Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mistä iästä alkaa vanhuus?

Vierailija
20.04.2024 |

Kertokaa mistä iästä teidän mielestänne slkaa vanhuus?

Kommentit (53)

Vierailija
21/53 |
21.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

36 naisilla, 50 miehillä

Miksi muka näin, kun miesten elinajanodote on alhaisempi? Se, että nainen sinun mielestäsi "rupsahtaa" 36-vuotiaana, ei merkitse mitään.

Biologia! Naisten lisääntymiskyky eli seksikkyys eli nuoruus alkaa olla ohi tuossa iässä.

Vierailija
22/53 |
21.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos keski-ikä on 80 vuotta, niin 40 vuotta täytettyään kääntyy vanhan puolelle!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/53 |
21.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

36 naisilla, 50 miehillä

Miksi muka näin, kun miesten elinajanodote on alhaisempi? Se, että nainen sinun mielestäsi "rupsahtaa" 36-vuotiaana, ei merkitse mitään.

Biologia! Naisten lisääntymiskyky eli seksikkyys eli nuoruus alkaa olla ohi tuossa iässä.

Näillä nyt ei varsinaisesti ole  mitään tekemistä vanhuuden kanssa. Vai onko hedelmätön varhaiskalju mieskin vanhus jo parikymppisenä?

Vierailija
24/53 |
21.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytän kuukauden kuluttua 65 mutta en koe itseäni vanhukseksi. Olen vielä työelämässä.

Vierailija
25/53 |
21.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on aina huomenna. Kunhan ei vielä tänään?

Tämä oli hyvin sanottu.

Vierailija
26/53 |
21.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on yksilöllistä mut ehkä sopiva raja vois olla 65 vuotta.

65 on sellainen virallinen seniori-ikä, jonka alle ei vanhuspalveluita saa vaikka olisi kuinka huonossa kunnossa. Mutta yleensä 65-vuotias ei vielä ole vanha. Kuten moni onkin vastannut, niin vanhuus tulee kaikille täysin yksilöllisesti. Keho vanhenee meillä kaikilla eri tahdissa. Entisaikaan kun elämä oli kovaa, työ fyysistä, ravitsemus heikkoa ja lääketiedekin oli mitä oli, ihmisistä tuli vanhuksia paljon varhemmin. Kuluttavalla elämäntavalla ja vaikkapa runsaalla päihteidenkäytöllä saa itsestään vanhuksen nykyisinkin nopeammin.

Vierailija
27/53 |
21.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

70v

Vierailija
28/53 |
21.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin 70-vuotiaana.

Vierailija
29/53 |
21.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanha on adjektiivi, sen sijaan sanaan vanhus liittyy monenlaisia ihmisen sen hetkistä tilaa kuvaavia määrittelyjä.

Kyllä 60-vuotias on vanha, mutta ei yleensä  vanhus. 

Vierailija
30/53 |
21.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

30 vuotta!!!!

Vierailija
31/53 |
21.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Uskon että siinä vaiheessa kun ihminen alkaa tuntea itsensä keholtaan vanhaksi. Mieli ei vanhene koskaan.

15 vuotta hoitajana,  ja väitän että mieli kyllä vanhenee.  

Fraasit on fraaseja tässäkin.

Olen käynyt katsomassa mieheni isää hoitolaitoksessa. Nyt olen huomannut jotain miehessänikin. Huomaan hänen kädessään vapinaa?

Vierailija
32/53 |
21.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Uskon että siinä vaiheessa kun ihminen alkaa tuntea itsensä keholtaan vanhaksi. Mieli ei vanhene koskaan.

15 vuotta hoitajana,  ja väitän että mieli kyllä vanhenee.  

Fraasit on fraaseja tässäkin.

Olen käynyt katsomassa mieheni isää hoitolaitoksessa. Nyt olen huomannut jotain miehessänikin. Huomaan hänen kädessään vapinaa?

Hermostollsta?

Vierailija
33/53 |
21.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt mennään legaaleihin juttuihin. Kuka hoitaa ja kuka saa.

