Nokian "tyhmiä puhelimia" hehkutetaan maailmalla "Ihmiset haluavat palata aikaiselle 2000-luvulle tai ysärille"
Linkki uutiseen: https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/nokian-tyhmia-puhelimia-hehkutetaan…
Eikä hehkuteta syyttä! Itse vaihdoin älypuhelimen Torista ostettuun vm. 1999 Nokia 3310:iin neljä vuotta sitten, enkä ole katunut päivääkään. Elämä on taas ihanan rauhallista ja häiriötöntä! :) Ja joo, älypuhelinta vielä käyttäessäni laitoin siitä ilmoitukset pois päältä jne. mutta silti sitä piti tarkistaa 200 kertaa päivässä, koska nuo laitteet on tehty koukuttamaan käyttäjänsä mahdollisimman pahasti. Nokiaa ei tarvitse tarkistaa, jos se ei soi tai piippaa saapuneen tekstiviestin merkiksi.
Kommentit (9)
Niin ja samalla myös poistin kaikki sometilit.
Haluaisin puhelimen joka ei vakoile ja johon ei tule päivityksiä.
Mulla on Nokian "uusi" malli jonka ostin tarjouksesta (enää en aio ostaa tarjouksesta, siinä oli vikoja) ja 3 kertaa pitää näppäillä tunnus että pääsee sisään puhelimeen avatessa. Ja 2 kertaa kajahtaa mäkitorppa niin kovaa että koko kerrostalo tärähtää. Lisäksi ei aina varmaa mikä tunnus tulee ensin, varsinkin asennusten jälkeen. Eikä siinä kaikki, viesti ei onnistu ellei lisää numeron tallennettuna puhelimeensa tai vastaamalla takas. -Sitä uudempi malli on kaapissa, mutta puoli vuotta käyttämättä ellei yli, koska ei ollut laturin päätä, ehkä pian saan sen. En ravaa laturien perässä. Ehkä niissä vanhoissa ei ole näitä ongelmia. Jotain hyvääkin löytyy kyllä selvästi.
Ei älypuhelimet mitään koukuta, ne voi pitää ihan vaan puhelimina. Tyhmät ihmiset luovat itselleen koukutuksen, se puhelin ainoastaan mahdollistaa sen koukutuksen luomisen. Mulla puhelin on puhelin, mutta se auttaa reiteissä, kartoissa, laskujen maksussa, joukkoliikenteen lipuissa jne. silloin kun sitä tarvitsen.
Joku voisi kehittää senioripuhelimen, jossa on pelkkä puhelu- ja viestitoiminto, ja mikä ei vaadi päivittämistä tai muuta säätöä. Puhelin helpottaisi kovasti omaisten taakkaa.
Minun älypuhelin on hiljaisella, ei mitään some-applikaatioita. Ainoa häiriötekijä on säännöllisesti viestejä lähettävä äiti. Sähköpostiin ja tekstiviestiin tulee vain laskuja yms. Automaattisuodattimet poistavat kaikki roskapostit.
Voin kuitenkin liikkuessa kuunnella musiikkia, ilmoittaa routavaurioista kaupungille, etsiä tarpeellisia tietoja, tarkistaa kartasta sijannin ja kaupan aukioloajat, ottaa kuvat perhosesta jne.
Ainoa huono on tuo tarpeettoman suuri koko, vaikka ei ole edes iso puhelin. Voisi ottaa sentin pois pituudesta ja paksuudesta.
Ei ole pakko liittyä someihin tai käyttää äppejä joita on pakko tarkastaa koko ajan. Omistan älypuhelimen ja käytän sanakirjaa ja karttoja jatkuvasti, ystävien kanssa puhumiseen ilmaisia viestipalveluja. Toisin sanoen käytän vain itselleni tarpeellisia juttuja ja muuten puhelin saa olla rauhassa.
Rikolliset käyttää Nokian tyhmiä kännyköitä, kun niitä on vaikea jäljittää. Siitä korkea hinta.
Malesiassa taksikuski tiesi Nokia 3310:n