Miksi työpaikoilta löytyy ilm.poikkeusksetta aina se "myrkynkeittäjä" ?
Ja minun kokemani mukaan se on ollut aina nainen. Kyseessä on ollut myös naisvaltaiset alat. Eli lähes aina se on ollut jonkinlainen kyräilijä jonka ilme on jo heti paljastunut, että ei ole tervetullut, vaikka tämä henkilö olisi tullut vasta myöhemmin. Hän on yleensä tietyn joukon mielistelijä, joka tuo heille "tulisia" matkoilta ja ylipäätään herkkuja vain näille. Hyvin pian alkaa syyttely esimiehelle jostain (sinun tekemistä) virheistä, jotka hän on alunperin saanut itse aikaan, mutta kulminoutuessaa sinne viimeiseen linkkiin , hän syyttää voimakkain sanoin juurikin tätä lopputuloksen niskaansa saanutta, mutta ei itse myönnä tehneensä yhtään mitän. Kamalinta on, että nämä ihmiset on aina niin vakuutavia puhumaan ja pelkäävät vitheitä omalle kohdallee, että saavat muutkin vakuuttunukseesi, että juurikin sinä olet vain syyllinen kaikkeen.
Kommentit (2)
Yleensähän se ei oo sit kuitenkaan se suoraan ilkeä, määräilevä, huutava, inhottava ja puuttuva työkaveri vaan se onkin se joka hymyilee. Se siinä onkin katalinta, tajuat sen vasta liian myöhään. Vasta sitten kun sinut on imetty kuiviin, tajuat kuka olikaan se pääpahis. On johtaja, kätyri ja sitten on vielä se muka kaikista kaukaisin ja kaikista hiljaisina, sivussa oleva, omissa oloissaan, kauniilla äänellä puhuva hiiri. Hiiri ja johtaja käyttävät aivojaan ja kätyri luulojaan.
Persoonallisuushäirt ovat sen verran yleisiä, siitä se johtuu.