1v5kk poika - ylivilkas?
Meillä on iki-ihana, mutta USKOMATTOMAN villi vajaa puolitoistavuotias pieni mies. Aina liikkeessä, aina pahanteossa, ulkona karkailee omille teilleen ja kulkee omia polkujaan välittämättä meistä, hoitoon jää nurkumatta perään, noh, joskus sentään itkee sydäntä särkevästi kun tehdään lähtöä. Mutta siis tosi reipas, sosiaalinen, omatoiminen jnejnejne. Pakostakin on tullut mieleen, voiko pojalla olla joku käytöshäiriö, oikeasti, niin vilkasta lasta ei ole ikäisissään tullut vielä vastaan. Missä iässä joku ADHD tms. oikein todetaan?
Kommentit (6)
Mä olen kans miettiny tuota adhd: ta. Meidän poika on ihan mahdoton, kiipeilee kirjahyllyihin, aukoo kaikki laatikot, pureskelee lelut piloille ja repii kaikki osat niistä irti, repii kirjat, on koko ajan liikkeessä. Välillä tuntuu että en jaksa. Ikää veijarilla nyt 2v2kk. Eikö se rauhotu ikinä????
vielä vetää kovin suuria johtopäätöksiä käytöshäiriöistä, aika näyttää sitten. Ihan tavalliselta nappulaltahan tuo kuulosti :)
Ei mitään ADHD-viitettä. Kuulostaa ihan tavalliselta, menevältä ja uteliaalta lapselta. Huolestuttavia oireita voi tulkata vasta paljon myöhemmin.
tuntuu vaan niin hassulta, kun oma lapsi on tuttavapiirin ilkikurisin ja energisin, vaikka kotiolot on ok ja yritystä kasvattaa tuota veijaria on kyllä... tenava on ensimmäinen, niin ei ole vertailukohtaa... kaipa se sitten on ihan normaali :)
Lisäs vielä et ylivilkkaat mennä touhuaa ikäänkuin omissa maailmoissaan.
Nyt jo rauhoittunut aika lailla, ikää 2v 8kk. Päiväkoti teki hyvää ja kun ikää alkoi tulla, karkailut pihalla vähenivät ja pahateko sisällä. Välillä olin kyllä NIIN helisemässä ja epäilin milloin mitäkin käytöshäiriötä. kavereiden lapset tuntuivat olevan niin kilttejä ja rauhallisia.