Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko se nyt niin vaarallista, jos lasten vaatteet vähän lahkeista kastuu... itse en jaksaisi olla niin neuroottinen.

Vierailija
21.04.2024 |

Jos maassa on vähän märkää lunta kuten eilen, tuttu ei päästä lapsiaan ulos ilman kurahousuja, vaikka menisivät vain kävelemään. Itse en tajua, että miksi pitäisi verhota lapset rinnuksiin saakka muoviin siksi, että maassa on vähän märkää? Ei toisten asiat muuten minulle kuulu, mutta minua paheksuttiin/kummasteltiin, siksi koska  meidän lapsilla ei ollut kurahousuja mukana. Saappaat tietysti oli ja se on ihan riittävästi mielestäni.

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
21.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei ne tosiaan sinulle kuulu millään tavalla.

Vierailija
2/22 |
21.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No sinähät et ole se joka siellä lätäköissä rämpii. Ei ole lapselle mukavaa olla märissä vaatteissa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
21.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän lapsilla oli ihan lenkkarit kun menivät ulos rymyämään. Kastuivat läpimäriksi. Laitettiin kuivumaan ja kuivaa vaatetta sisällä päälle. Ei tullut traumoja lapsille siitä.

Vierailija
4/22 |
21.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä on vaan helpompi katsoa lämpömittarista onko plussaa ja pukee sen mukaan kuin että joka kerta arpoo että tarviikohan kuriksia vai ei

Vierailija
5/22 |
21.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

K U R A H O U S U T !!!!! AAAAAH.🍆🤜💦💦

Vierailija
6/22 |
21.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta mitä haittaa ap mielestäsi siitä on, että pukee myös kurahousut? Varsinkin nyt, kun ei ole niin lämmin, että olisi hikoamisesta ongelmaa.

Vierailija
7/22 |
21.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on 6- ja 8-vuotiaat, ja kyllä he pihalla ihan tosissaan peuhaavat, eivät vain kävele nätisti! Meillä on nyt tasan 0 astetta ja pari senttiä lunta maassa. Ruoan jälkeen kun menevät pihalle, on varmaan jo sen verran märkää, että saavat kyllä ne kurahousut pukea, ei pelkät kumpparit riitä. Enkä minä ole mitenkään neuroottinen ihminen.

Vierailija
8/22 |
21.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sään mukainen pukeutuminen neuroottisuutta? Selvä.

Vierailija
9/22 |
21.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulehan AP, jotkut lapset ovat niin fiksuja, että itsekin tajuvat, miten kiva olla ulkona kastumatta. Meidän tokaluokkalaisella tytöllä ei ole pitkään aikaan ollut "kurahousupakkoa", mutta hän itse pyytää saada pukea ne silloin, kun menevät pikkusiskon kanssa ulos ja pikkusiskolle ne puetaan.

Miksipä minä kieltäisi pukemasta, jos itse haluaa? Ja pieni helpomus minullekin pesemisissä ja kuivatuksissa.

Vierailija
10/22 |
21.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se.

Vierailija
11/22 |
21.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi olet niin herkkähipiäinen, että pohdit täällä asiaa seuraavana päivänä? 

Vierailija
12/22 |
21.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ketään ei kiinnosta sinun tai lapsiesi elämä, älä turhaan murehdi.

Vierailija
13/22 |
21.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://voipiipnyttaas.blogspot.com/2023/11/olen-aiti-teen-siis-kaiken-…

Mitenkäs se menikään, äitejä arvostellaan joka asiasta ja aina on väärin päinb, ihan sama mitä tekee?

Vierailija
14/22 |
21.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapselle on mielestäni nimenomaan hyväksi joskus kokea myös epämiellyttäviä tuntemuksia, kuten märkyys (kohtuullisessa määrin toki). Jos ei koskaan koe epämiellyttävää oloa, niin ei osaa erottaa myöskään sitä hyvänolontunnetta, kun on kuivaa ja lämmintä ja asiat hyvin. Joskus mietin, mikä osuus nuorison mielenterveysongelmissa on juuri siinä, että mitään epämiellyttäviä tunteita ja olotiloja ei joudu koskaan kohtaamaan lapsena.

