Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

pelkäättekö kätkytkuolemaa?

Vierailija
22.01.2007 |

en voi sille mitään, mutta pelkään esikoiseni kuolevan minä hetkenä hyvänsä. en voi uskoa että tämä onni voisi kestää kauaa, vaan alituiseen käyn tarkistamassa hengittääkö hän. olenkohan ihan pohkö vai onko minulla vain kova suojeluvietti päällä?

ja ennenkaikkea: olenko ainoa joka pelkää tätä?!

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
22.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse pelkäsin jopa lyhyellä automatkalla jolloin vauva oli hereillä noin 5 km. Tarkistin ainakin 10 kertaa hengittääkö. se oli raskasta. sain sitten masennuslääkkeet ja ne on auttaneet jonkin verran, mutta vieläkin tarkistan usein. lapsi on yli vuoden.

Vierailija
2/10 |
22.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nukkui osittain tämän kätkytkuoleman pelon takia perhepetissä. Suosittelen teillekin. Nyt omassa sängyssä ja jos nukkuu yön läpi heräämättä pakko on aamulla ihan ekana herätessä alkaa kuuntelemaan kuuluuko tuhinaa...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
22.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinpä.

Yleensä kaikki menee hyvin. Ekat 6 kk kannattaa seurata.

Meillä muuten terve lapsi sai flunssan 6 kk iässä ja keskiyöllä kovan yskänkohtauksen ja meni siniseksi- onneksi olin paikalla , taputin selkään jne ja kohtaus meni ohi...

---

Yleensä kaikki menee hyvin. Jos lapsella on flunssaa tai suvussa astma-alttiutta kannattaa tilannetta seurata.

Vierailija
4/10 |
22.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

... nyt pelkään pikku kakkosen kohtukuolemaa ja jos hän saa syntyä terveenä ja elävänä maailmaan, pelkään taas kätkyt kuolemaa... Pysyttelen loitolla nettisivuilta ja lehdistä, joissa asiaa puidaan. Yritän järjellä selittää itselleni, että vaikka kuinka pelkäisin, se ei asiaa muuttaisi. Olisin haaskannut vauva-ajan vain murehtimiseen ja jos oikean surun aika tulisi, jatkaisin sitä edelleen. Jos mitään ei koskaan tapahdu, olen surrut hukkaan. Lohduttaudun ajatuksella, että se on todella harvinainen. Toisinaan auttaa, joskus ei:)

Se rakkaus on vain niin valtava, että sen kohteen pelkää menettävänsä. Mutta muista: yritä pitää pelko aisoissa, älä anna sille valtaa!! Muuten elämästä tulee ankeaa ja ilo vauvasta katoaa. Samaa yritän minäkin, haleja:)

Vierailija
5/10 |
22.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

yksi psykologi kysyi minulta näin kun kerroin hänelle. säpsähdin vähän kysymystä ja sitten vasta ajattelin sitä tai heräsin siihen!

Vierailija
6/10 |
22.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

tosin hän syntyi vähän etuajassa ja oli pienikokoinen. voi olla että poden baby bkuesia, mutten mielestäni ole masentunut. vauva on ihana ja siksi ehkä kuolema pelottaakin (itku pitkästä ilosta, näettekös).

Vierailija
7/10 |
22.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esikoisen kohdalla olin ihan hysteerinen, mutta toisten kanssakin olen tarkistellut hengistystä usein, kunnes vauvat täyttäneet 1v. Vähän minua on lohduttanut, kun neuvolan th sanoi, että leukemiaankin kuolee lapsia enemmän vuodessa kuin kätkytkuolemaan, että harvinainen kuitenkin on. Ja että vaikka vahtisin 24h vauvan vieressä, en voi kätkytkuolemaa estää. Eli ei auta muu, kuin yrittää nauttia vauvasta ja rukoilla, että saa pitää hänet terveenä ja turvassa.

Vierailija
8/10 |
22.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostakaa ihmeessä apneapatja, jos kovasti pelottaa. On helppo käyttää, eikä tarvitse enää murehtia kuin siitä onko patjan muistanut laittaa päälle. Helpotti apneavauvan kanssa elämistä kovasti.

Vierailija
9/10 |
22.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aluksi olin ihan hysteerinen. Illat pitkät murehdin ja itkinkin kun pelotti niin paljon. Nyt kun lapsi 7 kk olen vihdoin laittanut omaan sänkyyn nukkumaan. Tähän asti nukuttiin perhepedissä hyvin huonosti koko perhe. Väsymys kävi liian kovaksi ja nyt lapsi nukkuu koko yön omassa sängyssä. Ensimmäinen yö oli kauhein, nyt jo menee paremmin. Aamulla kuitenkin ensimmäisenä mielessä, että jos onkin kuollut. Jollei sängystä kuulu tuhina, niin pelottaa älyttömästi kurkata hegittääkö. Et siis ole ainoa.

Vierailija
10/10 |
22.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

se säikäytti.. Oikeasti ei mitään hätää ollut, mutta vauva vissiin hengitti hyvin kevyesti tai jotain..

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan seitsemän