Hukkuneeksi epäilty on ollut perhepäivähoidossa
Kommentit (53)
27: Voisi toimia jos lähellä on toinen pph. Mutta jos ei ole niin yksin vaan se on pärjättävä. Aika usein täällä näkee 2-3 tädin kulkevan samaa matkaa esim puistoon. Onhan se nopeampaa toimia jos on useampi aikuinen mukana.
itse luotan enemmän päiväkotiin, siellä on kuitenkin useampi ihminen vastaamassa lapsista, eikä vain yksi tyyppi.
Tämä kuolemantapaus ei ole minun häpäni. Asun 500 km:n päässä tapahtuneesta.
Tämä on surullinen tapaus lapsensa menettäneelle perheelle ja heidän läheisille samoin tälle hoitajalle. Hoitajan taakkaa lisää se että on vastuussa lapsen hoidosta ja jotenkin se on nyt laiminlyöty kun pieni on päässyt karkaamaan.
29: Asia ok. Välillä vaan tuntuu siltä että aina meitä syytetään ja pidetään suunilleen kelvottomina koko ammattiryhmänä. Hyvä että sulla asiat toimii.
Ehkä ei ole uni tullut silmään viiime yönä.
Kuolemantuottamuksesta syyte tulossa ??
Vierailija:
itse luotan enemmän päiväkotiin, siellä on kuitenkin useampi ihminen vastaamassa lapsista, eikä vain yksi tyyppi.
On päiväkoteja, yleensä yksityisiä, joissa on pulaa henkilökunnasta. Esimerkiksi Vantaan Sanomat nosti pari viikkoa sitten pienesti esille yhden päiväkodin, jossa on koko ajan henkilöstöpulaa.
Päivähoitokuolema on aina kauhea, traaginen asia.
päinvastaisessa suunnassa. Kuntienkin on ehkä pakko hyväksyä perhepäivähoitajaksi miltei ilmoittautumisen perusteella. Toisinaan siis perhepäivähoito voi olla hoitomuodoista ainoa mahdollinen.
Tämä vain btw
Emmehän syytä kaikkia rekkakuskeja jos yksi on syyllinen onnettomuuteen. Kaikki lääkärit ei ole huonoja jos osa heistä tekee hoitovirheitä.
Kaikki ihmiset tekevät virheitä se on inhimillistä. Heittäköön se ensimmäisen kiven joka on virheetön - yhtään kiveä ei lennä.
Yliyliylihuolehtivaiselle äidille sanoisin että oletkohan psyykkisesti sairas, neuroosi kenties?
Kiinnostaisi tietää enemmän miten ylihuolehdit lapsistasi, tee uusi aloitus aiheesta.
Päivitellään, tuomitaan ja arvostellaan.
Ei se päivähoidonmuoto sitä lasta tappanut vaan sen yksityisen ihmisen hetkellinen herpaantuminen jostain syystä mitä me ei tiedetä!
Kaikkihan täällä av:lla on niin täydellisiä ettei itselle voisi ikinä sattua moinen. Ihmiset ovat onneksi erilaisia, toiset vähemmän, toiset enemmän huolimattomia, itsekkäitä, välinpitämättömiä. Kaikissa meissä on kuitenkin huonojakin piirteitä.
Surullista vaan sen pienen pojan puolesta, mutta luulen että tällä naisellakin on oma elämä loppu tämän jälkeen.
Tapahtuu yhdelle lapselle niistä sadoista tuhansista jotka tälläkin hetkellä ovat pph:lla tai päiväkodissa. Silti saa miettimään, annanko lapsiani muille hoitoon.
Mieluummin neuroottinen, kuin kuolleen lapsen äiti! Ilomielin olen sitten neuroottinen!
Tämä on niin tätä, että netissä ei ole helppoa selittää tälläisiä asioita - jos teillä nyt on sellainen mielikuva, että olen iholla koko ajan, niin sitten on. Todellisuudessa ylihuolehtivaisuudella tarkoitan sitä, että on koko ajan hoksottimet kohdillaan, ei päästä lapsia (noita ihan pieniä, jotka eivät tottele " ei" tai " pysähdy" sanaa) liian pitkälle itsestään, ja muutenkin noudattaa jatkuvasti yleistä varovaisuutta. Ei päästä hetkeksikään mielestään sitä, että kyseessä todellakin on esimerkiksi 2 vuotias - joka ei vielä millään tasolla tajua sitä, että jokin asia (joka on mielenkiintoinen) voi olla hengenvaarallinen.
t. 14
Vierailija:
Miten kummassa näitä pihoja joissa on vesistöä lähistölllä, ei pakoteta aitaamaan?????
