Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kiehtooko Thaimaa?

Vierailija
24.04.2024 |

Kuuluuko suosikkikohteisiisi? Miksi?

Tunnetko olevasi *miljonääri Thaimaassa*... sen "kahden viikon" ajan ja elät ja käyttäydyt sen mukaisesti?

(Iltasanomat)

Kommentit (200)

Vierailija
161/200 |
24.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Thaimaa on ihan kiva, olen käynyt muutaman kerran. Ekan kerran lapsuudenperheen kanssa jouluna 2004, tsunamissa kuoli omiakin perheenjäseniä. Sen jälkeen olen käynyt Thaimaassa pari kertaa olisko ollut 2010 ja 2013. Silloin oli vielä siellä täällä tsunamin jälkiä näkyvissä. Thaimaassa kiinnostaa lämpö, meri ja ilmasto sekä luonto.

Vierailija
162/200 |
24.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin juuri Thaimaassa muutaman viikon, ekaa kertaa. Ennakkoluuloja oli mm. venäläisistä ja tyttökaupasta. 

Siellä missä itse olin, en kyllä ollenkaan nähnyt. En yhtä ainoaa venäläistä. Turisteja oli paljon saksasta, yllätyin etteivät saksalaiset osaa yhtään englantia, suurin osa. Sitten oli pohjoismaalaisia, etenkin norjalaisia ja jokunen britti. Ihanaa hiekkarantaa, saattoi kävellä rantaa 10 min ettei ketään tullut vastaan eikä hiekalla juuri ollut auringon ottajia kun oli niin kuuma. Oli pakko kävellä, että vähän tunsi tuulen. Ihmiset oli älyttömän ystävällisiä, Niin muut turistit kuin etenkin paikalliset. Kävin muutaman kerran hieronnassa rannalla, tunti maksoi n. 8 euroa euroa. Ostin mekkoja rantakauppiailta monta muutamalla eurolla kappale. En tinkinyt kun oli niin halpoja muutenkin.

Lento on pitkä mutta ei mikään vaikea, ainakaan itselle. 350 koneet, joissa on enemmän jalkatilaa ja paljon viihdykettä, hyviä elokuvia ja sarjoja. Matkalaukku ja ruoat + osa juomia kuuluu hintaan. Muutaman tunnin kun nukkuu ja katsoo pari leffaa niin siinä se menee.

Voisin mennä toisenkin kerran. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/200 |
24.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei enää. On täynnä rysyläisiä ja kinukkeja.

Vierailija
164/200 |
24.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei pätkääkään. Halpoja naisia johon en koskisi pitkällä tikullakaan. Loppuun jyystettyjä ja tautipesiä.

Vierailija
165/200 |
24.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kiehdo, en ole käynyt enkä mene. Liian kaukana, liian kuuma sekä liian vieras kulttuuri !

Vierailija
166/200 |
24.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ruoka siellä kiehtoo. Myös ilmasto ja ilmapiiri. Kaikkialla itseään tyrkyttävät naikkoset ei kiinnosta. 

Ruoka? Joka ruoka hajustetaan ja pilataan mädäntyneellä KALAKASTIKKEELLA..NAMNAMM

Vierailija
167/200 |
24.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä. Meillä on ollut kymmenisen vuotta sieltä talo ja ollaan useamman kerran vuodessa siellä. Mua kiehtoo luonto, ilmasto, ruoka. Joitain tuttujakin on saatu, mukavia tyyppejä. 

Vierailija
168/200 |
24.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paikallisten riistäminen huipussaan.

Mitä tarkoittaa, paikalliset riistävät turisteja vai toisinpäin?

Vierailija
169/200 |
24.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmäisen kerran 2006 oltiin lapsen kanssa ja tuon jälkeen useasti. Phuket , Krabi ja Koh Samui. Ollaan tykätty. Lapset myös tykänneet paikoista. 

Vierailija
170/200 |
24.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aivan täynnä venäläisiä nykyisin. Melkein kuin Pietari, mutta helteinen ja törkeästi sekä röyhkeästi käyttäytyviä "naapureita" joka puolella.

Kuulet vain venäjää ja thaita. Paikalliset ovat kuulemma jo kypsiä ja odottavat vain että rahat loppuu ruplan arvon tippuessa ja poistuvat johonkin mualle...

Kurjaa  

Haluaisin joskus käydä siellä, mutta kaikki käyneet valittavat tuosta muutoksesta 

Tuo ei koske koko maata, vaan joitakin tiettyjä turistikohteita. Kävin juuri Hua Hinissä, en nähnyt matkan aikana yhtä ainoaa venäläistä. Finnairin suorat lennot Bangkokiin ja kentältä yksityinen kuljetus perille. Venäläisiä on ehkä paljon Phuketissa, olen kuullut. Mutta ainakaan Hua Hinissä ei ollut.

Vierailija
171/200 |
24.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin juuri Thaimaassa muutaman viikon, ekaa kertaa. Ennakkoluuloja oli mm. venäläisistä ja tyttökaupasta. 

