Miten toimii parisuhde kun mies hankkii paljon enemmän
Miten toimii parisuhde jos toinen on varakas ja toinen normituloinen, ei omaisuutta.
En pysty samanlaiseen elämään kuin mies, en voi matkustella enkä käydä ravintolassa edes joka kuukausi. En halua lähteä miehen maksamalle matkalle. Muutenkin oma vähävarallisuuteni nolostuttaa. Ostan melkein kaiken käytettynä ja lasken rahat tarkasti. Olen huomannut että tämä vaikuttaa parisuhteeseen yllättävän paljon.
Kommentit (46)
Ihan hyvin toimi aikanaan meilläkin vaikka minä olin töissä ja vaimo ei.
Ei huolta, sinut on kohta vaihdettu uuteen. Otat sitten sellaisen, jonka tulotaso vastaa omaasi. Kaikki on tyytyväisiä.
Mulla on vuositulot n. 25k, miehellä n. 150k, hänellä myös muuta omaisuutta. Maksan oman osani asuntolainasta ja käytän loput rahani omiin juttuihini. Mies maksaa ruoat, matkat, ravintolat, laskut ja muut, mä taas teen enemmän kotitöitä. Teen omasta halustani 2-päiväistä työviikkoa, ja pyykinpesu voittaa kokopäivätyön. ;) Varmaan jonkun mielestä aika 50-lukulainen tyyli elää kolmekymppisille, mutta sopii meille molemmille vallan mainiosti.
Ei ole ongelmaa, kun kumpikaan ei ole ökyilijä. Kumppanini tienaa melkein kolminkertaisesti itseeni nähden, mutta keskustelemme aina lomista ja hankinnoista, ja hän halutessaan sitten maksaa enemmän yhteisistä menoista, jos minulla ei budjetti riitä. Yleensä hän mielellään laittaa rahaa kokemusten jakamiseen, mutta se ei ole mikään oletus.
Vierailija kirjoitti:
Aluksi menee hyvin ja puoliso maksaa kaiken. Sitten hän alkaa vaatia että menisi oikeisiin töihin.
Lopulta kun huomaa ettei koulutuksellani pääse ns. oikeisiin töihin ja saa kelvollista tulotasoa, niin toteaa että pitäisi jättäytyä kokonaan työelämästä pois, koska työttömänä olisin hyödyllisempi kotona ja minun ei kuulemma pitäisi antaa omaa aikaani halvalla työnantajille. Olen hitsaaja ja tytön nykyään puolison toiveesta. Hän maksaa kokonaan kaikki kuluni.
Kun aikaisemmin olin töissä, niin olin väsynyt ja lihoin. Näytin huonolta ja en jaksanut olla perheelleni läsnä. Nyt jaksan käydä aamusta salilla vaimoni ostamalla kuntokortilla ja jäsenyydellä. Siivota kodin ja tehdä terveellistä ruokaa perheelleni. Hakea lapset koulusta ja olla hyödyllinen. Työttömänä lähes samalla rahalla. Plus, vaimoni laittaa aina ruokarahaa tililleni että saan ostaa priimaa lapsille ja itselleni.
T: M46
Meillä tehtiin sama päätös, koska halusimme palkata siivoojan ja lapsille hoitajan kotiin, niin kävi ilmi että maksaa kaikkineen enemmän kuin puolison kuukauden tulot.
Joten järkevämpää on että puoliso jää kotiin ansiosidonnaiselle. Palkat on niin matalat ja jää aikaa myös persoonalliseen hyvinvointiin.
Sitä odotellessa. Meillä tämä on toiminut yli 40 vuotta. Mitä ihmettä minä esim. tekisin maailmanympärimatkalla, jos en voisi sitä jakaa rakkaimpani kanssa? Sama pätee upeisiin auringonlaskuihin sametinpehmeässä illassa. Tai golfmatkoihin, joilla yhdessä,päivällä,pelataan ja illalla syödään hyvissä ravintoloissa.
Meillä perhe on aina on ollut yhteinen yritys, yhteiset rahat, samat luottokortit, sama elintaso.