Kokoajan kipeänä, mistä voi johtua???
Ihan uskomaton alkuvuosi ollut. Olen perusterve, terveelliset elämäntavat omaava 40v nainen, joka aina sairastanut vähän. Nyt sitten olen tämän vuoden aikana ollut varmaan 4 kertaa jo kunnon flunssassa ja nyt viimeiset 3-4 viikkoa vähän väliä kipeänä. Siis että muutama päivä on ihan hyvä olo ja sit taas ihan kauhea väsymys, kurkkukipu ja yskä. Eihän se voi olla totta et viikon välein saa jonkun uuden taudin? Mikä mua vaivaa. Meillä useampi lapsi ja taas minä olen se, joka vaan kipeänä. Näin ei siis aiempina vuosina ole ollut koskaan, vaan aina joku lapsista saanut ensin esim flunssan joka tarttunut minuun.
Alan jo masentua tästä jatkuvasta sairastelusta. Mikä voisi auttaa?
Kommentit (58)
Vierailija kirjoitti:
Mut siis miten voi olla monta viikkoa silleen et alkuviikko esim on ihan hyvä olo ja taas kun viikonloppu alkaa niin kurkku ja pää kipeä, yskittää, väsyttää.. Näin on siis mennyt monta viikkoa, nyt viikonloppuna oli taas parempi olo, kunnes tänä aamulla ihan tukkoinen olo, mut ei siis nenä ole kunnolla ollut tukossa missään vaiheessa, kurkkuun sattuu, yskin vähän väliä ja huimaa väsyttää. Nyt olen maannut koko illan sängyssä ja palellut vaan, mutta ei ole kuumetta, eikä ole ollut missään vaiheessa. T. Ap
Onko jokin virus-tartunta tai tulehdus mikä vaatii antibiootiit, korvatulehdus?
Angiina?
Plörönä piikit tekee tuota. Ei mitään vastustuskykyä enää ja koko ajan ihme vaivoja.
Olin jonkin aikaa sitten kunnolla kipeenä, jolloin lääkäri kertoi että nykyään on ihan perus flunssatkin jotenkin tosi pitkäkestoisia, jopa 6 viikkoa jatkuu taustalla köhä. Paskaa on mutta minkäs teet. Nyt taas flunssaa pukkaa.
Ja tarkista D ja rautatasot, niiden puute altistaa sairastelulle.
Sinkki ja maitohappobakteerit vovat parantaa vastustuskykyä, sillä se lähtee suolistosta.
Toistuva flunssamainen olo voi olla myös merkki Anemiasta.
Mulla aivan sama.
Järjetön stressi on kyllä krooninen.
Koronarokotteita sain yhden, sekin oli joku semi-versio alussa.
Koronan sen sijaan olen sairastanut ainakin viisi kertaa ja joka kertaa jää joku uusi pitkäaikaisvaikutus.
Vuoden sisään olen sairastanut:
- 2 krt koronan
- influenssan
- useamman vatsataudin
- adeno-viruksen
- melkein jatkuvasti flunssaa
- saanut järjettömiä, päiviä kestäviä migreenikohtauksia
Olen 41 ja aivan romuna.
Oletko ollut uskovaisten kanssa tekemisissä? Ne levittää kaikennäköstä virusta ja muita tauteja.
Miten on mahdollista ettei ihmiset vieläkään tajua k-kusetusta? Tutkittu ja turvallinen on kaikkea muuta kuin hyväksi terveydelle. Sairastavuus taattu jos monta otettu.
Itsellä oli kaikenlaisia kummallisia oireita on/off 6kk. Menin lääkäriin, määräsi laajat labrat. Ja kappas, sieltä paljastui keliakia! Arvon olisi pitänyt olla alle 10 ja tuloksena oli 340. Tämä sairaus voi oireilla flunssan tyyppisesti ilman mitään vatsaoireita.
Vierailija kirjoitti:
Mulla aivan sama.
Järjetön stressi on kyllä krooninen.
Koronarokotteita sain yhden, sekin oli joku semi-versio alussa.