Vierailija
15/22 |
21.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapselle on mielestäni nimenomaan hyväksi joskus kokea myös epämiellyttäviä tuntemuksia, kuten märkyys (kohtuullisessa määrin toki). Jos ei koskaan koe epämiellyttävää oloa, niin ei osaa erottaa myöskään sitä hyvänolontunnetta, kun on kuivaa ja lämmintä ja asiat hyvin. Joskus mietin, mikä osuus nuorison mielenterveysongelmissa on juuri siinä, että mitään epämiellyttäviä tunteita ja olotiloja ei joudu koskaan kohtaamaan lapsena.

Oppiipahan olemaan, kun kastuu! Niih.

Vierailija
16/22 |
21.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittaja otti siis nokkiinsa siitä, kun hänen tenavillaan oli puutteelliset varusteet ja asiasta huomautetiin?

Vierailija
17/22 |
21.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuulehan AP, jotkut lapset ovat niin fiksuja, että itsekin tajuvat, miten kiva olla ulkona kastumatta. Meidän tokaluokkalaisella tytöllä ei ole pitkään aikaan ollut "kurahousupakkoa", mutta hän itse pyytää saada pukea ne silloin, kun menevät pikkusiskon kanssa ulos ja pikkusiskolle ne puetaan.

Miksipä minä kieltäisi pukemasta, jos itse haluaa? Ja pieni helpomus minullekin pesemisissä ja kuivatuksissa.

Tää on just se, että kun ei ole pakko. Mutta jos pakottaisit, alkaisi eteisessä itkupotkukohtaus. Toimisiko sama pakkoruotsin suhteen? Vapaaehtoisena kiinnostaisi, pakkona ei?

Vierailija
18/22 |
21.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aloittaja otti siis nokkiinsa siitä, kun hänen tenavillaan oli puutteelliset varusteet ja asiasta huomautetiin?

Jotkut eivät siedä minkäänlaista kritiikkiä ja jos sellaista joku esittää, niin syy on esittäjässä, vaikka ei olisikaan. 

Vierailija
19/22 |
21.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä on 6- ja 8-vuotiaat, ja kyllä he pihalla ihan tosissaan peuhaavat, eivät vain kävele nätisti! Meillä on nyt tasan 0 astetta ja pari senttiä lunta maassa. Ruoan jälkeen kun menevät pihalle, on varmaan jo sen verran märkää, että saavat kyllä ne kurahousut pukea, ei pelkät kumpparit riitä. Enkä minä ole mitenkään neuroottinen ihminen.

Käytän meidän 8v:n kanssa tosi vähän enää erillisiä kuriksia, mutta juuri tällainen sää kuin Helsingissä nyt, kun on tosi kylmä ja maa täynnä märkää lunta ja loskaa, on ne silloin hyvä lisäsuoja ja oli tänäänkin käytössä, siis "rinnuksiin saakka" kurahousut, kurarukaset, kumisaappaat.

Ulkohousuisin verrattuna tykkään myös siitä, että kurahousuissa on tosi napakat lahkeet, kun ne lähtiessä laittaa saappaiden alle kiinni, ne myös pysyy siellä koko ulkoilun ajan, eikä sukat kastu.

Sitten kun on vähän keväisempää ja lämmintä, silloin ei ole niin väliä, vaikka vähän jostain kastuisikin.

Ehkä minäkin olen neuroottinen! 😍 Mutta ei diagnoosia ole toistaiseksi tullut.

Vierailija
20/22 |
21.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jotkut eivät siedä minkäänlaista kritiikkiä ja jos sellaista joku esittää, niin syy on esittäjässä, vaikka ei olisikaan. 

Minä minä minä ja minä.