Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

YLE: Sairaaloiden yöpäivystys loppuu pian koko Suomesta

Vierailija
23.04.2024 |

Siis jos hallituksen suunnitelmat pääsevät toteutumiaan. Pitää siis toivoa että mitään akuuttia hoitoa tarvitsemaa tapaturmaa tai haaveria ei tapahdu yöllä: https://yle.fi/a/74-20085206

Kommentit (222)

Vierailija
81/222 |
24.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö sana Päivystys tarkoita jatkuvaa päivystystä, miten sydänkohtaukset tai muut vakavat sairaudet pystyy itse ajoittamaan päiväaikaan. Tämän hallituksen toimet alkaa olla jo ilkeilyä.

Vakavissa tapauksissa 112.

112 ei voi mihinkään viedä kun ovet on kiinni. Eli kuollaan sitten koteihimme.

Meinaatko, että Suomessa ei yksikään sairaala päivystä yöaikaan. Kyllä niitä on useita edelleen. Ambulanssimatka voi toki pidentyä 15-30 min.

On kyllä nopeita ambulansseja jos ajavat Kuusamosta tai Kemistä Ouluun puolessa tunnissa.  Tiukkaa tekee Raahestakin ehtiä puolessa tunnissa Ouluun. Ehkä lentämällä voisi onnistua.

Onko niillä oikein teleportaalijärjestelmä vai miten ovat järjestäneet niin nopean liikkumisen?

Vierailija
82/222 |
24.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö sana Päivystys tarkoita jatkuvaa päivystystä, miten sydänkohtaukset tai muut vakavat sairaudet pystyy itse ajoittamaan päiväaikaan. Tämän hallituksen toimet alkaa olla jo ilkeilyä.

Meinaatko, että Suomessa ei yksikään sairaala päivystä yöaikaan. Kyllä niitä on useita edelleen. Ambulanssimatka voi toki pidentyä 15-30 min.

Pidentyy 60 min. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/222 |
24.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pidentyy 60 min. 

Tai pari tuntia. Riippuu ihan siitä missä päin maata lakkautettu päivystys sijaitsee ja mikä on korvaava sairaala.

Vierailija
84/222 |
24.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kukin voi miettiä, mille etäisyydelle päivystyksestä olisi itse valmis muuttamaan ja alueella asumaan.

(Jos 50 000 ihmistä ei ole riittävä asukaspohja.)

Jokainen voi itse miettiä missä haluaa asua. Jos alueen palvelutaso ei miellytä voi muuttaa

Niinpä. Sitä voi asua isossa kaupungissa, ja ajaa sieltä töihin maatilaa ja sen eläimiä hoitamaan. Eiku...

Vierailija
85/222 |
24.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kukin voi miettiä, mille etäisyydelle päivystyksestä olisi itse valmis muuttamaan ja alueella asumaan.

Jokainen voi itse miettiä missä haluaa asua. Jos alueen palvelutaso ei miellytä voi muuttaa

Niinpä. Sitä voi asua isossa kaupungissa, ja ajaa sieltä töihin maatilaa ja sen eläimiä hoitamaan. Eiku...

Viljan viljelijöille tämä on ihan mahdollista, ja sukulainen näin tekeekin. Syrjäisellä maaseudulla vain vähemmistö on ruoantuottajia. Ja kaiken lisäksi parhaat maatalousalueet Suomessakin sijaitsevat etelässä ja lännessä, joten maajussin matka yöpäivystykseen ei ole kohtuuton.

Vierailija
86/222 |
24.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pysy hallituksen suunnitelmissa mukana.

Kaksi viikkoa sitten "mitään sairaaloiden karsimisia ei ole suunnitelmissa" ja nyt "sairaaloiden karsiminen on välttämätöntä".

Vierailija
87/222 |
24.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Taas yksi hyvä syy olla kasvissyöjä. 

Vierailija
88/222 |
24.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Viljelijät huristaa jo nyt autolla hakemaan ne tarvitsemansa palvelut kaupungista. Kaupunkiin muuttaa ne vanhukset jotka kipeimmin lähipalveluja tarvitsevat. Ne jotka voivat asuvat maalla. Käyvät ehkä kaupungissa töissä tai tekevät etätöitä jne.

