Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Metformiini

Vierailija
06.05.2024 |

Millä sokeriarvoilla olette saaneet metformiinin tai muun diabeteslääkityksen? 

Itselläni aamusokeri 8, joskus 10. Aterian jälkeinen 7,9 - 11

Ruokavalio kunnossa. En syö esim leipää, pastaa, juo mehuja. Pyrin hallitsemaan pitkää sokeria pätkäpaastoilemalla. 

Painan n. 65kg.

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
06.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kyllä noilla arvoilla jo pitäis laittaa joku lääkitys.

Vierailija
2/17 |
06.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyydä lääkäriltä labraan lähete paastoarvon mittaukseen ja sokerirasitukseen. Niillä mulla todettiin, kun molemmat oli viitearvojen yläpuolella.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
06.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkäri määräsi kun mulla ollut monia vuosia 7 kieppeillä paastoarvo. Ensin kävin siinä 2 h testissä, ihan ok juoma nykyään. Mertformin edullinen  Varmaan tarvitsisit. 

Vierailija
4/17 |
29.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ketjun aloittaja. Kävin verikokeissa joissa mitattiin pitkäsokeri ja paastosokeri. Olivat normaaleja.

Pitkänsokerin luulen olevan normaali siksi, että pätkäpaastoilen juuri noiden kotona mitattujen korkeiden arvojen vuoksi. Minulla on liievästi proteiinia virtsassa. Huomaan sen itsekin, koska pissa vaahtoaa. 

Krea on normaalia alempi, alle 50. Tämän luulen johtuvan siitä, ettei lihakset saa ravinnoksi sokereita, vaan ne jää verenkiertoon. Vatsaan kertyy läskiä, vaikkei ole lihaksia. Metabolinen oireyhtymä siis. 

Soitin diabeteshoitajalle näistä kotona mitatuista arvoista. Ei ollut kiinnostunut. Kuulemma ei voi olla diabetes labrojen mukaan. 

Käyn kolmen viikon välein tiputuksessa yliopistosairaalassa sairauden hoidon vuoksi. Luulen, että korkeat sokeriarvot vaikuttavat myös tämän sairauden hoitoon.

Olen nyt neuvoton mitä tehdä.

Vierailija
5/17 |
29.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen ketjun aloittaja. Kävin verikokeissa joissa mitattiin pitkäsokeri ja paastosokeri. Olivat normaaleja.

Pitkänsokerin luulen olevan normaali siksi, että pätkäpaastoilen juuri noiden kotona mitattujen korkeiden arvojen vuoksi. Minulla on liievästi proteiinia virtsassa. Huomaan sen itsekin, koska pissa vaahtoaa. 

Krea on normaalia alempi, alle 50. Tämän luulen johtuvan siitä, ettei lihakset saa ravinnoksi sokereita, vaan ne jää verenkiertoon. Vatsaan kertyy läskiä, vaikkei ole lihaksia. Metabolinen oireyhtymä siis. 

Soitin diabeteshoitajalle näistä kotona mitatuista arvoista. Ei ollut kiinnostunut. Kuulemma ei voi olla diabetes labrojen mukaan. 

Käyn kolmen viikon välein tiputuksessa yliopistosairaalassa sairauden hoidon vuoksi. Luulen, että korkeat sokeriarvot vaikuttavat myös tämän sairauden hoitoon.

Olen nyt neuvoton mitä tehdä.

Osta berberiiniä. Se on metformiinin tehoinen lisäravinne. Kiinassa berberiiniä käytetään yleisesti diabetekseen.

Vierailija
6/17 |
29.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten saisin mitattua pitkän sokerin jos ei ole varaa lääkärikäyntiin? Paikallinen pahoinvointialue ottaa lääkäristä melkein 50€ johon ei ole varaa.

Vierailija
7/17 |
29.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain metformiinilääkityksen kun aamusokeri oli 8 ja pitkä sokeri 42.

Lääkkeestä ei ole olut apua. Nyt pitkäsokeri on 62.

