Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi ihmiset eivät osaa pitää autolla ajaessa turvavälejä?

Vierailija
23.04.2024 |

Aina pitää ajaa toisen auton perässä kiinni 

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
23.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ajaa 20km/h niin ei tarvitse ihmetellä.

Eikä Suomessa edes ajeta lähekkäin

Vierailija
2/23 |
23.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei täällä SITÄKÄÄN osata. Kaikki on AINA toisten persuuksissa kiinni. Toista se on ulkomailla

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
23.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osa on likinäköisiä, osa ei halua että siihen väliin kiilaa joku, osa ajattelee että kohta aion ohittaa ja osa ei seuraa muuta liikennettä lainkaan.

Vierailija
4/23 |
23.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lievää ylinopeuttakin ajaessa noin tehdään ja vain persekärpåset itse väittää muuta. 

Vierailija
5/23 |
23.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku idiootti pörräsi munanjatkeellaan takalasissa kiinni, kun ohitin lievällä ylinopeudella toisen auton motarilla. Väläytteli valoja että mene kovempaa. Juu ei, en aja 20km/h ylinopeutta. Sitten kun olin palaamassa ohituksen jälkeen oikealle kaistalle, tämä yritti jo sieltä ohittaa minut , vaikken ollut itse ehtinyut edes ohittaa tuota toista autoa.

Mitä kalliimpi auto, sitä todennäköisemmin ajokortti on saatu muropaketista.

Vierailija
6/23 |
23.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osa varmaan pitää lyhyttä turvaväliä, kun muutkin pitää. 

Vierailija
7/23 |
23.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä haittoja pitkästä turvavälistä on? 

Vierailija
8/23 |
23.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just eilen taajama-alueella joku ajoi aivan takapuskurissa kiinni pitkän matkaa. En ajanut alinopeutta edes, vaan 53 km/h (todelllinen nopeus) eli taajama-alueelle se oli tarkasti ottaen ylinopeutta. Ruuhkaa ei ollut. Jos olisin joutunut tekemään äkkijarrutuksen, takana ollut olisi ajanut autoni perään. 

Valtateillä tätä tapahtunut myös usein. En aja alinopeutta ja käytän vakionopeudensäädintä eli vauhti pysyy tasaisena, eikä humppaa edestakaisin. Silti jäädään takapuskuriin roikkumaan, vaikka ajavat nopeammin eli ovat ottaneet kiinni. Miksi ei sitten ohiteta, jos olen hitaampi? En ala ajaa 110 km/h valtatiellä satasen alueella sen takia, että joku urvelo ei osaakaan ohittaa, mutta päättää jäädä hiillostamaan. 

Vierailija
9/23 |
23.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan tuttua juttua, aina on kyseessä joku sikaniskainen setäihminen tai sellaiseksi kehittyvä. Miehillä on huonot ajotaidot. 

Vierailija
10/23 |
23.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näinkin talvisessa kelissä pysähtymismatka on sen verran pitkä että aivan liian lyhyt turvaväli tuntuu olevan normaalia. No, peräluukkuun pysäköivä maksaa, ei siinä mitään.  

Vierailija
11/23 |
23.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon miettinyt ihan samaa. Kaikkein vaikeimpia on sellaiset tiet, joilla nopeusrajoitus on suurimmaksi osaksi 80 km/h ja yhtäkkiä tuleekin tietyö tai 60 km/h-alue. Kerran joku id iootti jopa kaahasi täysillä ohi, kun hiljensin 50 km/h tietyörajoituksen takia. Tämä neropatti rikkoi sekä lakia, että vaaransi tiellä liikkuneet työläiset.

Vierailija
12/23 |
23.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai että mä nautin niistä tilanteista, joissa joku ajaa puskurissa kiinni ja hidastan sitten ihan tahallaan vauhdin vaikka tasaan 50km/h tai jopa 48. Tätä on kiva tehdä saksalaisella tehokkaalla autolla, josta kyllä kaikki tietävät että se kulkee tarvittaessa kovaa.. Mutta onnistuu sillä hitaampikin köröttely. 

Vierailija
13/23 |
23.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näinkin talvisessa kelissä pysähtymismatka on sen verran pitkä että aivan liian lyhyt turvaväli tuntuu olevan normaalia. No, peräluukkuun pysäköivä maksaa, ei siinä mitään.  

