Miksei Espanja maksan Aurinkorannikon suomalaiseläkeläisille asumis- ja toimeentulotukea?
Suomikin maksaa kaikille täällä laillisesti asuville, koska perusturva ei ole sidottu kansalaisuuteen.
Miksei Espanja?
Kommentit (31)
Vierailija kirjoitti:
Espanjalaist ovat fiksumpia. Siksi Suomi on EU:n toiseksi velkaisin maa. Meillä tyhmä kansa ja vielä tyhmemmät päättäjät.
Saisiko lähteen väitteellesi, että Suomi on EU toiseksi velkaisin maa. Itse kun en löydä tuollaista "totuutta" mistään. Tässä sinulle faktaa, kun et itse vaivaudu ottamaan selvää
https://yle.fi/a/74-20033286
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Espanjalaist ovat fiksumpia. Siksi Suomi on EU:n toiseksi velkaisin maa. Meillä tyhmä kansa ja vielä tyhmemmät päättäjät.
Onko Italialla vai Kreikalla vähemmän velkaa kuin Suomella sinun mielestä?
Kreikalla on enemmän ja Italialla vähemmän velkaa kuin Suomella.
Mistä MV-lehdestä sä olet tuollaista lukenut? Italian valtionvelka on yli 2 biljoonaa euroa.
italia onkin Suomen vasemmiston uusi ihannevaltio. Velkaa, enemmän velkaa!
Eipä se velka tunnu muita maita rasittavan, ainoastaan EUn mallioppilas Suomea 🙄
velka pitää maksaa pois korkoineen. sitä ei suomalaiset vuokralla-asuvat ymmärrä, kun eivät omia pikavippejäänkään maksa pois, vaan jättävät ne sossun maksettavaksi
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saisiko lähteen väitteellesi, että Suomi on EU toiseksi velkaisin maa. Itse kun en löydä tuollaista "totuutta" mistään. Tässä sinulle faktaa, kun et itse vaivaudu ottamaan selvää
nyt on aika mahdoton yhdistelmä. samassa viestissä mainittu "fakta" ja "yle"
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomikaan ei pian maksa enää mitään rahoja ulkomaille, jottei ihmiset lähde pian alkavaa sotaa karkuun. Yksinkertaista, kun vain on valmis hyväksymään itselleen totuuden maailmanmenosta, vaikka se oma maailmankuva luonnollisesti järkkyykin.
Mitä Suomi mielestäsi hyötyy vanhuksista, vammaisista ja mielenterveyseläkeläisistä siinä vaiheessa kun sota alkaa?
Kaikki joutuvat huoltohommiin.
Vierailija kirjoitti:
Pask*puhetta. Suomi on EU:n 27 jäsenmaan 18. velkaisin maa.
Eniten valtionvelkaa on Kreikalla, jossa prosenttiosuus suhteessa bruttokansantuotteeseen on 165,5 prosenttia. Seuraavina tulevat Italia 140,6 prosentilla, Ranska 11,9 prosentilla ja Espanja 109,8 prosentilla.
https://www.verkkouutiset.fi/a/virolla-eu-maista-vahiten-velkaa-nain-si…
velka pitää maksaa pois korkoineen. sitä ei suomalaiset vuokralla-asuvat ymmärrä, kun eivät omia pikavippejäänkään maksa pois, vaan jättävät ne sossun maksettavaksi
Suomella on myös oma "sossu" se on EU. Jos emme velkaamme pysty maksamaan, kyllä meitä autetaan, miksi te persut ette sitä tahtoisi, kun sittenhän Suomi saisi niitä ulkomaille maksettuja rahojaan takaisin, kun aina niistäKIN kitisette. Se on tällaisissa "liittoumissa" se hyvä puoli, että se toimii myös toiseen suuntaan. Ihan niinkuin Suomen sosiaaliturvakin, jos olet työssä etkä saa tukia, niin hyvätuloisena maksat yhteiseen pottiin, mutta jos joudut itse huonoon tilanteeseen vastaavasti myös sinä hyödyt siitä sosiaaliturvasta. Sama pätee myös asumiseen, jos asut osakeyhtiö muotoisessa omistusasunnossa. Tällaista on vähä-älyisten perskokkareiden niin vaikea ymmärtää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
nyt on aika mahdoton yhdistelmä. samassa viestissä mainittu "fakta" ja "yle"
Voi, voi kun se perskokkareiden propaganda nyt vaan ei ole totta, vaikka persu kuinka niin haluaisi. Haluat elää harhoissasi, kannattaa hakeutua hoitoon niin kauan kun sinne on edes teoriassa vielä mahdollisuus päästä, ennen kuin perskokkareet senkin leikkaavat (valtion velkaa tekosyynä käyttäen) suomalaisilta pois. Siinä sinulle vielä lisää samoja faktoja Suomen valtion velasta. Minä odotan sinulta vielä edes sitä yhtä lähdettä , jossa kerrotaan Suomen olevan EU:n toiseksi velkaantunein maa.
https://www.statista.com/statistics/269684/national-debt-in-eu-countrie…
https://www.verkkouutiset.fi/a/virolla-eu-maista-vahiten-velkaa-nain-si…
Taitaapi olla Espanjan tulotasoon nähden niin hyvä tuo suomalainen eläke, että eivät saa sen päälle enää mitään asumis- tai toimeentulotukia. Espanjassahan eläkkeet on noin kolmasosan siitä mitä Suomessa. Mutta sehän tuossa on varmaan ideanakin, että tulot Suomen tulo- ja kustannustason mukaan ja kulut Espanjan mukaan. Sillä tavalla köyhäkin voi tuntea olevansa rikas.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko siellä edes asumistukea???
On asumistuki. On myös vähimmäiseläke, joka vastaa Suomen kansaneläkettä. Sosiaaliturvaan kuuluminen on Espanjassa kuten useimmissa muissakin Euroopan maissa työperusteista. Vähimmäiseläkkeen voi kuitenkin saada vaikka ei ole ollut töissä, mutta se edellyttää ainakin pysyvää oleskelulupaa Espanjassa. Kannattaa kysyä sieltä paikallisilta viranomaisilta tarkemmat ohjeet. Jos henkilö on tähän asti saanut eläkkeensä Suomesta Kelalta, hän on käytännössä ollut Kelan piirissä ja Suomessa kirjoilla.
Niin, eihän tukia voi saada Espanjasta jos on Suomessa kirjoilla. Ainakin yksi noista haastateltavista sanoikin, että on Espanjassa alle puoli vuotta vuodesta ja asuu Suomessa poikansa luona vähän yli puoli vuotta. Mutta ei nuo kaikki varmaan ole Suomessa kirjoilla. Niillä varmaan vaan on Espanjan tulotasoon nähden niin hyvät tulot, että eivät ole oikeutettuja asumistukiin.
Luuletteko että itslua maksaa valtion velkaansa ikinä pois tai usa;) sallikaa mun nauraa.
Mitä Suomi mielestäsi hyötyy vanhuksista, vammaisista ja mielenterveyseläkeläisistä siinä vaiheessa kun sota alkaa?