Vierailija
34/53 |
21.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun pää ei toimi ja ei pysty huolehtimaan kropan toiminnoista. Jos esim pää toimii ja pystyy hoitamaan vaippansa itse niin ei vielä hätää. Eli ikä voi olla korkea. Ja vaikka olisi yli 90 niin ei ollenkaan tartte olla jotain vaippoja. Ihan itse menee vessaan vaikka yöllä matka veskiin voi olla liian pitkä. Silloin pitää olla joku veskituoli lähempänä. 

Kyllä 90-vuotias on silti vanha, vaikka pää toimii, eikä tarvitse vaippaa.

Vierailija
35/53 |
21.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se on yksilöllistä mut ehkä sopiva raja vois olla 65 vuotta.

65 on sellainen virallinen seniori-ikä, jonka alle ei vanhuspalveluita saa vaikka olisi kuinka huonossa kunnossa. Mutta yleensä 65-vuotias ei vielä ole vanha. Kuten moni onkin vastannut, niin vanhuus tulee kaikille täysin yksilöllisesti. Keho vanhenee meillä kaikilla eri tahdissa. Entisaikaan kun elämä oli kovaa, työ fyysistä, ravitsemus heikkoa ja lääketiedekin oli mitä oli, ihmisistä tuli vanhuksia paljon varhemmin. Kuluttavalla elämäntavalla ja vaikkapa runsaalla päihteidenkäytöllä saa itsestään vanhuksen nykyisinkin nopeammin.

Olen kohta 68-v ja en koe olevani mitenkään vanhus. Olen terve,ei mitään lääkityksiä,vielä, ja hyvin kiitollinen siitä.  Vanhus sanana on aika kauhea ja leimaava, joka ei sovi minkään ikäiselle. Ihminen voi olla iäkäs,mutta ei vanhus. 

Vierailija
36/53 |
21.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun vanhuuseläkeikä on 65v ja olen päättäny, että silloin olen sitten vanhus 👵🏻

Vierailija
37/53 |
21.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu vastaajan omasta iästä.

14 vuotiaan mielestä se alkaa 30 vuotiaana

60 vuotiaan mielestä 75 vuotiaana.

Vierailija
38/53 |
08.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin vakoilemassa vanhaa poikaystävääni. Olin nähnyt hänet edellisen kerran yli 30 vuotta sitten. Hän oli  upeavartaloinen, komea urheilija.  Nyt hänestä oli tullut  vanhuksen näköinen, jäänyt eläkkeelle kuitenkin vasta 3 vuotta sitten. Olin aikoinut mennä moikkaamaan, mutta olin niin järkyttynyt, että menin sanattomaksi ja luikin karkuun. Vanheneminen on kamalaa.

Vierailija
39/53 |
08.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole vielä alkanut, heinäkuussa 72v. En ainakaan ole huomannut mitään sellaista, tietysti ulkonäkö on vähän rapistunut, mutta toimintakyky on kuin 50-ikäisellä.Kaikki puutarhahommat teemme ja lumityöt myös. Vuositarkastukseesa käydessä lääkäri kysyi tarvimmeko kotiapua johonkin hommaan, no emme tarvi ainakaan vielä. Ehkä aikanaan, muttei näköpiirissä hetkeen.Ihan normaalia elämää elellään, aamulla klo 5 ylös ja hommiin, sitten uni kutsuukin kohta iltauutisten jälkeen. Sama rytmi kuin töissä käydessäkin.

Vierailija
40/53 |
08.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En koe olevani vanha, vaikka olen 74 olen aktiivinen ja pystyn tekemään kaikkea samaa mitä tein nelikymppisenä. Vauhti alkanut hidastua ja väsyn nopeammin, kuin nuorempana. En tarvitse kenenkään apua, sujuu puutarhailu, ja talvella lumityöt. Nukun n 5 tuntia yössä ja herään aina 4-5 aikaan. En koe olevani vanha, vaan paljon elämää kokenut ja nähnyt.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän kuusi