Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Salaattibaari vieraille. Mitä sinä haluaisit olevan tarjolla?

Vierailija
24.04.2024 |

Oletuksena on että olet päivän aikana syönyt varsinaisen ruoan. 

Kommentit (36)

Vierailija
21/36 |
24.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä oletan, että en syö varsinaisesti ennen vierailua. Salaattibaariin kaikkea mahdollista tarpeeksi

Ei sitä nyt maha kurnien kylään mennä, vähän voi olla nälkä mutta ei kai sitä koko päivää paastota ennen kyläilyä.  Olisi vähän noloa olla ahne ja nälkäinen.

Miksi kutsut vieraita syömään, jos et sitten tarjoakaan ruokaa sen verran ettei nälässä tartte olla?

Ei kukaan ole puhunut mistään syömään kutsumisesta, joka on eri asia kuin muu kyläily. On ihan normaalia kutsua ihmisiä esim. tupareihin niin, että on jotain pientä purtavaa tarjolla. Kutsu syömään on ihan eri asia.

Eli  teet salaattibaarin vain koristeeksi eikä vieraiden ole tarkoitus syödä sen antimia? Ok. 

Vierailija
22/36 |
24.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä on taas vaustauksia, joku kysyy mitä haluaisit syödä, niin vastataan kaikenlaista jokaiselle jotakin.

Minä voisin salaattibaarista ottaa: jääsalaattia, kirsikkatomaatteja, kurkkua, fetaa, emmentaljuustoa, aurinkokuivattua tomaattia, kanaa, mustia oliiveja, maissia, nacho lastuja.

Ap ei kysynyt, mitä halaisimme syödä, vaan hän kysyi, mitä haluaisimme olevan tarjolla. Varsin itsekästä olisi luetella vain asioita, joista itse tykkää. 

Häh? Jos joku kysyy multa mitä ruokaa haluaisin olevan tarjolla, niin olen itsekäs jos vastaan kysymykseen sen sijaan, että alkaisin kertoa mitä oletan naapurin Pertin haluavan olevan tarjolla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/36 |
24.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä on taas vaustauksia, joku kysyy mitä haluaisit syödä, niin vastataan kaikenlaista jokaiselle jotakin.

Minä voisin salaattibaarista ottaa: jääsalaattia, kirsikkatomaatteja, kurkkua, fetaa, emmentaljuustoa, aurinkokuivattua tomaattia, kanaa, mustia oliiveja, maissia, nacho lastuja.

Ap ei kysynyt, mitä halaisimme syödä, vaan hän kysyi, mitä haluaisimme olevan tarjolla. Varsin itsekästä olisi luetella vain asioita, joista itse tykkää. 

Häh? Jos joku kysyy multa mitä ruokaa haluaisin olevan tarjolla, niin olen itsekäs jos vastaan kysymykseen sen sijaan, että alkaisin kertoa mitä oletan naapurin Pertin haluavan olevan tarjolla.

Kyllä. Kohtelias ihminen huomioi myös muiden vieraiden maun eikä vain omaansa. 

Vierailija
24/36 |
24.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pari hyvää salaattia. Vuohenjuusto tai feta ja savulohi.

Vierailija
25/36 |
24.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

perussalaattiainesten lisäksi; krutonkeja, siemeniä, vesimelonia, mozzarellapalloja / fetajuustoa / raejuustoa / leipäjuustokuutioita, rypäleitä, aurinkokuivattuja tomaatteja, avocadoa, pikkelöityä punasipulia, oliiveja

Nämä kaikki tai ainakin melkein kaikki noista nyt vaan ovat juurikin sitä osastoa kallista ja turhaa. Oikeaa ruokaa noissa ei juuri ole.

Mitä hiton turhaa..? Mikä on oikeaa ruokaa?

Itselleni salaattibuffa on parasta herkkua. Maukasta, tervellistä, kevyttä ja ravintoarvot taatusti paremmin kohdallaan kun jonkun ehdottamassa pasteijoissa ja piirakoissa.

Vastaus kysymykseen, monta hyvää täytettä on täällä jo lueteltu, pääproteiinina pidän eniten lohesta.

