Vappuna on yleensä jo kaikilla kevättakit
Mutta noinkohan tänä vuonna. Kaupungilla näkyi vain toppatakkeja ja villamyssyjä.
Kommentit (26)
Vierailija kirjoitti:
Meillä oli kakruna tärkeää saada kulkea polvisukissa, vaikka joutui joskus värjöttelemään.
Lapsilisillä saatiin uudet kesäisemmät vaatteet, tuli silloin neljä kertaa vuodessa, ne saatiin laittaa vappuna päälle kun lähdettiin keskustaan. Yhtään vappua en muista etteikö olisi jotain lumikuuroja jossain katoksen alla pidetty.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ei kyllä täällä pohjoisessa ole ollut kevättakit vappuna. Hiihdin viime vappunakin. Tämä vuonna sama. Mistään takatalvesta ei kyllä voi täällä puhua, kun ei talvi ole missään vaiheessa loppunutkaan. En ymmärrä tätä vouhkaamista.
Täällä keskisessä osassa maata, sisämaassa, on kohta ollut lunta puoli vuotta yhtä kyytiä. Epätavallisen kauan siis.
Jyväskylässä on tietääkseni olleeet järvet vielä jäässä vappuisin.
Inarijärvellä on usein ollut juhannukseksen pilkkikisat.
Vierailija kirjoitti:
Meillä oli kakruna tärkeää saada kulkea polvisukissa, vaikka joutui joskus värjöttelemään.
Meillä sama. Ja sai 'pyhämekon' päälle. Siellä me seisottiin pihalla kesämekko päällä, polvisukat ja kesäkengät jaloissa, vappupallo tai -viuhka kädessä hiukan palellen. Mutta kukaan ei halunnut valittaa. Ei kellään ollut takkia päällä, korkeintaan joku villatakki.
Vappuna on varsin usein ollut pääkaupunkiseudullakin räntäsadetta. Vapunpäivän vastainen yö on ollut hyvin kylmä jonka itse muistan opiskeluajoiltani 1980 - luvun puolelta. Tämä siis pääkaupunkiseudulla. Itse muistan palelleeni haalareissa kerran jos toisenkin vappuna...
Olette liian tottuneet jo tähän 2000-luvun lämmenneeseen ilmastoon. Kun vanha tuttu kylmä kevätsää kurkkaa menneisyydestä niin sitten ollaan ihan että hui!
Reilusti yli 80 vuotiaalla isälläni oli vielä reilu 10v sitten tapana, että vapusta lähtien oli aina t-paidat ja shortsit vain käytössä. Pitkät housut vain pakon edessä juhliin tai hautajaisiin. Tämä oli kai yleistäkin ajattelutapaa tuon ikäisillä. Onneksi nykyään enää ei tarvitse miettiä, että jotakin vaatetta ei voi pukea tiettynä vuoden aikana.
Ensimmäinen vuosi kun ei ole tarvinnut kevätvaatteita! Yleensä olen jo tähän mennessä laittanut talvivaatteet pois ja ottanut mekot yms esiin.