Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko Espoossa kaikki hyvin? Asutko tai muuttaisitko Espooseen? Millainen kaupunki Espoo on?

Vierailija
22.04.2024 |

Millainen kaupunki Espoo on?

Kommentit (75)

Vierailija
41/75 |
22.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Paljon parempi kuin Helsinki, Vantaa tai Kerava. Länsi-Espoo on rauhallisempi kuin itäpuoli. Välttäisin kuitenkin näiden aluekeskuksien lähitaloja.

Parempi kuin helsinki? millähän mittapuulla.

Notkujien vähäisyydellä. Rikollisuuden vähäisyydellä. Molemmissa asunut vuosia.

Vierailija
42/75 |
22.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Westend siis. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/75 |
22.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valtavan persoonaton kuva on itselleni muodostunut Espoosta. Ei siellä tiedä ollako lintu vai kala. Kaikilla järjettömiä asuntovelkoja, mutta on niin hienoa sanoa asuvansa Espoossa, että larpataan jotain rikasta. Elätettäviä sinne tunkee sellaista tahtia, että itse katsoin parhaaksi muuttaa muualle.

Vierailija
44/75 |
22.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ootteko käyneet katsomassa sitä kerrostalorakentamista Westendin raja-alueille. En asuisi sellaisessa mistään korkeasta hinnasta. Uudet betonijärkäleet valtavine ikkunoineen eivät minua ilahduta. Kohta ei ole entistä Westendiäkään. Haukilahti siinä vieressä ja sen kauniit rannat ovat vielä entisellään.

Samaa mieltä. Westend ei muutenkaan ole koskaan puhutellut minua. Haukilahdessa on jotain sellaista pientä kylämäisyyttä, ei liian tiheäksi rakennettua. Ja nuo nykyajan kerrostalot on kyllä ihan järkyttäviä virityksiä.

Vierailija
45/75 |
22.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos vertaa oikeisiin isoihin miljoonakaupunkeihin, Espoo on pikkukylä. Etäisyydet ovat pitkät. Espoota rakennetaan kauppakeskusten ehdoilla ja "arkkitehtuuri" on sen mukaista. Keskuspuisto nakerretaan milloin minkin verukkeen varjolla pienemmäksi. Täytyy sanoa, että Kauniainen on paras osa Espoota. 

Vierailija
46/75 |
22.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Valtavan persoonaton kuva on itselleni muodostunut Espoosta. Ei siellä tiedä ollako lintu vai kala. Kaikilla järjettömiä asuntovelkoja, mutta on niin hienoa sanoa asuvansa Espoossa, että larpataan jotain rikasta. Elätettäviä sinne tunkee sellaista tahtia, että itse katsoin parhaaksi muuttaa muualle.

Mihin sinä muutit? On kaunis kaupunki ainakin Hämenlinnaa on säästetty betonibunkkereilta. Espoon kiinteistövero on niin korkea, vasta nostettu.

Vierailija
47/75 |
22.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä Espoossakin ihminen pystyy asumaan, jos siis jostain syystä kokee, että on pakko asua pääkaupunkiseudulla.

Kivoin alue on tietysti Suvisaaristo, jos vaan liikkumisen kanssa ei tule haasteita.

Vierailija
48/75 |
22.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ongelma ja hyvyys on se, että on useita aluekeskuksia, joissa suht samanlaiset persoonattomat kauppakeskukset. Tapiola on pilattu metron myötä ihan kokonaan. Ei taida toriakaan enää olla. Leppävaara ja Niittykumpu = Sello ja Omena. Espoonlahtea en tunne. Espoon keskus oli aiemmin hallinnollinen keskus. Nykyisin lähes nukkumalähiö, jossa pari pienempää ostaria. Pohjois-Espoo, Nuuksio, saaristo lienevät parasta astia. Keskuspuistokin on.

No, eipä tuolla Los Angelesissakaan ollut yhtä keskusta. Tosin nähtävää oli enemmän :D. 

Kerrostalot voisi hävittää kokonaan ja tehdä tästä pientalovaltaisen kaupungin. Moni ongelma ratkeaisi samalla. 

25v asunut Espoossa. Tapiolassa on krääsätori vappuna, ei tän mun asumisen aikana mitään muuta toria (entisenä stadilaisena ymmärrän toriksi Hakanimen tai Kauppatorin) täällä ole ollut. Mun aviomies on asunut Tapiolassa vuodesta 1970, ei muista mitään toria. Että koska tämä on ollut?

Vierailija
49/75 |
22.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulemma Perusmäki on paras paikka päällä maan.

Vierailija
50/75 |
22.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Samanlaista lähiötä kuin Vantaa, paitsi että täällä on merenrantaa ja keskimäärin vähän vauraampaa. Alueilla on paljon eroa. Pohjois-Espoo on ihan maaseutua, Leppävaara vastaa jotain keskikokoista kaupunkia. 

No ei vastaa! Vai onko asukkaita yli 100 000?

2v sitten 305 274

Vierailija
51/75 |
22.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos vertaa oikeisiin isoihin miljoonakaupunkeihin, Espoo on pikkukylä. Etäisyydet ovat pitkät. Espoota rakennetaan kauppakeskusten ehdoilla ja "arkkitehtuuri" on sen mukaista. Keskuspuisto nakerretaan milloin minkin verukkeen varjolla pienemmäksi. Täytyy sanoa, että Kauniainen on paras osa Espoota. 

Kauniainen on niin pieni Espoon keskellä, että sitä ei voi isommaksi rakentaa. Vauraita taloja ja myös uudet betonitalot. Kauniaisten keskus on hirveän mitätön. Mutta siellä on onnellisia ihmisiä. Rikkaata rikkaampia asuu siellä.

Westendissä on rantakin revitty purjeveneille ja sinne on suunnitteilla hotelli, järjetön idea. Mutta en asu siellä . Toisinaan ajelen ja katselen mitä on tehty.

Vierailija
52/75 |
22.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

KAUNIAINEN EI OLE ESPOOTA!

Kauniainen on oma kaupunki keskellä Espoota!

Vierailija
53/75 |
22.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva paikka, jos tietää missä asua. Yleensä Espooseen muuttavat menevät joko Espoonkeskustaan tai Lepuskiin, koska juna. Ei sitten olekaan niin idyllistä asuinseutua ja pettyvät kovasti. 

Rahasta se on kiinni niin kuin aina. Samat ongelmat kuin muuallakinpk-seudulla, mutta meri on mukava lisä. 

Vierailija
54/75 |
22.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ongelma ja hyvyys on se, että on useita aluekeskuksia, joissa suht samanlaiset persoonattomat kauppakeskukset. Tapiola on pilattu metron myötä ihan kokonaan. Ei taida toriakaan enää olla. Leppävaara ja Niittykumpu = Sello ja Omena. Espoonlahtea en tunne. Espoon keskus oli aiemmin hallinnollinen keskus. Nykyisin lähes nukkumalähiö, jossa pari pienempää ostaria. Pohjois-Espoo, Nuuksio, saaristo lienevät parasta astia. Keskuspuistokin on.

No, eipä tuolla Los Angelesissakaan ollut yhtä keskusta. Tosin nähtävää oli enemmän :D. 

Kerrostalot voisi hävittää kokonaan ja tehdä tästä pientalovaltaisen kaupungin. Moni ongelma ratkeaisi samalla. 

25v asunut Espoossa. Tapiolassa on krääsätori vappuna, ei tän mun asumisen aikana mitään muuta toria (entisenä stadilaisena ymmärrän toriksi Hakanimen tai Kauppatorin) täällä ole ollut. Mun avio

No se tori ja kahvilakoju oli ennen sen vesialtaan vieressä, taitaa kirjasto olla siinä vieressä ja ne entisen ihailua osakseen saaneet tornit.

Vierailija
55/75 |
22.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

25v asunut Espoossa. Tapiolassa on krääsätori vappuna, ei tän mun asumisen aikana mitään muuta toria (entisenä stadilaisena ymmärrän toriksi Hakanimen tai Kauppatorin) täällä ole ollut. Mun avio

33v Espoossa, ei ole mun muist ollut muuta kuin maalaismarkkinat silloin tällöin!

Samoin Leppävaarassa, tosin kesällä "kapakkatori" ja pari marjanmyyjää. Ei voi sanoa toriksi. EN tiedä sitten onko Gallerian puolella, ei tukle käytyä.

Vierailija
56/75 |
22.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta kauheinta on parkkipaikkojen vähyys. Ei me ajeta mihin tahansa kun ei ole parkkipaikkoja.

Muistakaa, että SELLOssa saa parkkeerata PÄIVÄN mittaan ne 3 tuntia, ja kaikki mikä menee yli tulee laskuna. Rekkarit otetaan tiukasti ylös.

Vierailija
57/75 |
22.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tylsä paikka

Ikävät ihmiset 

Vierailija
58/75 |
22.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ruotsinkieliset koulut ovat pitäneet jalansijansa tiiviisti. Lukiouhun vaaditaa reilusti yli 9,0 keskiarvoa.

Mites sitten jos ei riitä lukioon, onko ruotsinkielinen amis ainoa vaihtoehto? MITÄ HORISET!  Onhan Omnia!

Varmaan siellä ihan suomenkielinenkin amis löytyy, ja kauppis ja mitä näitä toisen aseen kouluja nyt onkaan.

Vierailija
59/75 |
22.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiva paikka, jos tietää missä asua. Yleensä Espooseen muuttavat menevät joko Espoonkeskustaan tai Lepuskiin, koska juna. Ei sitten olekaan niin idyllistä asuinseutua ja pettyvät kovasti. 

Rahasta se on kiinni niin kuin aina. Samat ongelmat kuin muuallakinpk-seudulla, mutta meri on mukava lisä. 

Leppävaara no on niin moninaista siellä. Galleria kai puretaan, sekin vanha hauska pilke siinä hyvällä paikalla.

Vierailija
60/75 |
22.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

33v Espoossa, ei ole mun muist ollut muuta kuin maalaismarkkinat silloin tällöin!

Samoin Leppävaarassa, tosin kesällä "kapakkatori" ja pari marjanmyyjää. Ei voi sanoa toriksi. EN tiedä sitten onko Gallerian puolella, ei tukle käytyä.

Nimenomaa Gallerian aukio on pubeineen entisensä. Fidakin kalliine hintoineen vielä ja ulkomaalaiskaupat siinä korttelissa. Tori on mutta minusta kallis, hauska siitä on kävellen ohi mennä.

Parkkihalli on Parkki-Peten hallinnassa ja heti tulee lasku jos et muista kiekkoa laittaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän yksi