Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä tiedät homeopatiasta?

Vierailija
23.01.2007 |

kaveri suositteli. onko teillä auttanu ja mhin vaivaan?

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
23.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

On auttanut moneenkin vaivaan. Mutta sitten taas on vaivoja, joihon en ole saanut apua.

Molempien lasten ihottumat ovat kurissa homeopatialla, eli jos alkaa kutittaa, niin yhdellä annoksella kutina loppuu ja iho paranee moneksi viikoksi.

Sen sijaan minä en ole saanut omaa ihottumaani kuriin sillä. Minä puolestani olen päässyt eroot toistuvista keuhkoputkentulehduksista, toistuvista näärännäpyistä sekä monesta muusta asiasta.

Voin siis suositella, kunhan tiedät, että homeopaatti on hyvä ja taitava. Kenelle tahansa ei kannata mennä.

Vierailija
2/24 |
23.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni väittää, että lapsen korvatulehduskierre katkesi homeopaattisilla lääkkeillä. Tismalleen saman tuloksen saa, kun vain lakkaa antamasta peräkkäisiä antibioottikuureja. Vanhemman henkistä tilaa kuitenkin helpottaa, kun on antaa jotain " lääkettä" eikä tarvitse vain tyytyä luonnon omaan parantavaan voimaan ja aikaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
23.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paitsi plasebovaikutus jossain tilanteissa.

Vierailija
4/24 |
23.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuten huomaat, kakkonen ei " tiedä" homeopatiasta yhtään mitään. Hän vain luulee.

Vierailija
5/24 |
23.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

urtikariaan! MUTTA tuli sivuvaikutuksena välivuotoja, mitkä mun mielestä on todella inhottavia, joten nyt kun urtikaria on taas lievästi alkanut vaivaamaan, mutta välivuodot loppuneet, niin aion tyytyä kohtalooni, ja syödä allergialääkkeitä, ja kulkea ilman jatkuvaa rättiä haaruksissa!

Vierailija
6/24 |
23.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

homeopatiasta on hyvin, hyvin paljon tutkimuksia tehty. Ja niistä on saatu tieteellisesti päteviä tuleoksia. Googleta vaikka.

3

Vierailija
7/24 |
23.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Homeopatian keskeinen ajatus on, että vedellä on muisti. Eli kun vedessä on joskus ollut jotain ainetta, ja se laimennetaan niin ettei sitä enää ole, vesi muistaa sen silti.

Tästä olenkin tullut siihen johtopäätökseen, että kun asun Turussa, meidän raanavetemme muistanee väkisinkin Aurajoessa virtaavan lehmänpaskan, vaikka se onkin puhdistamolla suodatettu pois. Olenkin tässä hiljalleen siirtynyt Evianiin.

Vierailija
8/24 |
23.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Homeopatiassa jotain lääkeainetta (tms) pannaan veteen, sekoitetaan ravistamalla ja laimennetaan niin paljon, että on erittäin epätodennäköistä löytää pullollisesta lopputulosta ainuttakaan molekyyliä sitä lääkeainetta. Ja mitä enemmän laimennetaan, sitä vahvemmaksi tuotetta väitetään. nämä ovat niitä potensseja, joista homeopatiassa puhutaan.

Tämä vesi sitten uutetaan sokerinappulaan (pillerit), sekoitetaan alkoholin tai pakataan sellaisenaan. Ja näin meillä on homeopaattinen lääke. halpaa ja näppärää ja sitten vain hintalappu päälle ja apteekin hyllylle.

Joskus kysyin homeopatian puolustajilta, miksei merivesi toimi lääkkeenä, kun siihen on aikojen kuluessa sekoittunut kaikki mahdollinen ja laimennus- ja ravistelupuolikin on tavallaan hoidossa. On kuulemma " väärin ravistettu" .

Vierailija
9/24 |
23.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Homeopaatit sanovat homeopaattisen hoidon vaikuttavan yleensä hitaasti; lääke tehoaa usein vasta noin neljän viikon kuluttua. Useimmat virus- ja bakteeritulehdukset paranevat kuitenkin itsestään muutaman päivän tai muutaman viikon kuluessa ilman hoitoa tai muuta ulkopuolista puuttumista taudin kulkuun. Ilmiön vuoksi tehdään helposti virhepäätelmiä arvioitaessa hoidon tehoa yksittäisten tapauskertomusten avulla.

