Muistan kun miehet vihelsi minulle kadulla ekan kerran
Oli kevät, olin 17 vuotta ja se tuntui hyvältä.
Tämän sanominen on synti nykyään.
Ajat ovat muuttuneet mutta silloin vihellyksen saaminen tuntui minusta aina kivalta. Se ei ollut ikinä uhkavaa, se ei ollut pelottavaa, eikä se ollut halventavaa.
Se oli vähän sama kuin nykyään nuorilla IG kuvasta tykkääminen. Olin nättinä, sain huomiota. End of story.
Ajat ovat muuttuneet ja nykyään ei vihellellä perään. Sekin on ihan ok. Jokainen aika kulkee omia uomiaan, mutta on myös typerää yrittää pakottaa meidät kokemaan oma nuoruutemme jotenkin pahana ja häpeällisenä kun se ei sitä ollut. Se oli oikein kivaa aikaa ja ainakaan minua ei koskaan naisena kohdeltu huonosti. Päinvastoin. Naisia pidettiin kuin kukkaa kämmenellä. Ihmiset muutenkin kohtelivat toisiaan paremmin ja arvostivat.
Kommentit (58)
Vierailija kirjoitti:
80-luvun alussa, siis teinipoikana vihelsin jollekin ohi kävelleelle n. 30 v naiselle Rautatientorilla. Olimme luokkaretkellä Helsingissä. Nainen kääntyi, palasi takaisin, otti koko luokan nähden tukevaan halaukseen ja suuteli lyhyen kielarin. Siitä lähtien olen ollut varovaisempi.
Huh kun oli kuuma fantasia
End of story. MITÄ VIKAA ON SUOMENKIELESSÄ! Miksi pitää sotkea englantia sekaan!
Hyi!
Anglismit on ahterista
Vierailija kirjoitti:
80-luvun alussa, siis teinipoikana vihelsin jollekin ohi kävelleelle n. 30 v naiselle Rautatientorilla. Olimme luokkaretkellä Helsingissä. Nainen kääntyi, palasi takaisin, otti koko luokan nähden tukevaan halaukseen ja suuteli lyhyen kielarin. Siitä lähtien olen ollut varovaisempi.
Rikosilmoituksen paikka ja välitön kansellaus.
enää ei vihelletä :-)
Tuomioon johtaneet tapahtumat saivat alkunsa vuonna 2016, kun Suomeen turvapaikanhakijana saapunut Juusuf Muhamed Abbud otti 10-vuotiaaseen tyttöön yhteyttä Instagramissa.
Mies viestitteli lapsen kanssa ja tapasi tämän myöhemmin autioituneen kerrostalon pihalla pienellä paikkakunnalla Pirkanmaalla. Siellä mies oli sukupuoliyhteydessä tytön kanssa.
Kivoja muistoja siitä kun joskus aurinkoisina kesäpäivinä sai jotakin vihellyksiä, silmäniskuja ja positiivisia kommentteja. Tuohon ei liittynyt mitään rivoa ja alentavaa. Se tuntui hyvältä ja parantavaltakin, koska olin vuosikausia kuunnellut koulussa luokkalaisteni poikien itsetuntoa nujertavaa ja ilkeää pilkantekoa
Vierailija kirjoitti:
On hyvä olla tietoinen siitä, että oma kokemus ei välttämättä kerro koko totuutta.
Kyllä mutta näinhän se on toisinkin päin. Jos joku muu kokee että on ollut joku asia väärin tai ahdistavaa se ei silti ole ollut sitä kaikille.
Nämäkin "minä kyllä ahdistuin" tyypit on todennäköisesti nuoria jotka haluaa kåäntää meidän menneisyyden jotenkin pahaksi ja esittävät täällä sitten ysärin lapsia.
Kaikki ysärillä eläneet tietää ettei se viheltely ollut edes mitään seksuaalista vaan se oli ikään kuin "makee outfit" tyyppistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On hyvä olla tietoinen siitä, että oma kokemus ei välttämättä kerro koko totuutta.
Kyllä mutta näinhän se on toisinkin päin. Jos joku muu kokee että on ollut joku asia väärin tai ahdistavaa se ei silti ole ollut sitä kaikille.
Nämäkin "minä kyllä ahdistuin" tyypit on todennäköisesti nuoria jotka haluaa kåäntää meidän menneisyyden jotenkin pahaksi ja esittävät täällä sitten ysärin lapsia.
Kaikki ysärillä eläneet tietää ettei se viheltely ollut edes mitään seksuaalista vaan se oli ikään kuin "makee outfit" tyyppistä.
Ei meillä puhuttu oufiteista ysärillä. Mutta olenkin pohjosesta
Vierailija kirjoitti:
Ei ole syntiä sanoa että tykkää vihellyksistä. Saa tykätä. Monet eivät tykkää, ja siksi ne viheltelyt saavat jäädä unholaan. Mies selviää hengissä vaikka ei ikinä viheltäisi sekuntiakaan kellekään.