Siellä missä itse olin, en kyllä ollenkaan nähnyt. En yhtä ainoaa venäläistä. Turisteja oli paljon saksasta, yllätyin etteivät saksalaiset osaa yhtään englantia, suurin osa. Sitten oli pohjoismaalaisia, etenkin norjalaisia ja jokunen britti. Ihanaa hiekkarantaa, saattoi kävellä rantaa 10 min ettei ketään tullut vastaan eikä hiekalla juuri ollut auringon ottajia kun oli niin kuuma. Oli pakko kävellä, että vähän tunsi tuulen. Ihmiset oli älyttömän ystävällisiä, Niin muut turistit kuin etenkin paikalliset. Kävin muutaman kerran hieronnassa rannalla, tunti maksoi n. 8 euroa euroa. Ostin mekkoja rantakauppiailta monta muutamalla eurolla kappale. En tinkinyt kun oli niin halpoja muutenkin.

Lento on pitkä mutta ei mikään vaikea, ainakaan itselle. 350 koneet, joissa on enemmän jalkatilaa ja paljon viihdyket

Missä päin Thaimaata olit? Minä oli Hua Hinissä eikä siellä ollut. Ei venäläisiä eikä näkyvää prostituutiota. Kiinnostaa muutkin paikat, missä ei ole venäläisiä eikä tyttökauppaa. Thaimaassa on niin paljon hyviäkin puolia, ihana ilmasto, hyvää ruokaa ja todella hemmotteleva ja rento kulttuuri. 

Vierailija
172/200 |
24.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Phuketissa oli paljon Venäläisiä. Oltiin joulukuussa. Kovia ovat ainakin tinkimään. 

Vierailija
173/200 |
24.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En menisi kilon paloinakaan. 

Vierailija
174/200 |
24.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei yhtään.Likainen,kaaottinen maa.Rottia,kulkukoiria,roskia,liian kuuma,liian pitkä lento.

Vierailija
175/200 |
24.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kiinnosta tippaakaan.

Pitkät lennot ei enää nappaa, palmun alle lämpöiseen pääsee paljon helpommallakin. Ruokakin on omaan makuun paljon parempaa Välimeren alueella. Taide ja nähtävyydet kiinnostavampia Euroopassa.

Vierailija
176/200 |
24.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole kyllä mua koskaan kiinnostanut. Jos sinne asti lähtisin, niin menisin mieluummin käymään Vietnamissa. Se vaikuttaa mielenkiintoiselta ja kauniilta maalta. Thaimaa vaikuttaa jotenkin nuhjuiselta, eikä seksiturismi ja viinalla läträävät länkkärit yhtään paranna asiaa.

Ehdottomasti Vietnam, kaunis, siisti, eksoottinen maa ja aidosti ystävälliset ihmiset. Kävin lomilla ja työasioissa paljon 90-luvulla Thaimaassa, mutta ei se maa käymällä parantunut. Enää en edes mieti menemistä Bangkokiin, Pattayalle, Phukettiin tai muualle, kun 100 kertaa parempia kohteita on Vietnamissa. Ranskalaista kolonialismia, välillä kaupungissa tuntuu kuin olisi Pariisissa eksoottisen säväyksen siivittämänä. Lomakohteet taas ovat siistejä ja kaikille sopivia. Ja kaikki hinnat puolet Thaimaan hinnoista. Hotellit tasokkaampia. 

Vierailija
177/200 |
24.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei, en usko että menisin vaikka maksettaisiin, en kannata l*psis*ksibusinesstä, toinen mihkä en menisi Usa, eikä liity presidentteihin, ei vain ikinä ole kiehtonut millään tapaa. En pidä pitkistä lennoista myöskään.

Vierailija
178/200 |
24.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Thaimaa on viimeinen paikka johon koskaan matkustaisin uudelleen. Siis ei. 

Vierailija
179/200 |
24.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

50% turisteista saa Thaimaassa vatsataudin/käyntikerta.

40% vatsataudin vuoksi vahvat antibiootit, eli myös hyvän suolistomikrobiston tappo.

10% tuo suolistossaan loisen kotimaahan.

Käristä, Keitä tai Kuori. = KKK

.....

15% paljain jaloin rannoilla kävelevistä saa jalkapohjien kautta pienen tai keskisuuren määrän koukkumatoja elimistöönsä

......

5% saa hyttysten levittämän infektion, kuten Dengue, 2% oireilee.

.....

1% turisteista apina joko näykkäisee tai puraisee hampaillaan, joka tarkoittaa 17-20 eri rokotetta ensihoidoksi.

.....

Makeassa vedessä uimassa/kahlaamassa käyvistä turisteista 15% saa ihon kautta jonkin taudin/loisen.

Vierailija
180/200 |
24.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

50% turisteista saa Thaimaassa vatsataudin/käyntikerta.

40% vatsataudin vuoksi vahvat antibiootit, eli myös hyvän suolistomikrobiston tappo.

10% tuo suolistossaan loisen kotimaahan.

Käristä, Keitä tai Kuori. = KKK

.....

15% paljain jaloin rannoilla kävelevistä saa jalkapohjien kautta pienen tai keskisuuren määrän koukkumatoja elimistöönsä

......

5% saa hyttysten levittämän infektion, kuten Dengue, 2% oireilee.

.....

1% turisteista apina joko näykkäisee tai puraisee hampaillaan, joka tarkoittaa 17-20 eri rokotetta ensihoidoksi.

.....

Makeassa vedessä uimassa/kahlaamassa käyvistä turisteista 15% saa ihon kautta jonkin taudin/loisen.

Reilu 15 matkaa takana, kerran on ollut vatsatauti ja sekin tuli suomalaisten itsenäisyyspäivän juhlista. Lapsilla ei ole koskaan ollut mitään

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän viisi