verokortin veroprosentin muuttamisesta ylemmäksi
voinko siis vaan ite vetää yli verokortista sen perusprosentin ja lisätä siihen isomman prosentin viereen? Meillä verokortit menee sisäisellä postilla eteenpäin. Vai laitanko saatekirjeen mukaan että haluan korkeamman prosentin verokorttiin?
Kommentit (9)
Meneepähän palkkurissa jakeluun palkanlaskijalle. Pienentäähän sitä veroprosenttia ei itse saa tietenkään, mutta isommaksi saa ite muuttaa. Kivempi sitten joulun alla saada palalutuksia
laskemiseen tarvitaan uusi verokortti mutta nostamiseen ei, varma juttu, teen työkseni
Oli prosentti pudonnut niin viime vuodesta ja verohallinnon laskurilla sain selvästi isomman prosentin mitä korttiin on merkitty. Ajattelin vain että onko se kuinka virallinen lappu, että saako siihen ite tehdä merkintöjä. Ilmeisesti siis saa. Laitan vielä saatekirjeen varmuudeksi kuitenkin.
T. Ap
mutta mietin että ylitysraja ylittyy jokatapauksessa, saako sen muutettua itse? Eli en tahdo marras-lokakuussa maksaa ylimääräistä veroa.
muutoskorttihakemuksen , helppo homma, uusi kortti tulee kahdessa
työpäivässä postissa kotiin
Eli kannattaa miettiä asiaa. Jos tuloraja on liian pieni kuukautta kohti, menee osa joka tapauksessa silloin lisäprosentilla eli keskimääräinen veroprosentti nousee siis kuitenkin. Moni nostaa perusprosentin vaikka 22 -> 26 ja ihmettelee kun meneekin vaikka 28 kun tuloraja on liian pieni. Yritän itse aina muistaa selittää systeemin.
t. palkanlaskija