Onko ihminen tyhmä jos se ei tiedä kuka on vaikka suomen ulkoministeri? Minä en kyllä osaa nimetä
Kommentit (44)
Et ole sen tyhmempi kuin muutkaan.
Ei yksi lääkärikään tiennyt missä on Latvia. Kuitenkin päässyt lääkikseen sisään ja toimii ammatissaan.
Vierailija kirjoitti:
Tyhmä ei ole oikea sana, mutta kyllä minun mielestäni yleissivistykseen kuuluu se, että osaa nimetä keskeisimpiä päättäjiä. Jokaisen ministerin nimeä ei minultakaan irtoa, mutta Elina Valtonen on ollut todella paljon nyt esillä, joten nimi ja naama on väkisinkin tullut tutuksi, jos yhtään seuraa ympäröivää maailmaa.
Saiko Elina Valtonen turpaan silmä mustana?
En tiedä miksi kutsua ihmistä, joka ei halua seurata yhteiskunnallisia asioita. Silläkin on väliä, miksi ei seuraa. Jos kokee ettei ymmärrä tai pysy kärryillä, voi tyhmä olla oikea arvio. Jos taas jotenkin ideologisesti valitsee jäädä ulkopuolelle, niin mikä silloin on? Minusta sellainen välinpitämättömyys on itsessään kyllä tyhmää, mutta sehän ei tarkoita että se ihminen on tyhmä. Itse asiassa koko termi on vähän kyseenalainen.
Voisin tietysti katsoa nimen netistä, mutta tekisikö sen kertominen sitten vastauskommenttina täällä hänelle minusta yhtään häntä viisaampaa, vaikka niin olisin tehnytkin ?
Siinäpä vasta filosofinen (tai psykologinen) kysymys !
(vastatkoon tähän täällä joku viisaampi)
Kuuluu ehkä yleissivistykseen mutta niin kuuluu moni muukin asia mitä moni ei tiedä. Ei sillä oikeasti ole mitään väliä tietääkö vai ei. Se ei vaikuta mihinkään vaikka opettelisi ulkoa kaikki ministerit.
Ulkoministerimme oli viime viikolla lähes, joka päivä mediassa.
Häkämies on pääministeri. Orpo esittää olevansa.
Vierailija kirjoitti:
En tiedä miksi kutsua ihmistä, joka ei halua seurata yhteiskunnallisia asioita. Silläkin on väliä, miksi ei seuraa. Jos kokee ettei ymmärrä tai pysy kärryillä, voi tyhmä olla oikea arvio. Jos taas jotenkin ideologisesti valitsee jäädä ulkopuolelle, niin mikä silloin on? Minusta sellainen välinpitämättömyys on itsessään kyllä tyhmää, mutta sehän ei tarkoita että se ihminen on tyhmä. Itse asiassa koko termi on vähän kyseenalainen.
Millä tavalla välinpitämättömyys on tyhmää? Se on ihan sama ketä äänestää koska vaalilupauksia ei pidetä ja jokainen tekee loppujen lopuksi samat asiat puoluekannasta riippumatta.
Nukkehallituksen "ministerien" nimiä on turha opetella, ja todellisten vallankäyttäjien nimet eivät ole julkisia.
Suomen nykyisen ulkoministerin sukunimi tuppaa vaihtumaan niin usein, mutta näkemyksensä ja tekonsa pysymään samoina, että käytän ko. henkilöstä vain nimityksiä Sota-Ellu tai Sotablondi.
Kyllä on ihan tuskaisen tyhmä.
Eikä kyllä voi normaaliälyisenä pitää sellaistakaan, joka ei osaa kotimaansa nimeä kirjoittaa isolla.
No, kukas on liikenne-ja viestintäministeri nyt. Ja mistä puolueesta.
Ken tietää, kurkkimatta Googlesta?
Vierailija kirjoitti:
En kai kovin tyhmä ole koulutustasostani, työpaikastani ja palkastani päätellen, mutta olen tietoisesti valinnut olla lukematta uutisia. Politiikkaa seuraan lähinnä ennen vaaleja, koska haluan äänestää, mutta en ummikkona. Jos jotain suurta tapahtuu, niin saatan ahmia siitä kaiken saatavilla olevan tiedon, ähkyyntyä ja pitää taas uutistaukoa puoli vuotta. Tämän päälle nimimuistini on onneton. En muista edes tuttujeni nimiä, joten miten voisin muistaa poliitikkoja.
No ilmankos taas on suuri kasa pettyneitä äänestäjiä. Seuraavat politiikkaa vain ennen vaaleja. Juurikin vaalilörpötysten aikaan, kun seurata pitäisi aktiivisesti.
Vierailija kirjoitti:
Kuuluu ehkä yleissivistykseen mutta niin kuuluu moni muukin asia mitä moni ei tiedä. Ei sillä oikeasti ole mitään väliä tietääkö vai ei. Se ei vaikuta mihinkään vaikka opettelisi ulkoa kaikki ministerit.
Kyllä se vaikuttaa. Et kykene porukassa seuraamaan keskustelua, kun et tiedä ministreiden nimiä, ja vielä vähemmän tiedät, minkä alan
ministeristä puhutaan.
Ajankohtaosista asioista puhutaan vapaamielisesti niin juhlissa, kuin työpaikkojen kahvipöydissäkin. Esim. viime aiklina on juteltu tuosta
Venäjän ja Suomen rajatilanteesta. Kuten sote asioista.
Mitäs se oikeuskansleri oikein tekee ? Ja kuka on Suomen tällä hetkellä.
Niin ja kuka on KD:n puheenjohtaja.
Onko perisasiat palstalaisilla hanskassa.
Entäs eri puolueiden ideologiat? Tämä pitäs välttmättä tietää, kun kesäkuussa on EU-vaalit.
Mitä väliä, EK niitä ohjaa, pitäisikö käsinukeilla vielä olla nimet?
No ei seuraa uutisia ainakaan.
Aika paljon ollut esillä sekä naama, että nimi.
Tyhmä ei ole oikea sana, mutta kyllä minun mielestäni yleissivistykseen kuuluu se, että osaa nimetä keskeisimpiä päättäjiä. Jokaisen ministerin nimeä ei minultakaan irtoa, mutta Elina Valtonen on ollut todella paljon nyt esillä, joten nimi ja naama on väkisinkin tullut tutuksi, jos yhtään seuraa ympäröivää maailmaa.