Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kirpputoriaiheista kitinää.

Vierailija
22.04.2024 |

Voisiko joku kertoa minulle, mitä kirppiksille nykyään kannattaa viedä, kun tuntuu ettei mikään tavarakategoria oikein kelpaa?

Ja mistä johtuu se, että ensimmäisellä viikolla käy kauppa aina hyvin, mutta heti seuraavalla tulee seinä vastaan?

Taas kävi niin, että ensimmäisellä viikolla tuli 150 euroa, nyt kun tilitin toisen viikon, sain hädintuskin paikkavuokran katettua. Tavara on ihan samanlaatuista ja parempaakin, ei siis ole kyse siitä, että ensimmäisellä viikolla vein kaikki hienommat ja toisella jotain sekalaista romua.

Voiko olla niin, että minulla on liian HALVAT hinnat? Laitoin nimittäin sellaisiä tuotteita, jotka maksavat esim. Torissa yleensä 50-100 euroa, 5-10 euron hinnoilla myyntiin. Ihan vain siksi, etten jaksa Torirumbaa enää ja halusin niistä eroon. Mutta onko tuo sitten jotenkin epäilyttävää olevinaan? Ja ei, ei ole käyttämättömiä tavaroita laput kiinni, joten ei pitäisi kenenkään luulla varastetuiksikaan.

En tajua enää, mitä ihmiset haluavat. Edelläni kassajonossa joku lastenvaatekasseja kantava rouva tilitti 400 euroa. En tiedä oliko se viikolta vai kuukaudelta, mutta kyllä ihmiset näköjään sitten ostelevat, kunhan tavarat ovat oikeanlaisia. Ehkä kirppiksillä ei sitten mene kaupaksi muut kuin lastenvaatteet enää?

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
22.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja kyseinen kirpputori on sellainen, jossa on yleisesti aika kallis hintataso. Laitoin tarkoituksella hinnat halvemmaksi. Oliko tämä virhe? Olisiko kauppa käynyt paremmin jos olisi ollut korkeammat hinnat??

Harmittaa!

Vierailija
2/18 |
22.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus jokin menee paremmin kaupaksi kun nostaa hintaa. Tuurista yleensä kiinni miten kauppa käy. Osuuko paikalle juuri sillä viikolla juuri ne asiakkaat jotka etsivät juuri sitä mitä myyt juuri siihen hintaan millä myyt.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
22.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joskus jokin menee paremmin kaupaksi kun nostaa hintaa. Tuurista yleensä kiinni miten kauppa käy. Osuuko paikalle juuri sillä viikolla juuri ne asiakkaat jotka etsivät juuri sitä mitä myyt juuri siihen hintaan millä myyt.

Kiitos vastauksesta! Mutta osaatko arvata, mikä logiikka siinä on, että korkeammalla hinnalla käy joskus paremmin kauppa? En oikein ymmärrä, koska itse käyn kirppiksellä nimenomaan etsimässä megalöytöjä.

Sen ymmärrän, että joku uusia tavaroita myyvä puoti voi profiloitua kalliimmilla hinnoilla "paremman väen" kaupaksi ja siksi myydä paremmin, mutta en olisi uskonut, että kirppiksellä pätisi sama.

Vierailija
4/18 |
22.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

nosto

Vierailija
5/18 |
22.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

nosto

NOSTO

Vierailija
6/18 |
22.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä tavaraa myyt? Ehkä sopivaa ostajaa ei vain ole sattunut kohdalle.

Ja ihan yleisellä tasolla muutenkin ihmisillä on tapana yliarvioida omien tavaroidensa kiinnostavuus ja arvo, ehkä muut eivät näe tavaroita yhtä hienoina kuin niiden myyjä.

Vierailija
7/18 |
22.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toitko toisella viikolla paljon tavaraa lisää? Jotkut vakkarikävijät kulkevat ohi, jos pöydässä on paljon samaa tavaraa kuin viimeksi. 

Vierailija
8/18 |
22.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiitos vastauksesta! Mutta osaatko arvata, mikä logiikka siinä on, että korkeammalla hinnalla käy joskus paremmin kauppa? En oikein ymmärrä, koska itse käyn kirppiksellä nimenomaan etsimässä megalöytöjä.

Sen ymmärrän, että joku uusia tavaroita myyvä puoti voi profiloitua kalliimmilla hinnoilla "paremman väen" kaupaksi ja siksi myydä paremmin, mutta en olisi uskonut, että kirppiksellä pätisi sama.