Vierailija
26/36 |
24.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

mahdolliset kastikkeet erikseen.

Vierailija
27/36 |
24.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieluiten lämminsavulohta, oikeaa fetaa ja jotain hedelmää kuten hunajameloni. 

Vierailija
28/36 |
24.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä oletan, että en syö varsinaisesti ennen vierailua. Salaattibaariin kaikkea mahdollista tarpeeksi

Ei sitä nyt maha kurnien kylään mennä, vähän voi olla nälkä mutta ei kai sitä koko päivää paastota ennen kyläilyä.  Olisi vähän noloa olla ahne ja nälkäinen.

Miksi kutsut vieraita syömään, jos et sitten tarjoakaan ruokaa sen verran ettei nälässä tartte olla?

Ei kukaan ole puhunut mistään syömään kutsumisesta, joka on eri asia kuin muu kyläily. On ihan normaalia kutsua ihmisiä esim. tupareihin niin, että on jotain pientä purtavaa tarjolla. Kutsu syömään on ihan eri asia.

Eli  teet salaattibaarin vain koristeeksi eikä vieraiden ole t

Just noinhan siinä taas luki. Voi jeesus, tätä ihmisten nykypäivän lukutaitoa.

Vierailija
29/36 |
24.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutamaa eri vihreää salaattia, minitomaatteja, kurkkupaloja, paprikapaloja, kinkkupaloja, savulohta, kanakuutioita, krutonkeja, parmesan-lastuja, fetajuustoa, oliiveja ja muutamaa eri kastiketta.

Vierailija
30/36 |
24.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luin että selibaatti 😅

Vierailija
31/36 |
24.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pastaa, kanaa, kasviksia, juustoja, rypäleitä.

Vierailija
32/36 |
24.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuohan riippuu ihan tilaisuudesta ja vierasmäärästä! Salaattibaari isolle joukolle vieraita on tuhoontuomittu ajatus, koska aina joukosta löytyy joku Urpå, joka lataa lautaselleen kaikki sattumat!

Meillä esim ollut neljät ylppärit sillä periaatteella, että kaikki onnittelemaan haluavat ovat olleet tervetulleita. Salaatit ei vain olis toimineet.

Vierailija
33/36 |
24.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

-salaattisekoitus

- pestopasta

- kurkku, tomaatti, paprika

- feta

- keitetyt munat

- vesimelonia ja viinirypäleitä

- oliiveja

- broilerin filee paloja

- vaalea patonkia

- suolapähkinöitä

- oliiviöjyä

- tsatziki

- jugurtti-avokadokastike

Vierailija
34/36 |
24.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

-salaattisekoitus

- pestopasta

- kurkku, tomaatti, paprika

- feta

- keitetyt munat

- vesimelonia ja viinirypäleitä

- oliiveja

- broilerin filee paloja

- vaalea patonkia

- suolapähkinöitä

- oliiviöjyä

- tsatziki

- jugurtti-avokadokastike

Tuleeko hiukan kalliiksi ja lieneekö melko työläs?

Jos kyse ihan alle 20 hengen bileistä, ja kulhoja ja kuppeja riittää, kylmä kurkkukeitto (ohje löytyy esim. Iltalehdestä ja sopan voi tehdä edellisenä päivänä) patonkia, levitettä ja loput tapashengessä esim. oliivia ja kirsikkatomaattia. Oletan, että bileissä ravitsevaa juomaa on kuitenkin tarjolla.

Vierailija
35/36 |
24.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelisin ehkä vihersalaattisekoituksen, johon voi listätä maun mukaan itse tomaatit, kurkut yms itse. Kun on niin kovasti niitä ihmisiä, jotka ei voi syödä kaikkea. Sitten voisi tehdä kivan kuskussalaatin viereen, missä mahdollisesti vaikka kidneypapuja, vähän chiliä ja sipulia ja vinegrettekastike.

Vierailija
36/36 |
24.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Paljon nolompaa on, kun tulee vieraita, jotka sanovat, että ei nyt kiitos kun on juuri syöty. Aina saa ihmetellä tällä palstalla miten epävieraanvaraisia ihmiset ovat.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi yhdeksän