YLE: Sairaaloiden yöpäivystys loppuu pian koko Suomesta
Siis jos hallituksen suunnitelmat pääsevät toteutumiaan. Pitää siis toivoa että mitään akuuttia hoitoa tarvitsemaa tapaturmaa tai haaveria ei tapahdu yöllä: https://yle.fi/a/74-20085206
Kommentit (222)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Veroäyrien maksajana olen sitä mieltä, ettei ole mitään järkeä ylläpitää palveluja 5% tarpeisiin.
Jos olet riippuvainen terveyspalveluista, et voi itse hyvin ja silloin on syytä nostaa katse omasta navasta peiliin.Oletko nyt oikeasti noin tyhmä????
Ei minulla ole mitään tarvetta esittää mitään muuta kuin olen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö sana Päivystys tarkoita jatkuvaa päivystystä, miten sydänkohtaukset tai muut vakavat sairaudet pystyy itse ajoittamaan päiväaikaan. Tämän hallituksen toimet alkaa olla jo ilkeilyä.
Vakavissa tapauksissa 112.
Mutta se 112 johtaa sinne päivystykseen jota ei enää ole.
Ei ehkä omalla paikkakunnalla, mutta sitten viedään siihen sairaalaan, jossa yöpäivystys on. Yöpäivystyksiä EI olla lopettamassa kaikkialta.
(en ota kantaa siihen, miten järkevää tuo päivystysten lakkautus on, sillä asun itse paikkakunnalla, josta päivystystä ei tulla lopettamaan. Päin vastoin, tänne ohjautuu sitten uusia potilaita muualta)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Veroäyrien maksajana olen sitä mieltä, ettei ole mitään järkeä ylläpitää palveluja 5% tarpeisiin.
Jos olet riippuvainen terveyspalveluista, et voi itse hyvin ja silloin on syytä nostaa katse omasta navasta peiliin.Oletko nyt oikeasti noin tyhmä????
Empatia politiikassa on vaarallista. Mutta koska kansa haluaa empatiaa, poliitikon pitää näytellä ääliötä.
Yöt on nukkumista varten. Sulloin ei hankkiuduta onnettomuuksiin eikä järjestetä sydänkohtauksia. Edekllä mainitut, sekä muut vaivat ja kuolema tulee hoitua arkisin virastoaikana.
Terv. Hallitus
- Olen täysin samaa mieltä
Terv. Sos.- ja terveysministeri Kaisa Juuso
- Hyvä Kaisa, jesssss!
Terv.Riikka
Vierailija kirjoitti:
Miten käy asuntojen arvon alueilla, joista yöpäivystys lakkautetaan?
Ei muutosta! nythän ei ole mitään olennaista muutosta tapahtumassa. Hätäensiavut toimii ja se riittää.
Pk-seudulla on kyllä päivystys lähellä mutta ei sinne pääse. Soittaa pitää aina ensin ja sitten antavat luvan tulla jos antavat. Ja yleensä lupaa ei tule. Lanssikyydit on sit erikseen
Suomi voisi luovuttaa alueitaan. Saataisiin lyhyemmät siirtymät. coQOl
Hyvä, että hallitus on ryhtynyt toimiin, jotta maaseutu ja pikkukunnat säilyvät virkeinä ja niissä on hyvä asua. Ihan kuten luvattu.
Vierailija kirjoitti:
Uutisen kartan mukaan loppuu viidessä sairaalassa. Ap valehtelee.
Niinpä. Demreitten puoluetoimistolta, siis Hakaniemestä päivää. Näitä valheita on kukkinut palstalla nyt jo kuukausia ja modea ei tunnu kiinnostavan. Hmmm..
Vierailija kirjoitti:
Mutta jos vaikka soitat 112:een niin ampulanssi ei välttämättä tulekaan, tai jos tulee, ei ota kyytiin. Thl:n professori Patja sanoi, ettei yöllä tarvitse minnekään päivystykseen mennä, odotat aamuun ja aamulla pihassa on taksi.
Taksi tulee, jos tulee, eikä kuski osaa mihinkään, jos et itse neuvo tietä.
