Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minulla ei ole ollut koskaan niin vähän rahaa kuin nyt.

Vierailija
23.04.2024 |

Tilillä on enää 7230 euroa. Kaikki kallista on nykyään, vielä 10 vuotta sitten tililläni oli 40000 euroa. Kai se johtuu palkasta joka on huonompi kuin 10 v sitten. Pitää kai alkaa säästää tosissaan taas eli ei matkustelua eikä ravintoloita.

Kommentit (46)

Vierailija
21/46 |
23.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla oli vuosi sitten tilillä 45 000€. Nyt on vain 30 0000, kun siirsin 15 000 rahastoihin. :)

🥇🏆🤗

Vierailija
22/46 |
23.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saan isältäni 600 000 perintöä ja kesämökin sain siltä jo perintönä koska se ei jaksa sitä enää hoitaa ja sain siltä ennakkoa 80000 sen remontoimiseen. Vappuna taas muutan kesämökkiin koko kesäksi kuten monena vuotena olen tehnyt.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/46 |
23.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lauri ylönen on ulosotossa vaikka tienasi miljoonia joskus.

Minusta on mautonta, että media julkaisee tällaisia uutisia. Että jollain on hirveät ulosottovelat. Oli julkkis tai ei. Monet häpeää ulosottovelkojaan ja voi kokea nöyryyttäväksi sen, että oma pärstä iltalehden etusivulla tollasen uutisen yhteydessä. Pitäisi olla jokaisen oma oikeus, että haluaako niistä kertoa julkisesti.

Vierailija
24/46 |
23.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla taas ei ole koskaan ollut näin paljon rahaa kuin nyt. Asuntolaina maksettu, lapset maailmalla, itse työttömänä kotona. Tulot pelkkä työmarkkinatuki. 

Vierailija
25/46 |
23.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljonko asumiskulusi ovat, ap?

Vierailija
26/46 |
23.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka asunnossani vilisee muu rahaisia niin minulla ei ole rahaa.

Vierailija
27/46 |
23.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sullahan on rahaa vaikka muille jakaa. Lopeta iniseminen

Vierailija
28/46 |
23.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itselläni on normaalisti 0 - 1000e tilillä. Välillä mennään luoton puolelle, mutta aina saan luoton maksettua ennen kuin korot alkavat rullaamaan.

Ei tunnu järkevältä makuuttaa ropoja tilillä.

Jos jäät vaikka työttömäksi tai sairastut , voi tuloihin tulla jopa 4kk paussi kuten minulla.  Tässä kohtaa saatat oivaltaa sen , että tilillä rahan makuuttaminen ei olekaan hullua . Nykyjään pidän tilillä neljän kuukauden pakollisia menoja vastaavaa puskuria .  

Vierailija
29/46 |
23.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä väliä sillä edes on paljonko jossain käyttelytilillä on rahaa. Nettovarallisuuden määrä on se millä on väliä. Ei mullakaan montaa kymppiä tilillä ole mutta eihän se ole mikään ongelma jos juuri sillä hetkellä ei tarvitse tilillä ollakaan sen enempää.

Vierailija
30/46 |
23.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No voi snif. 

Mulla on tilillä 9,16€. En edes kehtaisi nurista jos tilillä olisi rahaa yli 7000€. 

Mä en taas muista, onko mulla ikinä ollut noin vähän rahaa tilillä.

Tai jos on ollut, niin pikaisesti siirto säästötililtä käyttötilille.

Ja jos on noin vähiin käynyt, niin palkkapäivä on täytynyt olla jo seuraava päivä, ei se muuten ole mahdollista.

Vierailija
31/46 |
23.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itsellä täysin päinvastainen tilanne. Vaihdoin työpaikkaa ja saan melkein tonnin enemmän palkkaa. Asuntolainasta on enää rippeet jäljellä ja uusi autokin on velaton. 

Täällä toinen, joka vaihtoi vuoden alusta paikkaa.

Palkkaa neuvottelin n. 800€ lisää edelliseen ja nyt se alkaa olemaan jo ihan ok-tasolla, 7000€ brutto kuukaudessa.