Eikä nykyään enää vihelletäkään, juuri tästä syystä. Mutta mennyttä ei tarbitse kääntää jotenkin saastaiseksi kun se ei sitä ollut. Elämä nyt oli vaan huolettomampaa ja ihmiset voivat paremmin.
Vierailija kirjoitti:
Kivoja muistoja siitä kun joskus aurinkoisina kesäpäivinä sai jotakin vihellyksiä, silmäniskuja ja positiivisia kommentteja. Tuohon ei liittynyt mitään rivoa ja alentavaa. Se tuntui hyvältä ja parantavaltakin, koska olin vuosikausia kuunnellut koulussa luokkalaisteni poikien itsetuntoa nujertavaa ja ilkeää pilkantekoa
Samat kokemukset. Minusta tuli ikään kuin nainen. Naiseus oli aikanaan kovaa valtaa!
Vierailija kirjoitti:
Myös jotain 16-17 vee ja luokan pojat hoilottivat 'PRETTY WOMAN' walking down the street... toinen oli kun alkoivat kutsua minua pienikokoista TAIMI-nimellä... se ei siis pelkästään ollut sitä, että joku kasvinalku puutarhassa vaan jatko oli SÄ TAIMI OLET MUN TARHASSA JA VARTEN TAIVASTA LUOTU... joku virsi jonka numeroa en edes muista tai tiedä...
En vieläkään tiedä mitä pitäisi ajatella... nimi Taimi ei tunnu pahalta, mutta arvatkaas miltä tuntu kun olen syntynyt Hesan kait suurimpaan 'pappilaan' jos lapsuudenaikani kirkkoherran asuntoa voitiin vielä jonain pappilana pitää... eli olen kyllä ihan stadin friidu mainitsematta alueita... alkas polttaa liikaa... Noihin aikoihin isoisäni kirkkoherra oli usein telkkarissa ja jotenkin 'kaikki tiesivät jotain'...
Myöhemmin sitten taisin päätyä 'huorien listoille'... ja kuulla että sut on kyllä kirkkoherra raiskannut jo rappukäytävässä... NÄIN SE ELÄMÄ TÄÄLLÄ ON MUUTTUNUT.
Mullekin lauloi kerran yksi poika tota riparilla. Se oli kivaa.
naiset keille vihellettiin teineinä ovat nykyään äitejä tai isoäitejä, velaton omakotitalo, velaton kesämökki meren tai järven rannalla, velattomat autot, valkoihoisia lapsia/lapsenlapsia, hyväpalkkaisessa työssä ja nauttivat elämästään ja menestyksestään
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei meillä puhuttu oufiteista ysärillä. Mutta olenkin pohjosesta
No ei tietenkään missään puhuttu..yritin vain kääntää tuon esimerkin niin että nykynuorisokin ymmärtää millaista se viheltely ennen oli.
Mulla on kans ihan hyvät muistot. Ymmärrän että huonot muistot voi olla niillä jotka on varhaiskypsiä ja huomiota on saatu ennen kun sitä on itse toivottu. Mutta me myöhemmin kehittyneet on nautittu. Vihdoin joku huomaa minutkin! 😊
naiset tykkää viheltelystä, siksi he kaikki heruttavat facessa instassa tik takissa ofssa
Hyväksyvää, ihailevaa, hyväntahtoista ja iloista huomiota. Onneksi sain kokea tuollaistakin kouluaikojen huonojen kokemusten jälkeen.
Moni sekottaa entisen viheltelyn siihen millaista se on nykyään ja siksi eivät ymmärrä eroa.
Ennen viheltelyä teki lähes kaikki joskus. Osa naisiatakin. Vihellys tapahtui auton ikkunasta ja se oli hyvän tuulinen tapa kertoa että näytät tänään hyvältä. Tai sulla on kaunis asu.
Nykyään jos joku jossain viheltää niin se on todennäköisesti joku känniääliö tai toisen kulttuurin edustaja. Eikä ole mitenkään imarteleva vaan ällöttävä.
Mutta ennen ahat oli erit
Ikä tekee tehtävänsä. Kyllä näillekkin kuville naiset ennen lenteli, vaan ei lentele enää.
Vierailija kirjoitti:
naiset tykkää viheltelystä, siksi he kaikki heruttavat facessa instassa tik takissa ofssa
Tämä on tosiaan nykyaikainen tapa saada huomiota ihan samanlailla. Ihminen pysyy lopulta aika samanlaisena vaikka ajat muuttuu.
Katkeran ihmisen tunnistaa siitä, ettei suhtaudu empaattisesti siihen kun joku ei ole tykännyt viheltelystä. Katkera ihminen yrittää selitellä näkemystään kypsyydellä, ne oli eri aikoja, kyllä sullekin kelpas, jne. tyyppisillä typeryyksillä sen sijaan, että vain kertoisi oman kokemuksensa.
Joojoo, olin kans nuori kun vihelleltiin, huusin takaisin että huo*ille ja koirille vihelletään, enkä ole kumpaakaan!
Viheltely oli ällöttävää!