Ihana katsoa kun Orpon hallitus paskoo koko toimivan yhteiskunnan sektori kerrallaan.
-seuraavaa siirtoa innolla odottaen-
Kiittäkää niitä lääkäreitä tästä , jotka eivät ota enää muuta työtä vastaan kuin keikkojen kautta moninkertaisella hinnalla . Yöpäivystyksiin ei riittänyt omaa henkilökuntaa , vaan piti ostaa kalliimmalla vuokrafirmalta . Hintakatto pitäisi tähänkin touhuun tulla .
Vierailija kirjoitti:
Ihana katsoa kun Orpon hallitus paskoo koko toimivan yhteiskunnan sektori kerrallaan.
-seuraavaa siirtoa innolla odottaen-
Kauhea katsoa kun Orpon hallitus paskoo koko toimivan yhteiskunnan sektori kerrallaan.
-seuraavaa siirtoa kauhulla odottaen-
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö sana Päivystys tarkoita jatkuvaa päivystystä, miten sydänkohtaukset tai muut vakavat sairaudet pystyy itse ajoittamaan päiväaikaan. Tämän hallituksen toimet alkaa olla jo ilkeilyä.
Mutta se 112 johtaa sinne päivystykseen jota ei enää ole.
Huoh, jos ensivaste päätyy siihen, että sinut pitää viedä jatkohoitoon ei se ala sinua mihinkään terveyskeskuksen päivystykseen kärräämään.
Esimerkiksi täällä Raahessa (joka on yksi niistä paikoista, joka menettänee yöpäivystyksen), ambulanssit tuovat potilaita sinne.
Puoli Raahea käy Oulussa töissä ongelmitta (toinen puoli on tyttömänä).
Tuolta pohjalta on huutava vääryys, ettei Muhoksella ole tähän saakkakaan ollut yöpäivystystä. Tai Yli-Kiimingissä, tai Haukiputaalla, Iissä..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
112 ei voi mihinkään viedä kun ovet on kiinni. Eli kuollaan sitten koteihimme.
Liioitteleeko ap tahallaan, vai näkyykö tässä nyt lukutaidon rapautuminen?
Pitkin Suomea ei todellakaan tarkoita samaa kuin koko Suomessa. Koko Suomen alueella menisi juuri ja juuri läpi synonyymina, mutta koko Suomessa tarkoittaisi sitä, ettei yksikään yöpäivystys jatkaisi yhtään missään.
Asiahan on ihan riittävän pöyristyttävä ilman (tahallista) liioitteluakin.
Moni päivystyskäynti hoituisi jopa etälääkärin vastaanotolla, niin että huolestunut potilas saisi neuvot pärjätä aamuun . Kiireellisissä tapauksissa ambulanssi kuskaisi avoimeen päivystykseen ja ensihoitoa voisi kehittää niin että pienet hoito ja ompelutehtävät onnistuisi paikan päällä .
Vierailija kirjoitti:
Suomen rahat meni Ukrainan sotaan ja aseisiin. Kylläpä lohduttaa olla pää kainalossa hoitoa hakemassa sairaan lapsen kanssa.
Pian se lapsi on haudassa kun tämä maa viedään väkisin sotaan. Ei tarvita mitään sairaaloita.
'Tämänhetkisten tietojen mukaan päivystys loppuisi Pohjois-Savossa Iisalmessa ja Varkaudessa, Keski-Suomessa Jämsässä Jokilaaksossa, Kymenlaaksossa Kouvolan Ratamokeskuksessa ja Pohjois-Pohjanmaalla Raahessa.'
Koko Suomessa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomen rahat meni Ukrainan sotaan ja aseisiin. Kylläpä lohduttaa olla pää kainalossa hoitoa hakemassa sairaan lapsen kanssa.
Pian se lapsi on haudassa kun tämä maa viedään väkisin sotaan. Ei tarvita mitään sairaaloita.
Vihaan suomessa elämistä. Jatkuvaa sodan uhassa pelkäämistä.
Esimerkiksi täällä Raahessa (joka on yksi niistä paikoista, joka menettänee yöpäivystyksen), ambulanssit tuovat potilaita sinne.