Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi isokokoinen mies ei puolustaudu jos nainen lyö?

Vierailija
20.04.2024 |

Kysyny

Kommentit (39)

Vierailija
21/39 |
20.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi oletatte, että isokokoinen mies on automaattisesti väkivaltainen?

Vai eikö pieneen päähän mahdu ajatus, että kaikki eivät ole väkivaltaisia?

Missä kohtaa joku on tuollaista olettanut?

Osa on rinnastanut itsepuolustuksen väkivaltaan ikään kuin muilla tavoin ei voisi itseään puolustaa ja se on aika yleistä riippumatta sukupuilesta ja kenenkään koosta. 

Vierailija
22/39 |
20.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on seksikästä kun akka hakkaa

Pitää vaan sitten panna rajummin seuraavalla kerralla

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/39 |
20.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parisuhdeväkivallassa ei ole kyse vahvemman oikeudesta, vaan tyhmemmän epäoikeudenmukaisuudesta. Itsekin olen miehenä ollut avioliitossa jossa nainen oli väkivaltainen. Puolustauduin toki minkä kykenin, mutta en lyömällä takaisin. Olisin voinut koska tahansa tirvasta akalta tajun kankaalle, mutta koska minä en naista lyö, löin eropaperit tiskiin. Sillä se väkivalta loppui, kuten loppui avioliittommekin.

Vierailija
24/39 |
20.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska mies ei lyö naista.

t. mies

Minua mies on lyönyt, jopa 2 eri miestä on lyönyt. 

Minä olen lyönyt naista useaan kertaan mutta vain karatetreeneissä eli luvan kanssa. Suosittelen miettimään mitä noissa miehissä oli sellaista josta olisit voinut arvata lyömiset jo etukäteen. Kun siis normaali mies tai nainen ei suhteessa väkivaltaan turvaudu. Mopojengiläiset ja muut "jännämiehet" tietenkin erikseen mutta sellaisten seuraan hakeutuva nainen tekee valintansa ihan itse tietäen ottavansa riskin.

Vierailija
25/39 |
20.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kotona äiti säännöllisesti löi isää ja meitä lapsia (kun isä ei ollut kotona). Tottakai yritettiin kaikki suojautua iskuilta.

Vierailija
26/39 |
20.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhumaton, keskustelukyvytön, mykkä mies Mister Mysterious. Kiva päältä. Tilanne voi ajautua itse Misterin aloitteesta toisenlaiseen tilanteeseen. Onko munalla tekemistä asian kanssa.

Vierailija
27/39 |
20.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin omalla kohdalla,olin ollut muksusta asti muita lapsia paljon pitempi ja isompi. Mulle taottiin aika hyvin kalloon että jos lyön jotakuta ei siitä hyvää seuraa. Tää jäänyt vähän elämään myös aikuisuuteen.

Vierailija
28/39 |
20.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

(17.5.2010) Hätäkeskus apua pyytäneelle miehelle: "Otat sä naiselta pataan?"

https://www.is.fi/kotimaa/art-2000000015743.html

"Espoolainen mies oli soittanut hätäkeskukseen toukokuussa 2009, kun hän oli joutunut hankaluuksiin väkivaltaisen puolisonsa takia. Hätäkeskuksen päivystäjänä työskennellyt vanhempi konstaapeli oli vähätellyt tilannetta ja ivannut, "otat sä naiselta pataan, niinkö?".

Näköjään muutamaa vuotta myöhemmin kuin oma kokemukseni lyövästä naisesta.

Surullista mutta totta. Siis tuo vähättely. Jos myöntää, että nainen lyö, on monen miehen mielestä luuseri ja monen naisen mielestä heikko luuseri. Jos edes yrittää tehdä jotain, on saman tien (todennäköisesti fyysisesti vahvempana osapuolena) pahoinpitely. Ei konstaapelilla tainnut käydä mielessä, että tarkoitus oli nimenomaan välttää tuon naisen satuttamista millään lailla. Poliisi kun on koulutettu voimankäyttöön ja useimmat tavalliset tallaajat eivät ole. Ja jos sattuu vahinko, no, poliisi on jo paikalla todistamassa, että se oli vahinko.

Vierailija
29/39 |
20.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi sukupuolella on tässä merkitystä? 

Koska kaappihomot - kaappibiit. Kaksoiselämä. Perspanopikasuhteet. Kulissimiehet. Kulissiaviomiehet. Kulissi-isät.  Naisvihaajat. Auervaarat. Talouseduntavoittelijasiivelläejä-nsmiehet. Nössöt.

Koska Homolandia.

Vierailija
30/39 |
20.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minua nainen löi. En muuten puolustautunut kuin torjuin iskuja käsillä yrittäen siinäkin olla varovainen. Karaten harrastajana olisi osannut torjua myös niin että lyöjää sattuu.

