Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lääkäri sanoi, ettei äidin virtsatulehdusta enää hoideta

Vierailija
22.04.2024 |

Jos sellainen tulee. Hän on saanut vuoden sisään viisi kuuria. Ikää on 73 v. Eli käytännössä saattohoito. Olen järkyttynyt. Hänellä juuri muistisairaus todettu, mutta ei haittaa elämää millään muotoa vielä. 

Kommentit (130)

Vierailija
121/130 |
23.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Porvoossa ei ilmeisesti myydä karpalomenua.

Vierailija
122/130 |
23.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No miksei hoideta? Ei kai se antibioottihoito nyt niin rankkaa ole. Kuulostaa siltä, että tässä on nyt jotain jäänyt kertomatta.

Tietysti! Provo.

Joku 9-vuotiaan tasolle jäänyt leikkii.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/130 |
23.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Valehtelet. Virtsatietulehdus ei ole kuolemaan johtava sairaus, ja sitä todellakin hoidetaan.

Moni vanhus kuolee nimenomaan virtsatietulehdukseen. Yleinen kuolinsyy yli 80-vuotiailla.

73-vuotias ei ole vanhus.

Kyllä 73-vuotias on jo vanhus ja elämänsä ehtoopuolella. Melkein kaikki ovat siinä iässä jo vanhuuseläkkeellä ja osa saa kaikenlaisia vanhusten sosiaalipalveluja, kuten kotihoitoa tai ympärivuorokautista palveluasumista.

Höpöhöpö, ollaan miehen kanssa lähellä 80 ja ei kyllä tarvita mitään palveluja keneltäkään. Pienellä työeläkkeellä eletään ja liikutaan ja luetaan ja kesät marjastetaan yms. 

Näin on myös suurella ystäväpiirillämme. Lähipiirin hoivakotilaiset ovat kaikki yli 90 v. Edellinen kirjoittaja taitaa itse olla ympärivuorokautisen valvonnan tarpeessa.😅

Vierailija
124/130 |
23.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Valehtelet. Virtsatietulehdus ei ole kuolemaan johtava sairaus, ja sitä todellakin hoidetaan.

Moni vanhus kuolee nimenomaan virtsatietulehdukseen. Yleinen kuolinsyy yli 80-vuotiailla.

73-vuotias ei ole vanhus.

Onko taas pakkovänkääminen menossa?

Miten niin tuon ikäisenhän pitäisi olla juuri päässyt eläkkeelle, eläkeikä vasta alkumetreillä

Vierailija
125/130 |
23.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

voi huh huh, tämäkin vielä. ettei ihmisiä enää hoideta. mikä virhe oli äänestää nykyiset hallitukseen. veikkaan, että katuu loppuvuodesta kun näitä epäkohtia tulee esille

Vierailija
126/130 |
23.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hullu lääkäri taas asialla. Toivon hänelle kivuliasta kroonista tulehdusta virtsateihin

Vierailija
127/130 |
23.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletteko kaikki nuoria???

Minä olen 73-vuotias, minun tuttuni on 83-vuotias, ei meillä ole aikomusta tulla kutsutuiksi vanhoiksi. Olen ansainnut eläkkeeni ja se ei ole liian suuri, mutta riittää. Haluan pysyä terveenä, miehelläni on etenevä sairaus - niin nuorena kuin  72 vuotiaana hän vielä elää täysipainoista elämää.

Teen puutarhatyöt ja kotityöt ja remppaan myös taloa ja kiipeän tikkaille talon korkeudelle hoitamaan kattoa. Mistä puhutte?

No niinpä. Kun jonain päivänä olen sinun iässäsi, olen ollut eläkkeellä vasta pari vuotta.

Vierailija
128/130 |
31.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitini kuoli munuisaltaantulehdukseen palvelutalossa Tampereella kun ei saanut ajoissa antibioottia virtsatietulehdukseen, vaikka selvät oireet olivat. Lääkäri oli ohjeistanut, että antibiootti aloitetaan vasta kun kuume nousee. Alavatsakivut, veri virtsassa ja että virtsaa ei tullut kunnolla vaikka oli pissahätä eivät vaikuttaneet lääkärin päätökseen. Kun antibiootti sitten vihdoinkin suostutttiin aloittamaan oli liian myöhäistä. Äiti kuoli seuraavana päivänä. Kuolinsyy; munuaisaltaan tulehdus.  

Vierailija
129/130 |
31.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tämä sinulle uusi tieto? Tuo on ollut käypä hoito-suosituksena pitkään. Ei siis hoideta, jos ei ole oireita. Eihän niitä ole muistisairaalla, joka ei osaa ilmaista itseään. Erään mummon vti paljastui rivoista puheista. Sepsis on aika vaikeasti todettavissa varsinkin silloin, kun ei edes mitata kuumetta eikä tulehdusarvoja. Ja se on menoa, kun etenee tarpeeksi pitkälle.

Tiedän kaksi miestä, jotka päättivät päivänsä hoitopaikassa melko pian. Ainakin toisella syy oli vti ja toisellakin tuli joku munuaisongelma.

Vierailija
130/130 |
31.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eipä siihen kovin helposti kuole. Itsellä oli yli 10 vuotta. Diagnosoitiin väärin interstielliksi kystiitiksi, kun ei näkynyt bakteeria näytteissä. Mutta Englannissapa Suomea paremmassa terveydenhuollossa löysivät näytteestä sen bakteerin. Ei ehtinyt edes mennä munuaisiin. V*ttumainen vaiva jatkuva kipu ja kusihätä, mutta ei tosiaan tapa. 

Miksi minulle pätkäistiin viikon suonensisäinen antibiootti mitättömän ja vähäoireisen vti:n vuoksi? Ottivat monta isoa purkillista verta viljelyä varten ja verestä löytyi sama bakteeri. Ehkä asiaan vaikutti jonkin verran se, että kyseisestä yksiköstä oli tehty kantelu kuolemaan johtaneesta tapauksesta, jonka syy oli pitkään diagnosoimatta jäänyt sepsis.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme viisi