Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Juon kylppärissä salaa viiniä

Vierailija
20.04.2024 |

Värjään hiuksia ja siivoan hämäykseksi. Ovi lukossa.

Kommentit (65)

Vierailija
61/65 |
21.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen myös piilottanut viiniä joskus ja juon teemukista kun katson vaikka läppärini kautta nettiä. Miehellä on välillä kausia että nyt loppuu läträäminen ja hän vaatii etten minäkään saisi nauttia mitään. Yleensä juomme ihan avoimesti ja molemmat kohtuullisesti, Muutamia lasillisia tai saunatölkkejä viikonkin aikana. No monen mielestä varmaan paljon, ketkä eivät juurikaan juo alkoholia.

Olen nauttinut salaa suorastaan testimielessä. Mies väittää että meille tulee kinaa kun minä juon, mutta ei tajua miten paljon häneen juominen vaikuttaa. Olen huomannut, ettei mies huomaa kun juon salaa tai ei välitä. Mutta ei ole tullut kinaakaan. 

Uskon, että alkoholia voi nauttia kohtuudella ja itsekin juon nauttiakseni ja tasatakseni omaa kierää jatkuvaa tunnelmaa. Voin olla ilmankin jos on jotain kiinnostavaa tekemistä. Miehellä on vähän tapana juoda kerralla isoja määriä. Tai ei ollenkaan. 

Vierailija
62/65 |
21.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi pitää juoda salaa?

Vaimoni Isä oli alkoholisti. Vaikka joisin vain yhtä olutta, niin alkaa messuamaan että ainako sitä kaljaa on pakko juoda ja isäkin meni viinaan kun ei pystynyt olemaan juomatta ja viinapiru vei perheen rahat jne.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/65 |
21.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minne te piilotatte tyhjät pullot ja tölkit?

Itse ole siirtynyt litran - kahden viinitetroihin tai litran muovipulloihin. Kevyt kantaa ja pahvitölkin voi tunkea roskiin pohjalle piiloon. Muovipullon tietty joutuu viemään kierrätykseen

Vierailija
64/65 |
21.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siitä se oma alkoholismikin lähti. Elämä ns. vakiintui ja tuntui että se kävi paikoin vähän tylsäksi. Miehen kanssa viikonloppuiltana avattiin viinipullo ja otettiin ehkä joku saunajuoma vielä saunan kanssa. Se meni mukavasti huppuun, mutta jotenkin jäi itselle tunne että olisi kiva ottaa vähän lisää. Ensin otin siinä miehen kanssa, mutta sitten se alkoi huomauttelemaan ja sanomaan että älä nyt hanki krapulaa huomiseksi. Sitten jossain vaiheessa siitä alkoi tulla jo vähän riitaa ja huomasin, että sitä ei ole mahdollista tehdä siinä miehen silmien edessä. Tein samoin kuin sinä, eli laitoin kylppäriin valkkaripullon ja sanoin että haluan mennä kylpyyn. Kylvyssä sitten kuuntelin musiikkia ja otin vähän "extra-viiniä" miehen tietämättä.

Tuolla tavalla meni aika pitkään, mutta sitten mulla menikin kokonainen valkkaripullo siellä kylvyn aikana. Ja siis miehen kanssa nuo muut juomat kuten ennenkin. En tullut enää samalla tavalla huppeliin, mutta muutamia kertoja mies kyllä jotain aisti. Laitoin sen aina vain huonosti nukkumisen tai päivällä syömättömyyden piikkiin. Krapulat alkoi mennä pahemmiksi ja mies usein ihmetteli, että miten mulla on aamuisin niin paha olo. Sitäkin koitin selitellä, että kun ikää tulee, niin krapulat pahenee.

Siinä meni pari vuotta noin ja sitten sitä viiniä alkoi mennä myös arki-iltaisin. Noita omia kylpyjä tuli pidettyä tämän tästä ja kun mies haistoi kerran viinin hengityksestäni, niin toimintatapaa piti muuttaa. Aloin mukamas ottamaan yhden lasillisen siinä miehen nähden ja oikeasti join sen lisäksi reilusti siellä kylvyn aikana. Jos sitten hengitys haisi alkoholille, niin oli tekosyy sanoa, että se johtuu siitä yhdestä viinilasillisesta. Tästä tuli kuitenkin riitoja ja mies valitti että juon liikaa ja ettei viini kuulu arkeen.