Vierailija
8/17 |
29.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeilen sitä berberiiniä. Osastolla, jossa käyn hoidoissa on kyllä kielletty luontaistuotteiden käyttö. Mutta kai täytyy itse yrittää jotenkin itseä hoitaa. 

Metformiinin käyttö on tutkitusti auttanut myös oman sairauteni tyyppisissä. Asiasta on siis tutkittua tietoa ja on ollut esillä tiedoitusvälineissä. Tuntuu kummalta, että edullinen, sekä selkeästi tarpeellinen hoito estettäisiin.

Vierailija
9/17 |
29.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten saisin mitattua pitkän sokerin jos ei ole varaa lääkärikäyntiin? Paikallinen pahoinvointialue ottaa lääkäristä melkein 50€ johon ei ole varaa.

voit mennä labraan ottamaan sen itsenäisesti. maksat tietenkin itse sitten labrakorvauksen

Vierailija
10/17 |
29.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kai sen aika helposti saa. Chattaat hyvinvointialueen chatin sairaanhoitajan kanssa ja perustelet miksi haluaisit mittauttaa sokeriarvot. Tai jos teillä ei chattia ole käytössä, niin  sitten varaast ajan terveydenhoitajalle, joka voi kirjoittaa lähetteet.

Vierailija
11/17 |
29.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

aamusokeriarvoilla 9 napsahti resepti ja kaikki muut db tutkimukset. Olisi napsahtannut jo yli7,5 arvoilla. Meillä suvussa diabetestä, joten se vaikuttaee. En kuitenkaan aloittanut lääkitystä. Ei mitään muita db oireita ja kaikki tutkimustulokset hyviä. koitan nyt vain saada opeteltua syömään säännööllisesti (olen todella huono syömään yhtään mitään) ensin.

Vierailija
12/17 |
29.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkuthan syö metformiinia muuten vain. Sen on todettu edesauttavan pitkäikäisyyttä ja parantavan painonhallintaa. Ulkomailta saa jostain tilattua ilman reseptiä. Tietenkään ei taida olla ihan Suomen lääkelain mukaista tilata sitä ilman reeptiä ulkomailta.

Vierailija
13/17 |
29.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kokeilen sitä berberiiniä. Osastolla, jossa käyn hoidoissa on kyllä kielletty luontaistuotteiden käyttö. Mutta kai täytyy itse yrittää jotenkin itseä hoitaa. 

Metformiinin käyttö on tutkitusti auttanut myös oman sairauteni tyyppisissä. Asiasta on siis tutkittua tietoa ja on ollut esillä tiedoitusvälineissä. Tuntuu kummalta, että edullinen, sekä selkeästi tarpeellinen hoito estettäisiin.

olet siis valmis tuhoamaan oman terveytesi vain siksi, että sinulla ei ole todettu diabetestä, mutta olet silti varma että se on ja lääkitykselle pitäisi päästä?

Oikeasti; puhu asiasta sille yliopistollisen sairaalan hoitavalle lääkärillesi. kun on luontaistuotteiden käyttö kielletty, niin sille on syynsä. kysy berberiinin käytöstä lääkäriltä siellä yliopistollisessa. älä tee tyhmiä virheitä.

Vierailija
14/17 |
29.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä sain pcos-oireisiin, vaikka sokerit normaalit. 

Vierailija
15/17 |
29.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

minulle yths:n sisätautilääkäri suositteli metformiinia jo 6,5 paastoarvoilla (pitkä sokeri oli jotain 5,5), koska suvussani oli diabtestä. En aloittanut, koska en saanut tarpeeksi tietoa miksi sitä pitäisi ottaa, siis mitä se oikein auttaa - enkä osannut kysyäkään.

Vierailija
16/17 |
29.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle määrättiin tuo lääkitys, kun paastoarvo oli toistuvasti  6,1. 

Vierailija
17/17 |
23.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Metformiini on hyvä lääke, eikä se minulle mitään vaivoja aiheuttanut. Metformiini ilman reseptiä  - https://euhealth247.com/fi/drug/glucophage

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme neljä