Kuten kansanomaisessa lääkinnässä usein, selitetään homeopatiassa oireiden hoidon alussa pahenevan. Tämä on homeopatian mukaan osoitus lääkkeen tehon alkamisesta. Tulkinta on lääketieteellisesti perusteeton ja tuo vaaroja tilanteissa, jossa oireiden paheneminen olisi tulkittava merkiksi kiireellisen, tehokkaan hoidon tarpeesta.

Hahnemann väitti homeopatian pystyvän parantamaan kaikki taudit. Kuitenkin homeopaattinen hoito näyttää vaikuttavan parhaiten sairauksissa, jotka ovat voimakkaimmin ¿subjektiivisia¿, kuten kivut ja säryt. Tämä tukee käsitystä, että varsinaista spesifiä vaikutusta ei homeopatialla ole ollenkaan, vaan ennakko-odotukset hoidon vaikutuksista saavat subjektiivisen sairauskokemuksen lievittymään tai jopa häviämään.

Homeopaattisella hoidolla voi olla vaikutusta psykosomaattisen mekanismin (mielentilan vaikutukset hormonaalisen, hermostollisen ja immunologisen järjestelmän toimintaan) kautta kuten kaikella muullakin hoidolla. Plasebo- eli lumevaikutukseen viittaa vahvasti mm. se, että eräiden koetulosten perusteella homeopaattisen valmisteen vaikutuksen suuruus ei ole riippuvainen käytetyn potenssin suuresta vastoin homeopatian dynamisointiperiaatetta vaan vaikutukseen näyttää riittävän homeopaattiseksi nimetyn valmisteen käyttö sinänsä (19).

Plasebovaikutusta korostaa asiakaskunnan voimakas valikoituminen homeopatiaan myönteisesti asennoituviin. Heillä kielteinen asennoituminen viralliseen lääkintään saattaa jopa aiheuttaa kielteistä, ns. nosebo-vaikutusta lääketieteen mukaisesti annetussa hoidossa. Tällöin näillä henkilöillä homeopaattisen hoidon plasebovaikutuksen ja lääketieteeseen liittyvän nosebovaikutuksen erotus saattaa olla huomattavan suuri.

Homeopaatit itse usein kieltävät plasebovaikutuksen vetoamalla mm. homeopatian väitettyyn tehoon eläimiin (29). Luotettavia eläinkokeita homeopatian suhteen ei kuitenkaan ole raportoitu, mm. satunnaistamista ja sokkoutuksia ei ole toteutettu kunnolla (30), ja homeopatiaa käytetäänkin hyvin vähän eläinten hoidoksi.

Avoimella koejärjestelyllä annettu hoito eläimille mahdollistaa suggestio- ja lumevaikutuksen ja virhepäätelmät monilla tavoin. Homeopaatti tai eläimen hoitaja tulkitsee hoidon tulosta omien ennakko-odotustensa ohjaamana, ja hoitoa antavan henkilön suhtautuminen eläimeen vaikuttaa myös hoidon tehoon: myös eläimet pitävät hoivasta ja huolenpidosta, tehtiin se sitten homeopatian tai muun opin nimissä. Sokkouttamisen laiminlyönti kokeen suorittajan osalta johtaa usein vääristyneisiin havaintoihin (experimenter bias) myös soluviljelyissä tai eristetyillä elimillä tehdyissä tutkimuksissa.

T: 2

Vierailija
10/24 |
23.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

urtikariaan! MUTTA tuli sivuvaikutuksena välivuotoja, mitkä mun mielestä on todella inhottavia, joten nyt kun urtikaria on taas lievästi alkanut vaivaamaan, mutta välivuodot loppuneet, niin aion tyytyä kohtalooni, ja syödä allergialääkkeitä, ja kulkea ilman jatkuvaa rättiä haaruksissa!

Vedestä välivuotoja. Aika jännä.

