Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minkälaista on asua Italiassa?

Vierailija
20.04.2024 |

Onko kokemuksia? Haaveilen muutosta. Jonnekin keskiosiin, ei ihan pohjoiseen tai etelään.

Kommentit (890)

Vierailija
881/890 |
02.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

157

Vierailija
882/890 |
02.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itslialaiset ovat kovia utelemaan asioitasi jos asut pienella paikkakunnalla. Mi nulla kokemusta. Asun Firenzen ulkopuolella noin30km passa  Pisan suuntaan.Eli ei kannata kertoa kaikkea itsestasi. Mina olen ollut joskus liian avoin.

Oma perhe tarkea jà perheen asioita ei kerrota rupatellessa naapurin kanssa.

Yleinen vastaus on Tutto bene!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
883/890 |
02.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itslialaiset ovat kovia utelemaan asioitasi jos asut pienella paikkakunnalla. Mi nulla kokemusta. Asun Firenzen ulkopuolella noin30km passa  Pisan suuntaan.Eli ei kannata kertoa kaikkea itsestasi. Mina olen ollut joskus liian avoin.

Tätä itsekin pohdin Italiaan muuttoa valmistellessa. Ei suurkaupunkiin, mutta ei myöskään liian pieneen kylään. Ahdistus iskee ja kaikki tietää niiden suomalaistenasiat.

Vierailija
884/890 |
02.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tätä itsekin pohdin Italiaan muuttoa valmistellessa. Ei suurkaupunkiin, mutta ei myöskään liian pieneen kylään. Ahdistus iskee ja kaikki tietää niiden suomalaistenasiat.

Tuskin he ovat niin kiinnostuneita teidän asioistanne. Uutuudenviehätys karisee nopeasti.

Toki meidän kylällä jo kaupantekopäivänä tiedettiin keitä olemme mutta toisaalta minäkin olen vuosien mittaan saanut yksityiskohtaiset selvitykset naapurinrouvan kohtuongelmista ja miehensä selkävaivoista ja siitä kenen kanssa sopii seurustella ja kenen ei:) Nämä ovat avoimempia omien asioittensa kanssa kuin me

Vierailija
885/890 |
02.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuskin he ovat niin kiinnostuneita teidän asioistanne. Uutuudenviehätys karisee nopeasti.

Toki meidän kylällä jo kaupantekopäivänä tiedettiin keitä olemme mutta toisaalta minäkin olen vuosien mittaan saanut yksityiskohtaiset selvitykset naapurinrouvan...

Ensin toteat, ettei muuttajiin kiinnitetä erityistä huomiota ja sitten heti perään kerrot, kuinka tarkoin naapureiden asiat tiedetään. Ristiriitaista. 

Vierailija
886/890 |
02.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensin toteat, ettei muuttajiin kiinnitetä erityistä huomiota ja sitten heti perään kerrot, kuinka tarkoin naapureiden asiat tiedetään. Ristiriitaista. 

Miten he tietäisivät minun asioitani jos en kerro? Minä tiedän heidän asioistaan vain sen mitä kertovat. Siinä ero

Vierailija
887/890 |
02.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tottakai muita voi aina kehua. Ja tulet myös saamaan kehuja. Italiassa rakastetaan sekä naisia, että kauneutta. Sitä ei kadehdita, vaan ihaillaan.

No mites sitten se berlusconilainen naisten esineellistäminen? Onko jo historiaa? Kuulin että esim. tv:ssä on vieläkin paljon sellaista sisältöä jossa nainen on pelkkä koriste. Miten tämä kokemasi ihailu eroaa esineellistämisestä vai ovatko ne suurin piirtein sama asia?

En tunnista mitään mistä sinä kirjoitat. Berlusconi ei ole enää moneen vuoteen ollut pääministeri, vaan nykyisin vallassa on Giorgia Meloni. Siis nainen. Katsotko koskaan italialaisia uutisia? Täynnä naistoimittajia.

Oletko käynyt Italiassa? Onko toista maata, jossa on niin paljon taidetta kuin Italiasta löytyy? Entä muoti? Italialaiset rakastavat kaikkea kaunista. Suo

Eihän suomalaista naista voi kehua, eli esineellistää, kuten yllä todetaan. Pikkuisen on huono itsetunto. Puhumattakaan että kehuisi muuta kuin omaa vaimoa / tyttöystävää / vast. muuten kuin kahden kesken.

Jo pelkkä katsominen (mukaan lukien viipyilevät katseet eduskuntatalon hississä) on no no.

Vierailija
888/890 |
02.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni on italilaisia tuttuja vaikka muille jakaa. Purkavat  pulmansa ääneen ja pelaavat sen päälle sosiaalisia pelejä,,

Vierailija
889/890 |
02.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varmaan ihan kivaa jos on sosiaalinen ihminen ja varakas.

Varallisuus sanelee 

Vierailija
890/890 |
02.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Varmaan ihan kivaa jos on sosiaalinen ihminen ja varakas.

Asunnot huomattavasti halvempia kuin Suomessa joten miksi pitää olla varakas? En ole supersosiaalinen mutta ei kyllä haittaa jos vähän sosiaalisempaa olisi kuin kotomaassa,,.

Asuminen ei todellakaan ole halvempaa kuin Suomessa. Vesi, sähkö, kaasu maksaa. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä kuusi