Kävin eilen pitkästä aikaa lounaalla. Keski päivällä ajaminen on niin raskasta Suomessa. Tiet sulat ja kuivat, silti mentiin 20km/h 50 alueella. Päivällä on mammat ja pappat liikenteessä ja kaupungissa ajaminen on yhtä tuskaa kun ihmiset joilla ei pitäisi enää olla korttia ajavat.

Ajoin hyvinkin perässä tuota Yarista. Toinen jalka jarrulla toinen kaasulla. Autossani on kilpaluokan jarrut jota Yariksessa tuskin oli. Koelautakamerakin löytyy ja niinhän se Yaris sitten jarruttikin tyhjkällä tiellä. En ajanut päin.

Tuollainen jarrutus tekee kuitenkin ensimmäisen syylliseksi ja koelautakameralla sen voi osoittaa.

Vierailija
14/23 |
23.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä haittoja pitkästä turvavälistä on? 

Varmaan se, että jos jätät pitkän turvavälin, niin joku valopää siihen kiilaa sitten väliin.

Vierailija
15/23 |
23.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma mies on juuri tollanen roikkuja ja siihen päälle kaasua ja jarrua. Sillä ei ole minkäänlaista tyyliä ajaa autoa ja se ei ole yhtään nopeammin perillä tolla tyylillä. Siksi en mene enää kyytiin tai ajan itse. Kun taas siskon mies on sellainen luotettava kuski ja auto kulkee kuin kiskoilla. Vaikka hänellä onkin parempi auto ja sen auton äänet ei kuulu , mutta kyllä sen huomaa kuka osaa ajaa ja kuka ei osaa ajaa. Kaksi viikkoa sitten taas pääsin todistamaan sen erilaisuuden, kun oltiin mummin hautajaisissa ja menin heidän kyydillä. Nukahdin sinne takapenkille hetkeksi.

Vierailija
16/23 |
23.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tykkään hiillostaa ja ajan aina takapuskurissa kiinni taajama-alueella kun edellä ajava ajaa alle suurimman sallitun nopeuden. On se kumma, kun ihmiset eivät osaa kiihdyttää kunnolla liikkeelle lähdettäessä. Miksei voi kiihdyttää mahdollisimman nopeasti?

Vierailija
17/23 |
23.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkistä turvaväleistä ei ole mitään haittaa, jos liikennemäärä on siihen sopivan rauhallinen. Mutta jos jonossa ja ruuhkassa jossain kehäteillä ajellaan, niin ei ole turvaväleistä toivoakaan, kun joku tuikkaa oman autonsa siihen.

Vierailija
18/23 |
23.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oma mies on juuri tollanen roikkuja ja siihen päälle kaasua ja jarrua. Sillä ei ole minkäänlaista tyyliä ajaa autoa ja se ei ole yhtään nopeammin perillä tolla tyylillä. Siksi en mene enää kyytiin tai ajan itse. Kun taas siskon mies on sellainen luotettava kuski ja auto kulkee kuin kiskoilla. Vaikka hänellä onkin parempi auto ja sen auton äänet ei kuulu , mutta kyllä sen huomaa kuka osaa ajaa ja kuka ei osaa ajaa. Kaksi viikkoa sitten taas pääsin todistamaan sen erilaisuuden, kun oltiin mummin hautajaisissa ja menin heidän kyydillä. Nukahdin sinne takapenkille hetkeksi.

En osaa sanoa sähkö- tai hybridiautoista, mutta ainakin polttomoottoriauto kuluttaa enemmän, jos sillä tekee jatkuvasti kiihdytyksiä ja jarrutuksia. Lisäksi takana tulevaa häiritsee, jos jarruvalot vilahtelee jatkuvasti. Itse tykkään ennakoida liikennevaloihin saapumista, enkä kaahaa seisomaan punaisiin valoihin. Yritän pitää myös turvavälejä, jos se on mahdollista.

Vierailija
19/23 |
23.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sinne liikenteeseen mennä pelkäämään! Jos et uskalla ajaa reippaasti niin sitten menet julkisilla. Onko selvä?

Vierailija
20/23 |
23.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehen puskuriin tömäytettiin. Puskuriin ajava oli sen verran korjaustaitoinen että vaihtoi puskurin itse parkkipaikalla. Ei mennyt bonukset liikennevakuutuksesta.