Vierailija
11/24 |
23.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Halvempaahan se olisi vettä juottaa kuin määrätä kalliita lääkkeitä.

Vierailija
12/24 |
23.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka määräsi lääkkeet? Oliko ammattitaitoinen? Noin voi tosiaan käydä, mutta sitten homeopaatin pitäisi tietää jatkotoimenpiteet. Todella hyvä homeopaatti pystyy pitkäaikasella hoidolla poistamaan molemmat vaivat.

Itse kun hoidan itseäni, saan just samantyyppisiä sivuvaikutuksia.

3

Vierailija:

Vierailija
13/24 |
23.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään homeopaatit esittävät lukuisia erilaisia selitysyrityksiä vaikutusmekanismista, mm. väitetään, että veteen jää ¿muistijälki¿ lähtöaineesta tai siihen siirtyy jokinlainen ¿energiakenttä¿ (3,4,5,6). Tämä ilmiö tapahtuu vain oikeaoppisesti ravisteltaessa, mutta ei aineen satunnaisesti laimentuessa suureen vesimäärään (esim. järveen tai mereen), vaikka laimennussuhde olisikin sama.

Kukkuu!?

Vierailija
14/24 |
23.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyhmiä kusetetaan, ja tyhmiähän riittää. Yksikään tieteellisesti pätevä tutkimus ei ole koskaan osoittanut homeopatian tehoavan mihinkään. Tieteellisten tutkimusten tulokset eivät löydy googlettamalla, vaan PubMedista (lääketieteen alasta kun puhutaan).

Vierailija
15/24 |
23.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä asun keski-euroopassa ja täällä hyvin moni lääkäri on myös homeopaatti. Täällä sitä käytetään joka paikassa. Mutta en näe sairaalakäyttöä perusteltuna, sillä vaikka moni uskoo homeopatian kaikkivoipaisuuteen, niin minusta ihminen on kyllä sairaalaan saapuessa jo niin sairas, että on parasta ottaa vahvat aineet käyttöön.

3

Vierailija
16/24 |
23.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pubmedistä olen artikkeleja lueskellut, ja kyllä, tutkimuksia löytyy paljon. Ei vain toistettuja ja lumekontrolloituja, niinkuin pitäisi olla, että olisi vakuuttavaa. Ehkä skeptisyyteeni vaikuttaa se, että biolääketiede on ammattini.

6

Vierailija
17/24 |
23.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Kuka määräsi lääkkeet? Oliko ammattitaitoinen? Noin voi tosiaan käydä, mutta sitten homeopaatin pitäisi tietää jatkotoimenpiteet. Todella hyvä homeopaatti pystyy pitkäaikasella hoidolla poistamaan molemmat vaivat.

3

Vierailija:

Vierailija
18/24 |
23.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Minä asun keski-euroopassa ja täällä hyvin moni lääkäri on myös homeopaatti. Täällä sitä käytetään joka paikassa.

Moni lääkäri on myös uskovainen (onneksi harva sekoitta sitä puolta työhönsä).

Homeopatia on sinänsä harmitonta, kunhan vakavat sairaudet hoidetaan asianmukaisesti.

Vierailija
19/24 |
23.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nimenomaan näitä kipuja ja kolotuksiahan homeopatialla hoidetaan. Eli sellaisia vaivoja, jotka ovat enimmäkseen korvien välissä. Lumevaikutuksen tehoa ei pidä aliarvioida, se voi olla yllättävänkin voimakas. Kun ihminen uskoo parantuvansa (ja vielä ihan itse oivaltamallaan konstilla), hän usein oikeasti parantuukin. Siis niin kauan kun ei oikeasta sairaudesta ole kyse.

Ja mitä niihin lasten allergioihin ja korvatulehduksiin tulee, nehän paranevat itsekseenkin. Tietty jos homeopatiaa käyttää samaan aikaan, niin kunnia menee homeopatialle. Ja lisäksi korvatulehduksia jää toteamatta, kun äiti vaan truuttaa vettä naamariin eikä vie lääkäriin todettavaksi. Viisi seitsemästä korvatulehduksesta paranisi ilman antibioottia.

Vierailija
20/24 |
23.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

3

Vierailija: