Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mahdollistako, että niitä oikeasti kaikkein kauneimpia ei koskaan 'kehuta' kauniiksi ja saavat olla rauhassa ylhäisessä yksinäisyydessään?

Vierailija
22.04.2024 |

Mahdollistako, että niitä oikeasti kaikkein kauneimpia ei koskaan 'kehuta' kauniiksi ja saavat olla rauhassa ylhäisessä yksinäisyydessään?

Milloin rupsahdit vai jatkoitko 'kauniina' olemista vielä iäkkäänäkin tai ehkäpä kaunistuit entisestään etkä ollenkaan rupsahtanut jollain ikävällä tavalla.

Kommentit (40)

Vierailija
21/40 |
22.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mallitoimistojen ja missikisojen naiset ovat ihan oma lukunsa. Siinä vasta porukka jossa rupsahtaminen on tavallista ja ulospäin näkyvää. Nykymissit jopa ihan rumiluksia joita on meikeillä korjailtu.

Malli = vaatehenkari, ei lihallinen nainen jolla muotoja ja synnytyselimet...  

Nykyään missiksi on varmaan aika helppo päästä, kun juuri ketään ei missin hommat kiinnosta. Ei kyllä ennenkään kiinnostaneet, siis kasarilla, jos oli ns. hyvästä perheestä, mutta mallin hommia teki parikin kaveriani. Kyllä he ovat upeita edelleen, mihinkäs kropan mittasuhteet ja kauniit kasvot katoaisivat, ja kun yhteiskuntaluokka on sieltä koulutettujen ja varakkaimpien joukosta (juristi, ekonomi), niin ne elintavat ovat olleet koko elämän hyvät. Ryppyjä on kyllä toiselle tullut, kun iho on ohut, mutta upea on silti. 

Niin, pitää nykyajankin missin kuitenkin olla keskimääräistä kauniimpi. 

Vierailija
22/40 |
22.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrettävästi miehet eivät voi kehua naista kauniiksi, koska sellainen on väkivaltaa. Vai keksitkö tavan, jolla tällaisen kehun voisi turvallisesti heittää?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/40 |
22.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrettävästi miehet eivät voi kehua naista kauniiksi, koska sellainen on väkivaltaa. Vai keksitkö tavan, jolla tällaisen kehun voisi turvallisesti heittää?

Sosiaalisesti lahjattomia miehiä on aina ollut. 

Vierailija
24/40 |
22.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On se niin. Tavalliset naiset kehuvat sitä toista tavallista, sehän on peruspsykologiaa. Kaunista ei kehuta, vaan haukutaan ja kadehditaan. Kokemusta on ihan absurdiuteen asti. Mutta eipä haittaa, vähän hassuahan se vaan on.

HÖPÖ, HÖPÖ

Vierailija
25/40 |
22.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Niin, pitää nykyajankin missin kuitenkin olla keskimääräistä kauniimpi. "

En ole missikisoja seurannut sen kummemmin, mutta tällainen vaikutelma on ollut, kun rivistöä olen jostain lööpistä katsellut. Perinteinen ajatus missistä on ollut se, että kaikki kauneuden osa-alueet ovat kunnossa, ei riitä pelkkä kroppa. Jonain vuonna missikisoissa oli myös transition naiseksi tehnyt mies. Minusta he eivät näytä naisilta koskaan. Kroppa vain ei ole naisen, vaikka olisivat omassa lajissaan kauniita ja viehättäviä.

En oikein tiedä mitä virkaa koko missikisoilla nykyään on. Onko heillä edes töitä kuten ennen oli?

Minua kaikki vanhat sukulaiset yrittivät houkutella lähtemään missikisoihin nuorena. Se ärsytti valtavasti, koska pidin koko touhua naurettavana ja junttimaisuuden huipentumana. Mutta nyt ajattelen, että olisi kannattanut lähteä, olisihan se ollut mielenkiintoinen kokemuksena.

Vierailija
26/40 |
22.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On se mahdollista varsinkin, jos se kaunis on introvertin oloinen, niin että ei ole luontevaa lähestyä muuten vaan. Monia kauniita introvertteja myös pidetään ylimielisinä, koska eleet koetaan torjuviksi.

Itse olin nuorena sellainen "pikkunätti", en mikään suuri kaunotar mutta laitettuna ihan kivan näköinen ja sain miehiltä huomiota. Rupsahtaminen alkoi jossain 35 v paikkeilla ja tapahtui vahvemmin 40-50 v. välillä. Mutta eipä tuolla asialla ole enää mun elämässä mitään merkitystä, ei mun tarvi kenenkään silmää yrittää ulkonäölläni miellyttää.

Ikävä kuulla että noin nuorena aloit rupsahtaa. Jospa se ei ollut ollenkaan todellista vaan et vaan nähnyt itseäsi oikealla tavalla ja laskit jotain ilmestyneitä ryppyjä. Tämä rupsahtaminen on omituinen ja erikoinen aihe. Tuntuu siltä, että sillä on jotenkin syvällisemmät syyt ja yhteys johonkin ihmisen mielee

Minusta taas tuo on outoa, miksi ryppyjä ja "rupsahtamista" niin pelätään. Minulle se ei ole mitenkään negatiivinen asia, enkä edes pidä vanhan näköistä tai ryppyistä ihmistä mitenkään epäviehättävänä tai rumana. Ja tosiaan, miksi siihen ulkonäköön nyt enää aikuisena niin kiinnittäisi huomiota, minulle se oli tärkeää lähinnä teininä, sen jälkeen ei ole ihmeemmin kiinnostanut. 

Vierailija
27/40 |
22.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Niin, pitää nykyajankin missin kuitenkin olla keskimääräistä kauniimpi. "

En ole missikisoja seurannut sen kummemmin, mutta tällainen vaikutelma on ollut, kun rivistöä olen jostain lööpistä katsellut. Perinteinen ajatus missistä on ollut se, että kaikki kauneuden osa-alueet ovat kunnossa, ei riitä pelkkä kroppa. Jonain vuonna missikisoissa oli myös transition naiseksi tehnyt mies. Minusta he eivät näytä naisilta koskaan. Kroppa vain ei ole naisen, vaikka olisivat omassa lajissaan kauniita ja viehättäviä.

En oikein tiedä mitä virkaa koko missikisoilla nykyään on. Onko heillä edes töitä kuten ennen oli?

Minua kaikki vanhat sukulaiset yrittivät houkutella lähtemään missikisoihin nuorena. Se ärsytti valtavasti, koska pidin koko touhua naurettavana ja junttimaisuuden huipentumana. Mutta nyt ajattelen, että olisi kannattanut lähteä, olisihan se ollut mielenkiintoinen kokemuksena.

*Siis sellainen vaikutelma, että koska missiksi ei juuri kukaan tahdo enää, niin misseinä ei ole enää niin kauniita naisia kuin ennen so. naisia, jotka ovat missejä (kaikki universaalin kauneuskäsityksen mukaisesti kauniita jokaisella osa-alueella).

Vierailija
28/40 |
22.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Minusta taas tuo on outoa, miksi ryppyjä ja "rupsahtamista" niin pelätään. Minulle se ei ole mitenkään negatiivinen asia, enkä edes pidä vanhan näköistä tai ryppyistä ihmistä mitenkään epäviehättävänä tai rumana. Ja tosiaan, miksi siihen ulkonäköön nyt enää aikuisena niin kiinnittäisi huomiota, minulle se oli tärkeää lähinnä teininä, sen jälkeen ei ole ihmeemmin kiinnostanut. "

Pelätä on kyllä liian vahva sana. Ulkonäön muuttuminen on merkittävä asia, onhan ulkokuori se, mitä meistä nähdään ulospäin, sinustakin. En minäkään näe vanhan tai ryppyisen näköistä epäviehättävänä tai rumana, siitä ei ole kyse.

Vierailija
29/40 |
22.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä paskan jauhantaa heti aamusta. Jutut kun hullujen huoneelta. Ei vittuakaan kii nosta, siinä rupsahtelette.. 🤮🥱

Vierailija
30/40 |
22.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei. Heitä lähestyvät tosin enimmäkseen kahden ääripään tyypit: yllytyshullut juntit/kylähullut joilla ei ole mitään menetettävää tai sitten huipputason miehet. Jälkimmäistä porukkaa on vähemmän joten niitä junttien iskuyrityksiä saa sitten väistellä. 

Vierailija
31/40 |
22.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On se niin. Tavalliset naiset kehuvat sitä toista tavallista, sehän on peruspsykologiaa. Kaunista ei kehuta, vaan haukutaan ja kadehditaan. Kokemusta on ihan absurdiuteen asti. Mutta eipä haittaa, vähän hassuahan se vaan on.

Kyllä minä ainakin olen kehunut naisia kauniiksi, vaikka olen nainen. Välillä ihan tuntemattomiakin. Annan mielelläni positiivista palautetta, mutta vain aiheesta. Itseäni ovat kehuneet enimmäkseen miehet, mutta joskus naisetkin ovat tulleet sanomaan jotain esimerkiksi kaupassa käydessä. Useimmiten aiheena on hiukset tai pukeutuminen.

Tuttujen kesken ei ole tapana puhua ulkonäöstä ollenkaan.

No kiva että sinä olet. Minä olen kaunis nainen, nuorena hyvinkin kaunis. Tietysti mallitoimistot ja miehet ovat kehuneet ja jotkut naiset. Pääsääntöisesti kuitenkin on niin että naiset eivät todellakaan kehu, vaan saattoivat tulla humalassa kehumaan sitä tavallisen näköistä naista jonka kanssa olin, siis ihan alleviivatakseen.

Ulkonäöstä nimenomaanhan he tulivat puhumaan. Koomista se on mutta mitäs siitä, ymmärtäähän sen. Sama kun huippumalli Gisele Bunchenin tuikitavallisen näköistä kaksoissiskoa kehutaan kauniimmaksi. Tyhmä pitää olla jos ei tajua mitä siinä on takana.

Vierailija
32/40 |
22.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä tehdään täsmälleen samaa.

Vierailija
33/40 |
22.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaunis nainen on itse sanonut, että saa kiinnostuksen mieheen lopahtamaan jos sanot asioita jotka hän itse tiedostaa. Vahva oman arvonsa tunteva rautatissi itsenäinen nainen ei halua mitään vässykkää kilttiä mistä joka näyttää heikoutta. Nainen tykkää kun häntä alistetaan. Silloin mies sinä olet alfa ja määrät. Sanot vaan suoraan naiselle, että nyt sinä saatanan heikko ympeä ylipumpatulta barbaralta näyttävä sitruunapillu menet siitä laittamaan ruokaa minulle ja vähän äkkiä. 

Vierailija
34/40 |
22.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pälä, Pälä, Pälä pääääääääää... 

Vierailija
35/40 |
22.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä tehdään täsmälleen samaa.

Ei ole mahdollista, koska täällä et näe kenenkään ulkonäköä.

Mutta itse olen elämänkokemuksellani päätellyt, että mitä kitkerämpi vastaus, sitä vaatimattomamman näköinen nainen. Ja ne jotka kehuskelevat hoikkuudellaan, ovat myös vaatimattoman näköisiä (ei ole muuta kehuttavaa).

Ulkonäkö on samantekevää ystävyyden kannalta, mutta noita ilkimyksiä välttelen. Kokemuksen tuomaa viisautta eli ei se vertailu ja ilkeily vain ulkonäköön jää. 

Vierailija
36/40 |
22.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On aika yleistä, että ihmiset eivät kommentoi toisten ulkonäköä.

Suomessa ehkä. Valitettavasti kaikella on myös kääntöpuoli, yllätyin todella positiivisesti Jenkeissä kun tuli (miehenä) paljon kehuja. Suomessa lähinnä mulkoillaan ja nuorempana kiusattiin. En pidä tätä suomalaista tuppisuu-kulttuuria täysin positiivisena. Kyllä, on mukavaa niinä päivinä kun ei tee mieli jutella ihmisille mutta samalla yksinäisyys on valtava ongelma. Kehuja ei saa antaa, ja sosiaalinen kanssakäyminen voi tuntua harmaalta ja kankealta. Sellasta 70-luvun DDR meininkiä.

Vierailija
37/40 |
22.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle on käynyt näin. Mua ei koskaan kehuttu ulkonäöltä ja koin itseni liian laihaksi ja pitkäksi ja huulet liian paksuiksi ja poskipäät liian korkeiksi. Sit yhtäkkiä parikymppisenä mua pyydettiin malliksi, olin ihan normi töissä myyjänä ja mua lähestyi mallitoimiston joku henkilö. Kävin toimistolla juttelemassa ja minusta otettiin kuvia, mutta en ottanut töitä vastaan koska olen ujo ja ahdisti esillä oleminen liikaa. Myöhemminkään en ole juuri kuullut muita kehuja suoraan ulkonäöstä, mutta olen aina se, joka saa miesten huomion kaikkialla ja jonka viereen toiset tytöt ei mielellään asetu kuvattavaksi. Tää voi kuulostaa ihan hölmöltä, mutta tiedän siis olevani jotenkin poikkeuksellisen kaunis, ja että asia on ilmoilla monissa vaivaannuttavissakin tilanteissa, mutta siitä ei jostain syystä puhuta. Tää on eka kerta kun sanon missään että tiedän olevani kaunis. 

Vierailija
38/40 |
22.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaunis nainen on itse sanonut, että saa kiinnostuksen mieheen lopahtamaan jos sanot asioita jotka hän itse tiedostaa. Vahva oman arvonsa tunteva rautatissi itsenäinen nainen ei halua mitään vässykkää kilttiä mistä joka näyttää heikoutta. Nainen tykkää kun häntä alistetaan. Silloin mies sinä olet alfa ja määrät. Sanot vaan suoraan naiselle, että nyt sinä saatanan heikko ympeä ylipumpatulta barbaralta näyttävä sitruunapillu menet siitä laittamaan ruokaa minulle ja vähän äkkiä. 

Tää oli jo hauska ihan näin jo naisenkin näkökulmasta 😂

Vierailija
39/40 |
22.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tällaisilla aloitteilla saa suhteen, jossa kaksi taisteluvalmista individualistia räjäyttää yhteisen elämänsä. 

Jos ei halua vuoristoratasuhdetta, niin eri lähestymistapa on suotavampi. 

Vierailija
40/40 |
22.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tällaisilla aloitteilla saa suhteen, jossa kaksi taisteluvalmista individualistia räjäyttää yhteisen elämänsä. 

Jos ei halua vuoristoratasuhdetta, niin eri lähestymistapa on suotavampi. 

Aika äärilaidan suhde tuollainen, mutta pienemmälläkin vastaavanlaisella twistillä toimivat jotkut suhteet. Eli koko ajan tapellaan pienistäkin asioista. Onpa "kiva" lastenkin sellaista kuunnella. Eivätkä yleensä edes saa erottua ennen kuin lapset ovat jo lähes aikuisia tai aikuisia. Pari tällaista paria tiedän ja toinen pariskunta perusteli vielä eroamattomuuttaan lasten edulla...

Suoraan sanottuna tällainen pariskunta on illanvietoissakin melkoinen riesa. Kukaan ei jaksa kuunnella tuollaista kinastelua ja tuiskahtelua, muidenkin ilta pilalla, vaikka molemmat ovat erikseen ihan mukavia. 

En ymmärrä mikä järki tuollaisessa suhteessa on.