Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä kannattaa huomioida/tietää ensimmäisiä monitehoja hankkiessaan?

Vierailija
24.04.2024 |

Tuntuu, että aivan eksyksissä koko linssiviidakossa ja hintaahan niille kertyy ilmeisesti sen 1000€ tmv summa, ainakin jos mahd hyvät haluaa ja/tai on muut kuin peruslinssit, esim.miinusta paljon tms.

Instrun monitehoissa vaihtoehtoja aika monta, edullisesta tyyriiseen.

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
24.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kyllä sikamaisen kalliit, mutta edulliset linssit toimii huonosti. En ymmärrä mikä noissa maksaa niin sairaasti. 

Vierailija
2/4 |
24.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi olla, että ensimmäisillä monitehoilla pärjää vielä ns. nuorisomonitehoilla eikä linssien hinnaksi välttämättä tule tonnia. Mulla maksoi viimeisimmissä laseissa linssit jotain 400 €, ovat juuri tuollaiset "nuorisomonitehot". En tiedä, missä voimakkuuksissa se ero menee, mutta mulla on miinusta -2,25 ja -2, ja lukualueella +/-0, ja tällä erolla sai vielä nuo halvemmat linssit.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
24.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tietää, mistä se huono näkö johtuu, niin helpottaa ehkä valintaa. Jos on vaikka etenevä kaihi, niin jo puolen vuoden päästä voi  lasit olla aika tehottomat.

Kyllä ne siellä optikolla neuvovat. Jos on tiukka budjetti, niin kannattaa suoraan sanoa, että on liian kallista, niin rupeaa löytymmään vaihtoehtoja.

Vierailija
4/4 |
24.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljonhan ne maksaa, itsellä vielä miinusta viisi sun muut hajataitteisuudet päälle. Ei siinä muuta huomioimista ole kuin että muutama ensimmäinen päivä tuntuu siltä, ettei näe mitään ja päätä pitää käännellä oudosti. Minä esim menin mökille lasit saatuani ja metsässä oli tosi hankala kävellä, kun tuntui ettei alas näe mitään.

Mutta sitten laseihin tottuu, eikä eroa entisiin edes huomaa.