Mistä huomaa vanhentumisen?
Mistä huomaa sen, että ns. ikää alkaa tulemaan?
Itse olen 36 ja olen huomannut, että en ehkä ole niin notkea kuin aiemmin. Ennen kykenin autofellatioon, mutta en enää. Koitan kyllä käydä salilla ja olla notkea, mutta kun keho ei ole kuin kaksikymppisellä, niin se ei vain ole.
Varmempi merkki on se, että "nuoriso" ärsyttää. Mikä ihme tämän päivän 15-20 vuotiaita vaivaa. Vaikuttavat ihmeellisitä vätyksiltä ja kaikilla tavoin vetämättömiltä. 50-luvullla vanhempia ihmisiä ärsyttivät "raggarit" ja vanhempien ihmisten keskuudessa nuoriso on aina ollut hulttioita.
Kolmas asia on kaupassa tai missä tahansa aspassa teitittely.
Onko muita esimerkkejä?
Kommentit (82)
Eka oli se kun joskus ehkä 33-vuotiaana miehenä kassaneidit rupesivat kutsumaan herraksi. Sitten n. saman ikäisenä huomasin ohimolle tulevan muutamia harmaita hiuksia ja aivan yhtäkkiä 40-vuotiaana hiukset rupesivat lähtemään päästä. Nyt neljävitosen katson kun posket rupeavat roikkumaan ja se nuoren miehen mieli tuntuu jo kadonneen.
Vierailija kirjoitti:
Siitä, kun netissä pitää johonkin laittaa syntymäaika ja sitä vuosi kenttää joutuu skrollaamaan pitkään, ennenkuin oma vuosi löytyy.
Tää on kyllä paha 😁 joka vuosi vaan skrollaus pitenee
36-vuotiaanei pitäisi vielä mistään huomata vanhenemista. Sitten kun alkaa vanhentua, sen huomaa ensin kasvoista. Ainakin muut sen huomaa, itse ei ehkä niin selvästi huomaa.
Omalla työpaikalla suurin osa on 30-40 vuotiaita ja muutama nuorempikin. Itse yli 50v.
Sama juttu kun menee johonkin liikkeeseen, aina nuorempia myyjinä.
Vierailija kirjoitti:
Eka oli se kun joskus ehkä 33-vuotiaana miehenä kassaneidit rupesivat kutsumaan herraksi. Sitten n. saman ikäisenä huomasin ohimolle tulevan muutamia harmaita hiuksia ja aivan yhtäkkiä 40-vuotiaana hiukset rupesivat lähtemään päästä. Nyt neljävitosen katson kun posket rupeavat roikkumaan ja se nuoren miehen mieli tuntuu jo kadonneen.
Eivät kuitenkaan sedäksi kutsuneet. Se kait on vielä pahempaa kuin herroittelu? Itse olen nainen ja muistan kuinka kamalalta kolmekymppisenä tuntui, kun tätiteltiin eka kerran: bussissa äiti lapselleen totesi, että "Anna täti menee ohi". Muistan tuon karmaisevan hetken ikuisesti. Siihen loppui nuoruus, se oli viimeinen niitti.
Vierailija kirjoitti:
Et mene nukkamaan ollenkaan ,vaan torkut sohvalla.Ajantaju ,aika kuluu liian nopeasti.
En torku sohvalla. Nukun sängyssä.
Siitä, että sua ei enää lapseta. 40:senä voi vielä lapsettaa. 40:senä voit innostua monesta asiasta, etkä vain sano, että no se on kyllä hölmöä tai ei kai nyt enää tällä iällä. Vanheneminen näkyy ihon ohentumisena, kasvoissa ryppyinä, silmistä voi kadota pilke. Et jaksa lähteä pitkille reissuille, mieluummin himmailet kotona. Nuorten ilta-ajelu ärsyttää, nuorempana olisit vain hekotellut nuorten hauskanpidolle. Kirjoitat mielellään lehden mielipidesivustolle, otat ihan asiaksesi valittaa vaikka ajonopeuksista ja maksat mieluusti saadaksesi viestisi lehteen. Ärsyynnyt helposti, valitat mieluummin, kaikesta :) . Haluat olla kaupassa aikaisin tarjousten perässä ja jos tarjolla on ämpäreitä. Ohitat mielellään kassajonossa, koska olet vanha. Vanhat ovat mielestäsi viisaampia ja tietävät asioista enemmän ja siksi ovat etuoikeutetuimpia.