Mulla kuitenkin juominen vain paheni. Aloin ostamaan parin desin vodkapulloja kylppäriin, mitkä piilotin allaskaapin taaimmaisena olleeseen tyhjään pahviseen pesuainelaatikkoon. Aloin myös vältellä miehen seurassa olemista kylvyn jälkeen, enkä enää mennyt katselemaan hänen kanssaan telkkaria. Sitten yhtäkkiä tulikin tilanne, että mun olisi pitänyt lähteä illalla ajamaan autoa, koska ystävällä oli keskustassa hätä ja miehellä sillä hetkellä jalka kipsattuna. Homma eskaloitui kunnon riidaksi kun kieltäydyin lähtemästä ja mies huomasi, että olinkin aika humalassa sillä hetkellä. Oli kyseessä kuitenkin ihan tavallinen torstai-ilta. Mies syytti että mulla on alkoholiongelma ja minä tiukasti kiistin.

Seuraavana päivänä mies oli mennyt penkomaan koko kylpyhuoneen ja myös mun kaapit läpi sillä aikaa kun olin ollut töissä. No hän oli löytänyt sen laatikon kylppäristä, mikä oli lähes täynnä niitä pieniä vodkapulloja. Ei siinä enää pystynyt asiaa millään tavalla kiertelemään, vaan tunnustettava se oli ja ennen kaikkea itselle, että mulla oli alkoholiongelma. Samoihin päiviin ajoittui kaiken lisäksi vielä se, että esimies halusi jutella mun kanssa töissä. Hän kertoi, että useampana aamuna mun hengityksen oli kerrottu haisseen vahvasti alkoholille ja että tarvitsenko apua sen ongelman kanssa.

No tie vei lopulta A-klinikalle ja hoitosuhteeseen. Alkoholista pääsin lopullisesti irti aika nopeastikin, mutta yhtään en ole sen kanssa sittemmin enää leikkinyt. Nyt on nollalinja sen suhteen. Mutta tämä varoituksena sinulle. Tekstisi toi niin elävästi nimittäin mieleen oman tarinani.

Vierailija
65/65 |
21.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siitä se oma alkoholismikin lähti. Elämä ns. vakiintui ja tuntui että se kävi paikoin vähän tylsäksi. Miehen kanssa viikonloppuiltana avattiin viinipullo ja otettiin ehkä joku saunajuoma vielä saunan kanssa. Se meni mukavasti huppuun, mutta jotenkin jäi itselle tunne että olisi kiva ottaa vähän lisää. Ensin otin siinä miehen kanssa, mutta sitten se alkoi huomauttelemaan ja sanomaan että älä nyt hanki krapulaa huomiseksi. Sitten jossain vaiheessa siitä alkoi tulla jo vähän riitaa ja huomasin, että sitä ei ole mahdollista tehdä siinä miehen silmien edessä. Tein samoin kuin sinä, eli laitoin kylppäriin valkkaripullon ja sanoin että haluan mennä kylpyyn. Kylvyssä sitten kuuntelin musiikkia ja otin vähän "extra-viiniä" miehen tietämättä.

Tuolla tavalla meni aika pitkään, mutta sitten mulla menikin kokonainen valkkaripullo siellä kylvyn aikana. Ja siis miehen kanssa nuo muut juomat kuten ennenkin. En tullut enää samalla tavalla huppel

Itse havahduin, kun arkisin tuli tilsittyä muutama olut ja päälle pullo viiniä. Se olevinaan puoliksi, mutta monesti vaimo huomautti ettei ehtinyt toista lasia kaataa, ku pullo oli jo tyhjä. 

Arki-iltoina tissuttelu loppui jatkuvaan väsymykseen, koska yöuni oli viinin takia huonoa. En tiedä miksi, mutta valkoviini vie itseltä yöunet eikä punaviini ole paljoa parempi sekään. Hankin älykellon ja sen unimittari paljasti selvästi huonon yöunen ja viinin yhteyden.

Olutta voi 1-3 juoda ja that's it.