No tuota olen itsekin ihmetellyt. Eräs kirppisyrittäjä neuvoi nostamaan hintaa jos ei mene kaupaksi. Ehkä puoleksi vitsillä sanoi mutta testasin ja toimi. Se toimii parhaiten kivijalkakirppiksillä muttei netissä. Tai sitten on vain tuurista kiinni. Veikkaan kyllä vaan tähtien asentoa ja biorytmejä syyksi miksi joskus kauppa käy, toisinaan taas ei mikään millään hinnalla missään. Viimeksi kivijalassa maksoin 30€ viikkovuokraa ja myyntiä tuli parin kympin verran.  Nykyään myyn vain netissä, paitsi vaatteet ei mene siellä kaupaksi ollenkaan.

Vierailija
9/18 |
22.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeilin joskus vaihtaa kaikki tavarat toiselle viikolle pöydässäni. Ei kauppa käynyt yhtään paremmin. Tuurista se on kiinni, ainakin tällaisilla pikkupaikkakunnilla. Eri asia jos asukkaita on satatuhatta tai enemmän. Isot kirppikset kerää kävijöitä laajasti ympäristökunnista myös. Myynnitkin sitten ihan eri luokkaa, varmaan kymmenkertaisesti menee isoilla paikkakunnilla. On tullut vertailtua ystävän kanssa kun asutaan eri kaupungeissa.

Vierailija
10/18 |
22.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kokeilin joskus vaihtaa kaikki tavarat toiselle viikolle pöydässäni. Ei kauppa käynyt yhtään paremmin. Tuurista se on kiinni, ainakin tällaisilla pikkupaikkakunnilla. Eri asia jos asukkaita on satatuhatta tai enemmän. Isot kirppikset kerää kävijöitä laajasti ympäristökunnista myös. Myynnitkin sitten ihan eri luokkaa, varmaan kymmenkertaisesti menee isoilla paikkakunnilla. On tullut vertailtua ystävän kanssa kun asutaan eri kaupungeissa.

No tuo on kyllä jo erikoinen juttu, ettei kaikkien tavaroidenkaan vaihtaminen auttanut!

Itse en ymmärrä sitä, että jos on pelkästä tuurista kiinni, miksi se on aina ensimmäinen viikko, kun kauppa käy hyvin? Ikinä ei ole mennyt niin, että ensimmäinen viikko menee kehnommin ja sitten seuraava oikein tosi hyvin. Se on aina niin, että ensimmäinen viikko menee hyvin, sitten tulee romahdus.

Itse asun 80 000 asukkaan kaupungissa, en tiedä miten se vaikuttaa sitten asiaan.

Vierailija
11/18 |
22.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä tavaraa myyt? Ehkä sopivaa ostajaa ei vain ole sattunut kohdalle.

Ja ihan yleisellä tasolla muutenkin ihmisillä on tapana yliarvioida omien tavaroidensa kiinnostavuus ja arvo, ehkä muut eivät näe tavaroita yhtä hienoina kuin niiden myyjä.

Ymmärrän tuon kyllä. Mutta en luotakaan omiin arvioihini siitä, ovatko tavarani hienoja vai ei, vaan olen verrannut samanlaisten tavaroiden hintoja ja menekkiä esimerkiksi nettikirppiksillä. Tuntuu hullunkuriselta, että suosittu tavara, jota ei Torista ole saanut alle 50 euron (ja jotka ovat menneet näemmä Torissa kaupaksi yli 50 eurolla), ei kirppiksellä mene 5 eurolla.

Vierailija
12/18 |
22.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toitko toisella viikolla paljon tavaraa lisää? Jotkut vakkarikävijät kulkevat ohi, jos pöydässä on paljon samaa tavaraa kuin viimeksi. 

Toin kyllä! Ensimmäisellä viikolla toin joka päivä lisää sitä mukaa kun vanhaa meni. Tuli aina joka päivä tyhjää tilaa runsaasti.

Sitten kun viikko vaihtui, tulin taas kassini kanssa tuomaan lisää, mutta hämmästyin, kun tyhjää tilaa ei ollutkaan yhtään.

Muutos tapahtui siis yhdessä päivässä. Edellisenä päivänä oli runsaasti tyhjää tilaa, kuten joka päivä oli ollut, ja seuraavana ei enää ollut. Ja sen jälkeen ei sitten mennytkään enää oikein mitään kaupaksi, vaikka toin edelleen uutta. Vein vanhempaa pois, koska en itse tykkää siitä, että myyntipaikka on sullottu ihan täyteen.

