Kokoajan kipeänä, mistä voi johtua???
Ihan uskomaton alkuvuosi ollut. Olen perusterve, terveelliset elämäntavat omaava 40v nainen, joka aina sairastanut vähän. Nyt sitten olen tämän vuoden aikana ollut varmaan 4 kertaa jo kunnon flunssassa ja nyt viimeiset 3-4 viikkoa vähän väliä kipeänä. Siis että muutama päivä on ihan hyvä olo ja sit taas ihan kauhea väsymys, kurkkukipu ja yskä. Eihän se voi olla totta et viikon välein saa jonkun uuden taudin? Mikä mua vaivaa. Meillä useampi lapsi ja taas minä olen se, joka vaan kipeänä. Näin ei siis aiempina vuosina ole ollut koskaan, vaan aina joku lapsista saanut ensin esim flunssan joka tarttunut minuun.
Alan jo masentua tästä jatkuvasta sairastelusta. Mikä voisi auttaa?
Kommentit (58)
Vierailija kirjoitti:
Mene lääkäriin!
Sinne juu mennään ihan kuten töihinkin. Ensin pitäisi saada aika lääkärille, mutta kun kukaan ei edes soita takaisin ajanvarauksesta niin tuota joo..
/s
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mene lääkäriin!
Heh, mitä lääkäri tollaselle voi. Nauraa ulos vastaanotolta. Lapsilla ja lapsiperheissä on jatluvaa råkätautia, yskää, oikeaalin flunssaa, oksennus-ja vatsatautia.Ei tuollaiseen ole mitään lääkitystä ole. Ei mihinkään flunssaan ole.
-eri
No kun ei ole ennen ollut ja vanhin lapsi jo yläasteella. Pidetään huolta käsihygieniasta, syödään terveellistä monipuolista ruokaa, liikutaan, otetaan d-vitamiinilisää jne. Siis oikeasti meillä lapset olleet aika vähän viime vuosin kipeänä ja itse aiemmin en juuri ollenkaan!
D-vitamiini on immunosuppressiivinen. Lopettakaa lisien syöminen, jos kerran syötte terveellisesti.
Vierailija kirjoitti:
Syöpä
Se tosiaan voisi auttaa tai ainakaan flunssat ei olisi se suurin murhe enää. Ja siihen syöpään taasen auttaa kuolema mutta ap ei sitä kysynyt.
Vähäinenkim paleleminen heikentää nopeasti puolustusjärjestelmän aktiivisuutta - pidä siis huoli siirä, ettei kukaan perheessänne palele yhtään.
Mulla on kaveri joka myös on koko ajan kipeä. Jos häneltä kysyy, hän vietttää terveellistä elämää, syö kasviksia, ulkoilee ja joogaa päivittäin.
Jos ulkopuolelta katsoo niin ulkoilu on töissä seisoskelua, jooga haaveilua ja terveelliset kasvikset on kaksi tomaatinpuolikasta friteeratun sörsselikasan ja soijakastikkeen alle piilotettuina. Lisäksi joka ilta menee litran tölkki punkkua.
Oon vältellyt massoja ja ostaria, isoja marketteja. Se on toiminut toistaiseksi. Mutta pakko jossain on joskus asioida. Silloin kun kävin niissä aiemmin tuli ongelmia, oli syynä lastentaudit liikkeellä tai 4G, tai mikä hyvänsä. Mitä väitteitä tuolla nyt kukakin esittää siitä. Matkapuhelinliikkeessä oli tuhottomasti laitteita kyllä päällä yhtä aikaa, ei normaali määrä ja lähellä asiakkaiden asiointipisteitä.
Koronarokote on joillekkin aiheuttanut vastustuskyvyn heikkenemistä.
Ja ennenkuin joku alkaa haukkumaan salaliittoteoreetikoksi tai Putinin kannattajaksi niin suosittelen oikeasti tutustumaan koronarokotteen haittavaikutuksiin.
Tietoa on hyvä etsiä monista eri lähteistä, ei tyytyä THL:llän yksipuolisiin tietoihin.
Vierailija kirjoitti:
Mut siis miten voi olla monta viikkoa silleen et alkuviikko esim on ihan hyvä olo ja taas kun viikonloppu alkaa niin kurkku ja pää kipeä, yskittää, väsyttää.. Näin on siis mennyt monta viikkoa, nyt viikonloppuna oli taas parempi olo, kunnes tänä aamulla ihan tukkoinen olo, mut ei siis nenä ole kunnolla ollut tukossa missään vaiheessa, kurkkuun sattuu, yskin vähän väliä ja huimaa väsyttää. Nyt olen maannut koko illan sängyssä ja palellut vaan, mutta ei ole kuumetta, eikä ole ollut missään vaiheessa. T. Ap
Voi olla ongelmaa äänihuulissa tai muutoin äänielimistössä, esim. lievää tulehdusta. Helpottaa välillä, ja alkaa taas uudestaan. Jos käytät uniapnealaitetta, muita puhdistaa kunnolla flunssan jälkeen ja hammasharja vaihtoon (perusmuistutukset).
Jos sun talven eka tauti oli koron tai influenssa, niin voi olla että keuhkot eivät ole toipuneet vielä siitä ja sen vuoksi kaikki pikkuflunssatkin rasittaa nyt sua.
