja erota EU'sta, mitä skoteista suurin osa ei halunnut tapahtuvaksi. Muutto sinne on nykyään hankalaa ja pitäisi olla läjä rahaa mukana.
Ootko koskaan käynyt Helsingin ulkopuolella? Toiseksi briteissä sitä metsää vastaa on kaadettukin ja ne kilometritolkulla olevat vihreät nummet on olleet metsää
Fuerteventurassa, Jandiassa.
Loistava astmaatikolle sopiva ilmasto, eikä puita / kasveja joiden siitepölyille olen allerginen.
Ei tarvitsisi enää olla sisätiloissa 9 kk / vuosi astman ja allergioiden takia!
Kalmismaalla tai tuhkana tuulessa
Englanti, Yorkshiren maakunta. Olin Shipleyssä töissä ja siellä tuli jotenkin outo olo, kuin olisin ennenkin ollut siellä. Sadetta lähes joka päivä, pientä aamupakkasta. Sellaista jotenkin kotoisan vittumaista säätä. Tykkäsin siitä paikasta. Kanavassa oli 15 metrisiä veneitä paikallaan. Näytti siltä, että niissä asutaan koko talvi. Leeds oli lähellä, haarniskamuseossa kannattaa käydä.
Korkean kerrostalon ylimmässä kerroksessa isossa, hyvin äänieristetyssä huoneistossa keskikaupungilla tai ainakin keskikaupungin läheisyydessä. Nyt asumme maaseudun rauhassa omakotitalossa, missä edes naapureista ei ole pahemmin haittaa.
Itse asiassa Helsingissä kuten nytkin, mutta ehkä Ruskeasuolla, jos sieltä löytyisi joku tilavampi asunto. Asun nyt länsi-Pasilassa ihanasti metsän lähellä ja käyn Meilahdessa töissä, niin rusa olisi sekä viehättävämpi ja rauhallisempi kaupunginosa että lähenpänä työpaikkaa.
Toinen olisi se Meilahden merenpuoli, kivaa seutua, ei metsää vieressä mutta melonta/veneily onnistuisi helpommin.
Mutta kyllä tämä länsi-Pasilakin ihan mukava on.
Ihan oikeasti tätä asuinasiaa olen miettinyt jo jonkin aikaa.
Jää pois työelämästä parin vuoden päästä ja tällä hetkellä Suomi ei hirveesti houkuttele jäämään.
Oon nuorena asunut vuosia poissa Suomesta: Englannissa, Espanjassa ja Kreikassa. Joten vahva ykkönen on Kreikka.
Vierailija kirjoitti:
Jossain ranskalaisessa pienessä linnassa. Eipä vaivaisi ainakaan Suomen talvet enää.
Ranskalaiset linnat on jääkylmiä talvella.
Omakotitalossa Lappeenrannassa !
Kesät Kreikassa ja talvet Kanarialla.
Jossain missä ei ole kuultukaan Persuista eikä ole mielisairaita omastakaan takaa.
Tuonne aittaan muutan taas Vappuna kuten jo 56 Vappuna halusta tehnyt.
Vierailija kirjoitti:
Maalla, talviasuttavassa kesämökissä. Toki kaupunkiasunto ois kiva. Haaveilu ei voi toteutua ilman lottovoittoa, mutta jos olisin voittanut voisin totettaa myös Etelä-Englannin maaseudun.
Asun noin eli isossa kaupungissa on talo ja talvi-asuttava mökki järven rannalla kaikilla mukavuuksilla on kiva myös talvella. Etelä-Englannista en osaa sanoa. No Cornwallin rantakylät oli kivan näköisiä.
Vierailija kirjoitti:
Muutin takaisin maaseudulle mistä olen kotoisin. 30-vuotta kaupunkielämää riitti. Nyt mulla on kiva pieni asunto jossa viihdyn todella hyvin ja muualle en halua.
30 vuotta, mutta 30-vuotias
Lopella