Tuttavaperheen pikkutyttö, tapahtuma-aikaan vähän yli puolitoistavuotias, otti ritolat päiväkodin aidatulta piha-alueelta, kun portti oli vähän raollaan. Kukaan hoitajista ei edes huomannut, että lapsi on karannut. Naapurikerrostalosta vanha mummo oli katsellut, että nyt tyttö seisoo yksikn portin ulkopuolella ja katselee liikennettä (autotie menee vieressä, autoja parkissa tien vieressä) ja mummo oli äkkiä lähtenyt ulos ja vienyt tytön tarhaan.
Tämä tapahtui pari vuotta sitten. Paikallisissa lehdissä ei ole ollut tästä mitään. Tiedän tapauksen, koska pikkutytön oma mummo on äitini ystävätär. Mutta tämä auttajamummo oli siis ihan ulkopuolinen.
Ymmärsitkö tämän??
Kukaan, EI kukaan voi voi huolehtia lapsiaan niin etteikö heille voisi jotain tapahtua!! Vaikka koko ikäsi pitäisit lastasi vain sylisäsi niin siltikin hän voi kuolla!! Ymmärsitkö vieläkään??
Et siis ole YHTÄÄN sen parempi vanhempi kuin kukaan muukaan, vaikka kait luulet olevasi kun " jaksat" vahtia lapsesi pienintäkin liikettä!!
Tietääkö kukaan, nostettiinko espoolaispojan kuolemasta (leikkitelineen alle keväällä 2005) syytteet ja onko tuomio jo tullut?
Kyselen, koska samalla yrittäjällä on ihanan oloinen päiväkoti toisella paikkakunnalla.
Lähellä vilkasliikenteinen tie, ei aitaa tms. Hän ei pitänyt tätä ongelmana.
seuraako lapsen jokaista liikettä vai laskeeko yksin ulos kun pukee itsensä päälle, tajusitko?
Vierailija:
Ymmärsitkö tämän??Kukaan, EI kukaan voi voi huolehtia lapsiaan niin etteikö heille voisi jotain tapahtua!! Vaikka koko ikäsi pitäisit lastasi vain sylisäsi niin siltikin hän voi kuolla!! Ymmärsitkö vieläkään??
Et siis ole YHTÄÄN sen parempi vanhempi kuin kukaan muukaan, vaikka kait luulet olevasi kun " jaksat" vahtia lapsesi pienintäkin liikettä!!
Vierailija:
Lähellä vilkasliikenteinen tie, ei aitaa tms. Hän ei pitänyt tätä ongelmana.
Ei kai kukaan pph ole niin tyhmä???
vaikka aihe tietysti on kauhea.
Tarkoitan vain sitä, että yleensä tällä palstalla ei todellakaan kyetä katsomaan asioita muusta näkökulmasta, kun siitä ilmeisimmästä eli, että tässäkin tapauksessa hoitaja tuomittaisiin välittömästi ja samantien kaikki muutkin hoitajat.
Onneksi tällä tuntuu nyt olevan fiksua porukkaa liikkeellä.
Itse olen äitiyslomalla oleva pph ja näen asian kahtaalta. Toisaalta minusta on melko uskomatonta, että lapsi pääsi sillä tavalla karkuun. Hoitajalla pitää olla kaikki lapset koko ajan näkyvissään, eikä tähän tarvita mitään " iholla olemista" edes. Itse kuitenkin olen aina huolehtinut, että kaikki neljä muksua ovat kaiken aikaa näkyvissä, korkeintaan muutama sekunti voi mennä etten näe.
Meillä kuitenkin piha on aidattu (kaupunki vaati, ei kustantanut), joka onkin ollut perusedellytys, ettei pahoja tilanteita ole päässyt syntymään. Ja lisäksi todella tärkeää on valppaus, se, että herpaantumatta keskittyy siihen, missä kukin lapsi on milläkin hetkellä.
Missään nimessä lasta ei saa pästää edeltä ulos, vaikka tiedän tätä ennenkin tapahtuneen, tai hoitaja mennä sisään ilman lapsia edes vessaan tms.
Kuitenkaan vahinko ei tule kello kaulassa, ja se voi käydä kelle vain. Ihminen, joka ilmoittaa, ettei mitään voi tapahtua, koska on niin hyvin asiat varmistellut, ei ymmärrä elämästä paljon mitään.
Jokainen vahinko ei ole seurausta siitä, ettei ole sen ehkäisystä huolehdittu, se pitäisi tajuta. Nöyryyttä hieman.
Joka tapauksessa säälini ja osanottoni on suunnaton sekä lapsen vanhempien, että tämän hoitajan puolesta.
On musertavaa, että aivan tavallisena päivänä voi tällainen painajainen tulla joidenkin osaksi:(
Itse aiemmin korostit että olet ylihuolehtivainen.
T: Se äiti jonka lapsi pph:llaVierailija: