Sinä, joka hait yliopistoon opiskelemaan, mutta et koskaan päässyt
Mikä sinusta lopulta tuli? Opiskelitko samaa alaa muualla?
Kommentit (7)
Muutin Keravalle ja nyt elätän itseni yksityisillä ja verovapailla puutarhamarkkinoilla.
Olin työelämässä, pyöritin iltaisin firmaa, parhaaseen aikaan kahta. Pääsin, mutta eihän se homma edennyt, kun ei oikein voinut vetäytyä opiskelijaksi. Nyt kun ei ole millään papereilla ja titteleillä väliä, niitä yliopistokursseja käyn omaehtoisesti verkossa. Ulkomaisia ja luottokortin voimalla joka kurssi ostaen. Kun asiaa miettii, niin kaikki opinnot ovat tavalla tai toisella maksullisia, joten tuo maksullisuus ei ole ongelma.
Päädyin työttömäksi liiketalouden tradenomiksi. Halusin ja hain monta kertaa opiskelemaan valtiotieteelliseen Helsinkiin. Lähinnä ainetta, jonka nykyinen nimi on sosiaalitieteet olisin halunnut opiskella.
Vierailija kirjoitti:
Päädyin työttömäksi liiketalouden tradenomiksi. Halusin ja hain monta kertaa opiskelemaan valtiotieteelliseen Helsinkiin. Lähinnä ainetta, jonka nykyinen nimi on sosiaalitieteet olisin halunnut opiskella.
Eli valmistuit työttömäksi, mutta pienemmällä vaivalla. Olisit vain kiitollinen, ettet tuhlannut aikaasi. Työttömyystuki on kuitenkin opintotukea suurempi.
Hain samaan aikaan YAMK:lle ja yliopistoon, YAMK:n pääsin, joka sinänsä sopikin paremmin työn oheen. Minulle ei ollut väliä kumpaan pääsen, joten en koittanut hakua kuin kerran. Olin jo johtotehtävissä tradenominakin, ja johtotehtävät jatkuivat astetta vielä haastavampiin. :)
Vierailija kirjoitti:
Päädyin siivoojaksi.
t. Ikuisesti katkera
Jos et ole tyytyväinen työhösi niin aina voit vaihtaa alaa. Jos et yliopistoon niin ainakin jollekin toiselle alalle, josta nautit enemmän.
Päädyin siivoojaksi.
t. Ikuisesti katkera