Vierailija
89/222 |
24.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sulkemisten seurauksena sairaankujetysten määrä kasvaa huomattavasti, niin kukaxesittelisi ratkaisun millä siihen saadaan lisää henkilöstöä ja kalustoa, kun se ei riitä nytkään?

Vastaus:______________________(saa jatkaa kääntöpuolelle)

Vierailija
90/222 |
24.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne on näitä vihervassarien klikkiotsikoita kun eivät pysty tappiotaan hyväksymään eikä sitä ettei ole mandaattia olla päättämässä. Nykyinen oppositio on turhaa sakkia eduskunnassa kansanedustaja tason palkalla.

Vierailija
91/222 |
24.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taas yksi hyvä syy olla kasvissyöjä. Voi syödä ruohoa tai heinää, jos muuta vaihtoehtoa ei nää.

Vierailija
92/222 |
24.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihin sitä sairankuljetusta tarvitaan lisää? Asiakkaat kuljetetaan ensisijaisesti sinne päivystykseen taksilla ei ambulanssilla ja toisekseen ne jotka tarvitsee kyseisiä palveluita usein muuttaa lähelle sitä päivystystä.

Vierailija
93/222 |
24.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En pysy hallituksen suunnitelmissa mukana.

Kaksi viikkoa sitten "mitään sairaaloiden karsimisia ei ole suunnitelmissa" ja nyt "sairaaloiden karsiminen on välttämätöntä".

Se johtuu siitä, että osa ministereistä ei ole oiketa ministereitä. Joidenkin tyttösten annetaan hääriä vain vähemmän tärkeissä kysymyksissä. Pojat tekee ne oikeat päätökset. Ollaan palattu 70-luvulle.

Vierailija
94/222 |
24.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On kyllä nopeita ambulansseja jos ajavat Kuusamosta tai Kemistä Ouluun puolessa tunnissa.  Tiukkaa tekee Raahestakin ehtiä puolessa tunnissa Ouluun. Ehkä lentämällä voisi onnistua.

Onko niillä

Minulle ihan uutta tietoa, että Kuusamon päivystys olisi lopetettu. Onko sinulla tarkempaa tietoa asiasta?

Vierailija
95/222 |
24.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mihin sitä sairankuljetusta tarvitaan lisää? Asiakkaat kuljetetaan ensisijaisesti sinne päivystykseen taksilla ei ambulanssilla ja toisekseen ne jotka tarvitsee kyseisiä palveluita usein muuttaa lähelle sitä päivystystä.

Aika moni sairaus vaatii hoidon aloittamista jo matkalla, siksi tarvitaan ambulanssi. Taksissa istuessa tila voi oahentua jo merkittävästi ja silloin koko hoito vaikeutuu ja pitkittyy.

Vierailija
96/222 |
24.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

tietyiltä aleilta, ei koko Suomesta, yölläkin tulee sydänkohtauksia, kaatumisia, tapaturmia jne

Vierailija
97/222 |
24.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pidentyy 60 min. 

Jos on todellinen hätä, niin Suomessa toimivat myös lääkärihelikopterit. Ne ovat ajoittain sinne Kuusamoon aiemminkin lentäneet vaikka siellä ympärivuorokautinen päivystys onkin.

Vierailija
98/222 |
24.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pidentyy 60 min. 

Tai pari tuntia. Riippuu ihan siitä missä päin maata lakkautettu päivystys sijaitsee ja mikä on korvaava sairaa

Lääkärihelikopterit ovat aika nopeita ja käteviä esim. saaristossa.

Vierailija
99/222 |
24.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta se 112 johtaa sinne päivystykseen jota ei enää ole. 

Oletko koskaan ensiavusta kuullut?

Vierailija
100/222 |
24.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko niillä

Kuusamo Kemi yli 3 t. Lapissa on Aslak helikopteri, 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi kaksi