Ei tarvitse ihan jokaista kinkkuleikkelettä kaupassa laskea.

Vierailija
32/46 |
23.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla taas on päinvastoin. Rahaa on käytössä enemmän kuin koskaan kun puolison kanssa molempien palkat ovat nouseet kun firmalla menee taloustilanteesta huolimatta hyvin, ja sain vielä mukavan bonuksen viime vuoden hyvästä tuloksesta. Kohta tulevat lomarahat ja heti sen perään veronpalautukset.

Siinä vaiheessa on käsissä kymppitonni ylimääräistä kun kaikki laskee yhteen. Pitää varmaan alkaa sijoittamaan johonkin. 

Vierailija
33/46 |
23.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No voi snif. 

Mulla on tilillä 9,16€. En edes kehtaisi nurista jos tilillä olisi rahaa yli 7000€. 

Mä en taas muista, onko mulla ikinä ollut noin vähän rahaa tilillä.

Tai jos on ollut, niin pikaisesti siirto säästötililtä käyttötilille.

Ja jos on noin vähiin käynyt, niin palkkapäivä on täytynyt olla jo seuraava päivä, ei se muuten ole mahdollista.

No voi kun kiva! Ihan piti sitten siihen tulla rehvastelemaan pienituloisille.

Vierailija
34/46 |
23.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä ei ole koskaan mennyt näin hyvin rahallisesti. Käyttötilillä nyt ei ole kuin muutama tonni mutta säästötilillä 80k. Rahastoissa/osakkeissa 600k. Yksi maksettu asunto (vuokralla) ja toinen lähestulkoon maksettu. Kaikki ihan itse ansaittu. säästetty ja sijoitettu. Palkka kuitenkin ihan keskituloisen verran 5-6000e/kk

Vierailija
35/46 |
23.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla taas on päinvastoin. Rahaa on käytössä enemmän kuin koskaan kun puolison kanssa molempien palkat ovat nouseet kun firmalla menee taloustilanteesta huolimatta hyvin, ja sain vielä mukavan bonuksen viime vuoden hyvästä tuloksesta. Kohta tulevat lomarahat ja heti sen perään veronpalautukset.

Siinä vaiheessa on käsissä kymppitonni ylimääräistä kun kaikki laskee yhteen. Pitää varmaan alkaa sijoittamaan johonkin. 

No aika mitättömät säästöt noilla tuloilla. Minulla on ollut palkka noin 1/3 sinun palkasta, nyt työmarkkinatuella ja säästöjä kolme kertaa enemmän. Ja yksin olen kaiken ostanut ja maksanut.

Vierailija
36/46 |
23.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on nyt enemmän rahaa kuin koskaan. 5000 euroa säästötilillä eikä velkaa ole. Olen ollut elämässä ihan rutiköyhä pitkän aikaa, koskaan ei jäänyt pakollisten kulujen jälkeen kuin joitain kymppejä. Aloin saada vihdoin palkkaa josta pystyin säästämään. 

Vierailija
37/46 |
23.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

en voi valittaa

Vierailija
38/46 |
23.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP, sinulla ei ole ollut koskaan niin vähän elinaikaa kuin nyt

Vierailija
39/46 |
23.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itselläni on normaalisti 0 - 1000e tilillä. Välillä mennään luoton puolelle, mutta aina saan luoton maksettua ennen kuin korot alkavat rullaamaan.

Ei tunnu järkevältä makuuttaa ropoja tilillä.

Jos jäät vaikka työttömäksi tai sairastut , voi tuloihin tulla jopa 4kk paussi kuten minulla.  Tässä kohtaa saatat oivaltaa sen , että tilillä rahan makuuttaminen ei olekaan hullua . Nykyjään pidän tilillä neljän kuukauden pakollisia menoja vastaavaa puskuria .  

Eiköhän siitä 4kk paussistakin selviäisi. Luottokorteilla voisi aluksi pehmennellä ja tarvittaessa myydä sijoituksia.

Vierailija
40/46 |
23.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli muutama vuosi sitten 15 000 e säästötilillä, nyt siellä on 2300 e :(

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä yksi