Koronan sen sijaan olen sairastanut ainakin viisi kertaa ja joka kertaa jää joku uusi pitkäaikaisvaikutus.
Vuoden sisään olen sairastanut:
- 2 krt koronan
- influenssan
- useamman vatsataudin
- adeno-viruksen
- melkein jatkuvasti flunssaa
- saanut järjettömiä, päiviä kestäviä migreenikohtauksia
Olen 41 ja aivan romuna.
Olitko ennen koronarokotusta koskaan noin usein sairaana?
Vierailija kirjoitti:
Täällä sama. Joulun jälkeen ollut kolme suht pitkäkestoista kunnon flunssaa. Nuorimmalla lapsella neljä, tästä viimeisin ei tarttunut muhun. Tosiaan kun vähän alkaa olemaan tolpillaan ja kunto lähes kohillaan niin eiköhän uutta tautia pukkaa. Yritä tässä sitten mitään tehdä. Mulla on kyllä esivaihdevuodet jo alkaneet ja hormonikorvaushoito ollut vuoden. Mitä olen kuullut niin monilla samaa ollut tämä alkuvuosi.
Koronarajoitusten jälkilaineita. Jatkuva desinfektioaineiden käyttö, turvavälit jne. esti normiharmienkin kiertokulkua ja esti samalla puolustusjärjestelmän "ylläpitojumppaa". Elimistön puolustus heikentyi tuon ajan seurauksena. Eikä ne normiflunssien antamat immuniteettisuojat ole pitkäikäisiä, mutta mahdollistaa puolustuksen treenin, jolloin se on paremmassa kunnossa torjuakseen sitä, mitä torjuttavaa vastaan tuleekaan.
Koronan jälkeen minulla oli tätä. Imin kaikki taudit itseeni. Lopulta rauhoitin elämäni hetkeksi. En käynyt juuri missään, lepäsin ja vedin kaikki vastuskykybuusterit mitä keksin. Ja käsihygienia tietysti.
Kannattaa myös huolehtia nenän limakalvoista. Ne kuivuvat ainaisesta niistämisestä ja tautien tarttuminen helpottuu.
Joskus vuosia sitten olen ollut parikin kertaa vastaavassa kierteessä. Ilmeisesti oma vastustuskyky laskee joskus niin, että kaikki mahdollinen tarttuu. Yhteen kurkkukipuun, joka palasi aina muutaman päivän välein, oli lääkärin kommentti nieluviljeilyiden jälkeen se, että ei ole bakteeri. Joten on virus ja paranee omia aikojaan ja parani se lopulta.
Joillakin vasta infektio tuo astmaoireet näkyville. Jos yskä jatkuu, niin lääkäriltä voi yrittää puhua astmalääkkeet kokeiluun. Astma lisää ja pidentää hengitystieinfektioita.
Vähän kurjaa, kun ap ei vaivaudu vastaamaan. Vai vastaako? Mitä lekuri on sanonut ymym
Aliravitsemus? Siis oikean, ravitsevan ruuan puute.
Tästä ei välttämättä ole apua, mutta hammasharja kannattaa vaihtaa sairastelun jälkeen. Tai vähintään desinfioida.
Sama täällä. Olen ollut viime syksystä lähtien jatkuvasti sairaana. Tälläkin hetkellä taas flunsassa.
Muutama asia tulee mieleen ns kokemuksen kautta.
1 sisäilmaongelma
2 astma
3 nielurisat
4 kuumeeton keuhkokuume/keuhkoputkentulehdus
Sinuna tekisin näin: kirjoita ylös, milloin vaivat pahenee, milloin helpottuu. Liittyykö pieni lämpöily siihen, en tarkoita kuumetta. Onko hengitys vaikeaa, onko parempi olla ulkona?
Onko kurkku ok? Tuo 4 oli mun lapsella, meni monta kk, ennenkuin huomattiin. Vein sairaalaan. Silloin kuulin eka kerran tällaisesta. Se, voiko aikuinen saada ko tautia, en tiedä ( en jaksa googlettaa)
Toisaalta, jos liikaa tarkkailee, ei o hyväksi. Sun veriarvot oli ihan ok?