Jos mies puolustautuu aktiivisemmin eikä todistajia tilanteelle niin mies saa tuomion pahoinpitelystä. Siksi tuollaisista tilanteista pätää poistua ja tuollaisista kumppaneista erota mahdollisimman pikaisesti.

Näin siinä käy, että itse saat syytteen. Naiselle jää helposti mustelmia esim käsivarsiin, kun yrität poistaa/siirtää lyöjää. Silloin olet jo pelin hävinnyt.

Eräällä läheisellä vastaavaa, en osannut muuta neuvoa antaa, kuin lähteä pois, ulos tjn. Erohan heille sitten tuli. Nythän on mahdollisuus nauhottaa, äänittää. Pystyy paremmin todistamaan.

Vierailija
31/39 |
20.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi oletatte, että isokokoinen mies on automaattisesti väkivaltainen?

Vai eikö pieneen päähän mahdu ajatus, että kaikki eivät ole väkivaltaisia?

Missä kohtaa joku on tuollaista olettanut?

Osa on rinnastanut itsepuolustuksen väkivaltaan ikään kuin muilla tavoin ei voisi itseään puolustaa ja se on aika yleistä riippumatta sukupuilesta ja kenenkään koosta. 

Otsikon tilanteessa voi "puolustautua" vain kahdella tavalla: estämällä toista lyömästä, esimerkiksi tarttumalla käsiin niin, ettei se toinen voi lyödä - jolloin se heikompi saa (pahimmillaan) tekosyyn rikosilmoitukseen. Toinen keino on käyttää voimaa - vähän. Tämäkin johtaa tilanteeseen, jossa voi joutua kuseen.

Ainoa järkevä ratkaisu on poistua paikalta - tai jos nainen on kukkakeppi, antaa sen purkaa turhautumisensa pois. Tuskin omin käsin saa kovin paljoa vahinkoa aikaan, jos kokoero on merkittävä.

Vierailija
32/39 |
20.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua ärsyttää se, että jos mies julkisella paikalla puolustautuu väkivaltaista naishyökkääjää vastaan, niin heti hyökkää paikalle joukko valkoritareita sitä naista puolustamaan.

Vierailija
33/39 |
20.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuten, voi se lyövä nainen tarpeeksi raivona ollessan keksiä kättäpitemmätkin. Ottaisitko kunnon valkoritarina lihaveitsen kylkeesi?

Tuolin otsaasi?

Paistinpannusta takaraivoon?

Vierailija
34/39 |
20.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Islamin uskossa on se hyvä puoli, että aviomies saa Allahin luvalla lyödä vaimoaan, jos edes epäilee tottelemattomuutta. Ja jos vaimo on täysi sekopää, niin siitä pääsee kertaheitolla eroon, kun lausuu arabiankieliset sanat "talaq, talaq, talaq", mikä tarkoittaa suomeksi "vapautan, vapautan, vapautan", missä siis viitataan siihen, että aviomies vapauttaa omaisuutenaan olleen aviovaimon.

Eräs muslimi sanoi viisaasti: Kun perheessä mies päättää, niin ei tule riitoja.

Vierailija
35/39 |
20.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en lyönyt takaisin koska tiedostan millaista jälkeä pystyn aiheuttamaan. Siinäpä akka olisi sitten leuka, nenä ja molemmat silmänpohjat murtuneena ja aivotärähdyksen saaneena itkemässä. Eipä se kyllä saanut ainuttakaan iskua perille asti. 

Vierailija
36/39 |
20.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Islamin uskossa on se hyvä puoli, että aviomies saa Allahin luvalla lyödä vaimoaan, jos edes epäilee tottelemattomuutta. Ja jos vaimo on täysi sekopää, niin siitä pääsee kertaheitolla eroon, kun lausuu arabiankieliset sanat "talaq, talaq, talaq", mikä tarkoittaa suomeksi "vapautan, vapautan, vapautan", missä siis viitataan siihen, että aviomies vapauttaa omaisuutenaan olleen aviovaimon.

Eräs muslimi sanoi viisaasti: Kun perheessä mies päättää, niin ei tule riitoja.

Tai sitten väittää eukkoa vaan uskottomaksi niin se saa kivisateen päähänsä. Kertaheitolla ongelma ratkaistu.

Vierailija
37/39 |
08.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ainakaan itse muutakuin puolustaudu näin harteikkaana 203 senttisenä mutta ikinä en naista löisi.

Vierailija
38/39 |
08.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan varmasti jokainen puolustautuu jos näkee että lyönti on tulossa, tuli se keneltä tahansa. Takaisin lyöminen ei ole puolustautumista vaan takaisin lyömistä. 

Vierailija
39/39 |
08.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minäkään löisi takaisin. Siinähän voisi mennä vaikka oma käsi rikki. Ennemmin taittaisin käden tms. jos tilanteesta ei muuta ulospääsyä ole.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan kahdeksan