Tampereen Lenin museo päätetty sulkea pysyvästi
Vuonna 1964 perustettu museo ei vain ollut enää tätä päivää eikä sopiva tämän päivän poliittiseen ilmapiiriin: https://www.ku.fi/artikkeli/5000786-lenin-museo-suljetaan-marraskuussa-…
Kommentit (65)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tampereella ei tarvitse olla yhteyksiä Venäjään niin historiassa, nykyisyydessä kuin tulevaisuudessakaan. Museon lakkauttamispäätös tekee hyvää kaupungin maineelle ja varmasti myös turismille.
Eikö tuo ole ihmisten yliarvioimista. Suurin osa ihmisistä ei todellakaan välitä tuollaisista asioista. Moni tuote mitä kaupassa myydään on edelleen yhteyksissä Venäjään ja silti ne päätyvät ihmisten ostoskoriin.
Sinä voit rauhassa kannattaa Puten ja Vennun toimia jos pidät sen omana tietonas. Minä en heitä kannata sillä Ukrainaan tehty hyökkäys sota- ja ihmisoikeusrikos.
Ukrainan sotaa kannattavat museot sietääkin lopettaa.
Vierailija kirjoitti:
Olen ollut töissä tuolla. Hieno museo, harmi, että paineen alla muutetaan edes nimi. Ihmiset eivät ole edes käyneet koko paikassa ja vihaavat silti.
Yhtä typerää, kuin patsaiden piilottaminen ja puistojen nimien vaihtaminen.
Piti tai ei - Lenin liittyy oleellisesti itsenäisyyteemme ja on yksi 1900-luvun merkittävimmistä ja vaikutusvaltaisimmista poliittisista ajattelijoista. Turha sitä historiaa piilotella 2020-luvulla.
Arvaan, että olet yliopistossa opiskellut jotain naistiedettä ja sukupuolta
Onhan se harmi, että suomettumisen reliikki nyt vihdoin suljetaan, mutta kyllä minua ainakin on hävettänyt jo pitkään, että tässä maassa muistellaan jotain kommunistia, joka surmasi tuhansia suomalaisia
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen ollut töissä tuolla. Hieno museo, harmi, että paineen alla muutetaan edes nimi. Ihmiset eivät ole edes käyneet koko paikassa ja vihaavat silti.
Piti tai ei - Lenin liittyy oleellisesti itsenäisyyteemme ja on yksi 1900-luvun merkittävimmistä ja vaikutusvaltaisimmista poliittisista ajattelijoista. Turha sitä historiaa piilotella 2020-luvulla.
Onhan se harmi, että suomettumisen reliikki nyt vihdoin suljetaan, mutta kyllä minua ainakin on hävettänyt jo pitkään, että tässä maassa muistellaan jotain kommunistia, joka surmasi tuhansia suomalaisia
Olen 55v. mies. Olen äänestänyt kokoomusta, demareita, rkp, vihreitä. Opiskelin joo yolla tietojenkäsittelytiedettä. Olen aina ollut kiinnostunut historiasta ja poliittisesta historiasta. Siellä oli vapaa työpaikka kesäksi. Kuten mainitsinkin jo hieno museo.
Ymmärrätköhän nyt edes mistä puhut?
Vierailija kirjoitti:
Missä sannuli sitten jatkossa asuu 😒
idiootti
Vierailija kirjoitti:
Missä sannuli sitten jatkossa asuu 😒
Kotonaan Helsingissä, ääliö.
Vielä kun saisi venäläisiä esittävät patsaat ja talojen hakaristit pois Helsingistä
Sääli. Junttien ulina tuosta museosta on ollut hauskaa seurattavaa.
Vierailija kirjoitti:
Ukrainan sotaa kannattavat museot sietääkin lopettaa.
Tarkennapa tämä luettuasi asiaa käsittelevän artikkelin. Ai, ei ole luetun ymmärrystä. Asia selvä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei suljeta, nimi vain vaihtuu.
Aina miettinyt että mitä Lenin museo tekee Tampereella kun kyseinen mies ei ole edes koskaan käynyt täällä eikä diktaattorilla ole mitään tekemistä Suomen kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Aina miettinyt että mitä Lenin museo tekee Tampereella kun kyseinen mies ei ole edes koskaan käynyt täällä eikä diktaattorilla ole mitään tekemistä Suomen kanssa.
Tampere on kommunistien kaupunki, siksi
Pääsy kielletty
Etsimääsi sivua ei löytynyt
Etsimääsi sivua ei löytynyt, joten tarkista osoitekenttä. Sisältö voi olla myös poistettu. Pääset tästä Vauva.fi:n etusivulle ja tästä suoraan Aihe Vapaa keskustelualueelle.
Kertoo paljon tai oikeastaan kaiken tampereesta, että siellä ylipäätään on ollut moinen museo.
Vierailija kirjoitti:
Tampere , punikkien kaupunki.
Tampere, putinistien toveri.
Koska poistavat punaisten muistomerkin?
Siitä tulee Venäjän-suhteiden museo, koska ne suhteet joutavat museoon.
Silti, museo joka ei halua jäädä menneisyyden vangiksi :D
Vierailija kirjoitti:
Siitä tulee Venäjän-suhteiden museo, koska ne suhteet joutavat museoon.
Silti, museo joka ei halua jäädä menneisyyden vangiksi :D
Keskittyisivät ennemmin Suomen ja Kiinan suhteisiin ja unohtaisivat jo tuon Venäjän. Esim Suomen kansallismuseo kuin on vuosien mittaan vähentynyt näyttelyjä joilla on venäjäkytköksiä ja keskittynyt enemmän Suomeen nykyaikana.
Vierailija kirjoitti:
Et taida olla ihan penaalin terävin kynä. Etkä edes toiseksi terävin. Itseasiassa Stalin ja Lenin tapasivat ensimmäistä kertaa tuossa rakennuksessa vuonna 1905.
Helsinki Leninpuisto jää