Vierailija
13/18 |
22.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No tuota olen itsekin ihmetellyt. Eräs kirppisyrittäjä neuvoi nostamaan hintaa jos ei mene kaupaksi. Ehkä puoleksi vitsillä sanoi mutta testasin ja toimi. Se toimii parhaiten ki

Joo, pitänee tyytyä myymään netissä. Ajattelin vain kokeilla kivijalkakirppistä, kun Torilla menee niin huonosti. En tiedä mitä tässä sitten kokeilisi. Ehkä lähetän kaikki turhat tavarat johonkin Sellpyyn.

Vierailija
14/18 |
22.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä teen Espoossa kirpputorilla nettona yleensä noin 800€ käteen kolmessa viikossa.

Vaikka olen kolmen lapsen äiti, lastenvaatteista myyn vain takkeja, haalareita, kenkiä yms "isompaa ja vähän kalliimpaa", niiden hinnat pyörii siinä 10-30€. Reimaa, Polar o pyret jne merkkejä, ei henkkamaukkaa tms. En mitään euron bodyja tai vanhoja t paitoja.

Loput tavaroista on sit pientä sisustustavaraa, lasiastioita yms.

Myyn vain oikeasti hyväkuntoista laatutavaraa, sellaista mistä ostaja tuntee että "kato mikä löytö!"

Nykyaikana harva ihminen ostaa kirppikseltä henkensä pitimiksi. Ihmiset haluavat kokea sen tunteen, kun löydät laatua edullisesti, silloin kauppa käy.

N38

Vierailija
15/18 |
22.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No tuota olen itsekin ihmetellyt. Eräs kirppisyrittäjä neuvoi nostamaan hintaa jos ei mene kaupaksi. Ehkä puoleksi vitsillä s

Minä olen todennut parhaimmiksi Facebookin kirppisryhmät ja huutonet. Työlästä on niissäkin, ei näytä ihmisillä olevan rahaa tai halua ostaa juuri mitään.

Vierailija
16/18 |
22.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelen kirppishinnoista vähän kuin Tinderistä, että sitten kun on mätsi se tuottaa myyjälle ja minulle ostajana paljon iloa. 

Koska kierrän samoja kirppareita säännöllisesti toivottavasti lohduttaa, että monet pöydät ovat viikkokausia samojen kamojen kuorruttamia. Ne hyvät myyntivoitot vaativat odottamista ja jotkut jaksavat odottaa.

Vierailija
17/18 |
22.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No tuo on kyllä jo erikoinen juttu, ettei kaikkien tavaroidenkaan vaihtaminen auttanut!

Itse en ymmärrä sitä, että jos on pelkästä tuurista kiinni, miksi se on aina ensimmäinen viikko, kun kauppa käy hyvin? Ikinä ei ole mennyt niin, että ensimmäinen viikko menee kehnommin ja sitten seuraava oikein tosi hyvin. Se on aina niin, että ensimmäinen viikko menee hyvin, sitten tulee romahdus.

Itse asun 80 000 asukkaan kaupungissa,

Pieni paikkakunta, vajaat 20 000 asukasta niin ei käy kauppa kuin joskus ja jouluna. Kirjaimellisesti.  Yleensä minullakin on eka viikko myynyt parhaiten ja yleensä otinkin vain viikon kerrallaan ja pidin kuukauden väliä ja otin uuden pöydän viikoksi. Tästä on jo melkein kymmenen vuotta aikaa.

Ystäväni joka asuu isossa kaupungissa, yli 100 000 asukasta totesi että eka viikko oli huono mutta toisella viikolla alkoi myyntiä tulla. Kyllä se on ihan tuurista kiinni, etenkin näinä aikoina. Pitää vaan sinnikkäästi jaksaa tarjota.

Joskus todennut senkin että jos yrittää myydä nettikirppiksellä isona satsina jotain halvalla, kukaan ei osta, ei edes tarjoa mitään. Heti kun kuvaat kaikki yksitellen, ilmaantuu ostajia ja saat moninkertaisesti enemmän rahaa samoista tavaroista. Tulee kyllä sitten moninkertaisesti työtäkin niistä.

Vierailija
18/18 |
22.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisko tilipäivällä osuutta asiaan? Samoin eläkeellä. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi kuusi