Tai voi olla että nyt kiertää sellaiset taudit joihin sun vastustuskyky on mennyt, mutta saat sen vastustuskyvyn yt sairastamalla ja taas menee pari vuotta ilman tauteja tämän jälkeen.
Tai voi olla että sulla on astma tai jokin muu alkava perussairaus, vaikka anemia, joka vie sun voimia. Tai esim. Nielurisat tainiitarisat tulehtuneet ja ylläpitää sulla taitikierrettä.
Vertaistukea täältä: pari vuotta sairastettiin koko perhe aivan älyttömästi. Tänä talvena taas toisinpäin: yhteensä neljä flunssaa koko perheellä elokuusta huhtikuun välisenä aikana.
Sinuun on pumpattu liikaa partikkeleita.
Mites käsienpesu, onko huolellista. Olen itse ihan opetellut pesemään käteni tosi huolellisesti kun tulen\ menen johonkin ja tavan etten käsillä koskettele nenää enkä suuta.En sairasta juuri koskaan nykyisin, paitsi viime vuonna sain koronan ja olin tosin kipeä.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on kaveri joka myös on koko ajan kipeä. Jos häneltä kysyy, hän vietttää terveellistä elämää, syö kasviksia, ulkoilee ja joogaa päivittäin.
Jos ulkopuolelta katsoo niin ulkoilu on töissä seisoskelua, jooga haaveilua ja terveelliset kasvikset on kaksi tomaatinpuolikasta friteeratun sörsselikasan ja soijakastikkeen alle piilotettuina. Lisäksi joka ilta menee litran tölkki punkkua.
Joo tiedän että on tuollaisiakin ihmisiä, mutta oikeasti syön joka aterialla jotain tuoretta, muutenkin kasvispainoitteisesti, pähkinöitä, kalaa jne hyviä rasvoja.. Myös hapankaalia, piimää jne josta saa hyviä maitohappobakteereja.
Sokeria olen vältellyt useamman vuoden, mutta nyt taas jonkin verran syönyt oikeastaan juurikin joulun jälkeen. Voisiko tässä olla syy? Olin siis monta vuotta kokonaan ilman sokeria. En kyllä nytkään mitään karkkipussillista syö päivässä tai edes viikonlopussa, mutta kuitenkin jonkun keksin tms saatan kahvin kanssa ottaa lähes päivittäin. Mutta voiko olla noin suuri vaikutus Myös välillä pätkäpaastoilen, eli jätän aamupalan syömättä Onkohan tämä tosi huono asia? Syön sitten lounaalla kyllä tosi hyvin. Aamulla minulle ei yleensäkään maistu ruoka kovin hyvin. T. Ap
Vierailija kirjoitti:
Mites käsienpesu, onko huolellista. Olen itse ihan opetellut pesemään käteni tosi huolellisesti kun tulen\ menen johonkin ja tavan etten käsillä koskettele nenää enkä suuta.En sairasta juuri koskaan nykyisin, paitsi viime vuonna sain koronan ja olin tosin kipeä.
Kyllä pesen käsiä huolellisesti ja usein, siitä ei varmasti ole kiinni ja aina jos jossain muualla syön jotain eväistä, huolehdin etten likaisilla käsillä syö. Lisåksi käsidesi välillä käytössä. T. Ap
Koronarokotekoronarokotekoronarokote
Mulla oli muutama vuosi sitten vastaava sairastelukierre, huono sisäilma, siitä
toipuminen vei useemman vuoden. Astma jäi.
Mulla loppui sairastelut kun lääkäri käski alkaa ottamaan gefilustableteita, multitabsin ja d vitam joka päivä, deetä pitäs olla 100 joka päivä jos ei ole auringossa kesälläkään, jos on niin sen voi väähentään 20.. Syön terveellisesti, liikun, en polta enkä käytä alkoholia, silti me pöpöt tarttui. Enkä ole myöskään rokotettu en infl en koronaa koska olen rokote allerginen. Muista levätä tarpeeksi ja käy kävelyllä!
#tutkittu #testattu #turvallinen #tehokas #tarpeellinen #viisivalhetta #teetestamentti
Itse taas toivoisin että tulisin joskus kipeäksi ettei aina tarvisi mennä töihin! En edes elä mitenkään terveellisesti, alkoholiakin käytän joka viikonloppu.
Vierailija kirjoitti:
Itse taas toivoisin että tulisin joskus kipeäksi ettei aina tarvisi mennä töihin! En edes elä mitenkään terveellisesti, alkoholiakin käytän joka viikonloppu.
Kukaan ei voi toivoa sellaista!!!
Täällä sama. Joulun jälkeen ollut kolme suht pitkäkestoista kunnon flunssaa. Nuorimmalla lapsella neljä, tästä viimeisin ei tarttunut muhun. Tosiaan kun vähän alkaa olemaan tolpillaan ja kunto lähes kohillaan niin eiköhän uutta tautia pukkaa. Yritä tässä sitten mitään tehdä. Mulla on kyllä esivaihdevuodet jo alkaneet ja hormonikorvaushoito ollut vuoden. Mitä olen kuullut niin monilla samaa ollut tämä alkuvuosi.