Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten pääsee eroon introverttiydestä ja ujoudesta?

Vierailija
21.04.2024 |

Miten siis noista pääsee eroon kun nuo jopa häiritsee elämää? Ei voi mennä paikkoihin missä on paljon ihmisiä, ei voi mennä edes ulos lenkille koska siellä voi tulla toinen ihminen vastaan ja kaikista pahin pelko on se että joku toinen ihminen rupeaa puhumaan sinulle.

Voiko siis ihminen muuttua ja päästä eroon noista asioista? 

M32

Kommentit (47)

Vierailija
1/47 |
21.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikä parantaa kun ei enää kiinnosta pienet asiat.

Vierailija
2/47 |
21.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asiakaspalvelutyöhön. Se on kamalaa, mutta tuohon se auttaa. Syntyy työminä jota voi käyttää kun pitää toimia ihmisten kanssa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/47 |
21.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terapian avulla varmasti löytyisi keinoja. Voisit alkuun hakeutua terveydenhuoltoon lääkärin juttusille jos saisit lähetteen psykiatrille.

Vierailija
4/47 |
21.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Terapian avulla varmasti löytyisi keinoja. Voisit alkuun hakeutua terveydenhuoltoon lääkärin juttusille jos saisit lähetteen psykiatrille.

Mutta mitä jos ei uskalla tai kehtaa hakea apua?

M32

Vierailija
5/47 |
21.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rohkaistu ja ole suvaitsevaisempi sekä itsevarmempi. Tee asioita joista pidät ja nauti elämästäsi. Älä ajattele pahaa muista ihmisistä. 

Vierailija
6/47 |
21.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eihän se mikään sairaus ole.

Vierailija
7/47 |
21.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siedättämällä itseäsi. Teet päätöksen mennä sinne lenkille vaikka kuinka ahdistaisi, ja sitten menet.

Vierailija
8/47 |
21.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei omaa perusminäänsä voi muuttaa, mutta sen kanssa oppii elämään. Kokemus ja omien rajojen ylittäminen tuo itseluottamusta ja se auttaa. Viisikymppisenä on jo helpompaa.

Vierailija
9/47 |
21.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

M32

No tarvitsetko apua? Muutokset on tehtävä itse. Puhuminen rehellisesti ei onnistu väkisin. Haluatko olla avoimen rehellinen terapiassa oikeasti?

Vierailija
10/47 |
21.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene metsään lenkille.

Vierailija
11/47 |
21.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niilo22 tubettajalla on myös paha ihmispelko ja se on ujo myös. Ei hän tarvitse apua vaan hän hyväksyy sen minkälainen se on.

Vierailija
12/47 |
21.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Introverttiys liittyy sosiaalisuuteen eli on osa sinua. Ujous taas on osittain kiinni sosiaalisten taitojen puutteesta, joita voi kehittää. Pääset juoneen googlettamalla sosiaaliset taidot. Helpottaa ujouteen ja sosiaalisten tilanteiden ahdistukseen, kun ei tarvitse miettiä, että miten tulisi olla.

Ikä vaikuttaa myös, kun useimmiten sitä alkaa olla jo omiin asioihinsa rutinoitunut, mutta kyynisyys tai oikeastaan sen puute on asia mikä erottaa ikääntyvät ihmiset ja heidän asenteensa toisistaan.

Vierailija
13/47 |
21.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

M32

No tarvitsetko apua? Muutokset on tehtävä itse. Puhuminen rehellisesti ei onnistu väkisin. Haluatko olla avoimen rehellinen terapiassa oikeasti?

En usko että tähän kyllä mitkään terapiat auttaa. Kuten sanottu, ihmiset on erilaisia ja tämä on minun luonteenpiirre. 

Terapioissa on myös valtavat jonot että sinne on vaikea päästä.

M32

Vierailija
14/47 |
21.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siedätys? Itse oon introvertti mut nyt aloittanut uuden supersosiaalisen ja paineistetun työn. Sitä jaksaa kun vastapainona voi olla yksin himassa iltaisin :D Mutta tykkäänkin olla sosiaalinen JA superintrovertti. Mut parasta siedätystä mulle on aina ollut työpaikat kun on tarpeeksi kiinnostava työ :)

N32

Vierailija
15/47 |
21.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Altistus, terapia ja ikä.

Vierailija
16/47 |
21.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siedätys? Itse oon introvertti mut nyt aloittanut uuden supersosiaalisen ja paineistetun työn. Sitä jaksaa kun vastapainona voi olla yksin himassa iltaisin :D Mutta tykkäänkin olla sosiaalinen JA superintrovertti. Mut parasta siedätystä mulle on aina ollut työpaikat kun on tarpeeksi kiinnostava työ :)

N32

Minua ei saisi kirveelläkään sosiaalisen työhön koska siinä joutuu olemaan tekemisissä muiden ihmisten kanssa. Mitä jos ne muut ihmiset nauraa minulle tai mitä jos ne alkaa kiusaamaan? Miten sinä pystyt tekemään työtä jossa olet tekemissä muiden ihmisten kanssa? Minä tykkään olla aina yksin :D 

M32

Vierailija
17/47 |
21.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hienostihan täällä pystyt keskustelemaan meidän kanssa, jatka samaan malliin :) 

Ei me tämän pelottavampia olla livenäkään :)

Vierailija
18/47 |
21.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

M32

Siinähän sitten kärsit. Kun et voi hakea apua.

Vierailija
20/47 |
21.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://www.mielenterveystalo.fi/fi/omahoito/sosiaalisen-jannittamisen-…

Älä nyt vaan sano, ettet voi kokeilla tätäkään, koska et synnynnäisenä introverttina usko siitä olevan hyötyä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi kahdeksan