Vierailija kirjoitti:
Siitä, että sua ei enää lapseta. 40:senä voi vielä lapsettaa. 40:senä voit innostua monesta asiasta, etkä vain sano, että no se on kyllä hölmöä tai ei kai nyt enää tällä iällä. Vanheneminen näkyy ihon ohentumisena, kasvoissa ryppyinä, silmistä voi kadota pilke. Et jaksa lähteä pitkille reissuille, mieluummin himmailet kotona. Nuorten ilta-ajelu ärsyttää, nuorempana olisit vain hekotellut nuorten hauskanpidolle. Kirjoitat mielellään lehden mielipidesivustolle, otat ihan asiaksesi valittaa vaikka ajonopeuksista ja maksat mieluusti saadaksesi viestisi lehteen. Ärsyynnyt helposti, valitat mieluummin, kaikesta :) . Haluat olla kaupassa aikaisin tarjousten perässä ja jos tarjolla on ämpäreitä. Ohitat mielellään kassajonossa, koska olet vanha. Vanhat ovat mielestäsi viisaampia ja tietävät asioista enemmän ja siksi ovat etuoikeutetuimpia.
Niin ja postilaatikkoon tipahtaa ET-lehti ja varaat mieluiten eläkeläis-bussimatkan.
Olen 43 vuotta ja ei muna seiso enää yhtään vanhaan malliin. Nuorempana oli kivikovana muutamassa sekunnissa pelkästä sopivasta ajatuksesta. Nyt täytyy välillä ihan taistella että saa seisokin ja se lerpahtaa kyllä heti, jos ei ole tarpeeksi stimulaatiota ja varsinkin laukeamisen jälkeen on kyllä heti täysin kuoreensa vetäytynyt, että eiköhän tämä ollut tässä.
Siitä että Die Hardia katsoessa näyttelijät näyttää vuosi vuodelta nuoremmilta. Ekaa kertaa kun katsoin, ne oli mielestäni setiä.
Oikeastaan mä en o huomannu mitenkää. Mix olisin? t. pena 76 v.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eivät kuitenkaan sedäksi kutsuneet. Se kait on vielä pahempaa kuin herroittelu? Itse olen nainen ja muistan kuinka kamalalta kolmekymppisenä tuntui, kun tätiteltiin eka kerran: bussissa äiti lapselleen totesi, että "Anna täti menee ohi". Muistan tuon karmaisevan hetken ikuisesti. Siihen loppui nuoruus, se oli viimeinen niitti.
No jaa, pikkulapselle monesti myös alle parikymppisiä saatetaan täditellä/seditellä, sen kummemmin tarkoittamatta toista vanhaksi.
Aika paljon on tässä iässä jo merkkejä, vaikka pidänkin itseäni ikäisekseni aika sirpakkana vielä. Esimerkiksi ne hetket, kun tajuaa olevansa vanhin paikan päällä olevista ihmisistä. Illalla baarissa erityisesti olet vanhimpia silloin harvoin kun menet. Ja nykyään töissäkin alkaa olla oman lapsen ikäisiä kollegoita jne.
N52
Nuorison jutut ja villitykset tuntuvat aivan oudoilta, eikä edes kiinnosta pätkääkään yrittää tajuta niitä. Nuorison suosima musiikki on järkyttävää skeidaa.
Tuntuu, että kaikki tv-sarjat ja elokuvat on suunnattu nuoremmille, koska niiden näyttelijät ovat niin nuoria itseen verrattuna. Kuusikymppinen katsoo Frendejä..
Siitä tietää tulleensa vanhaksi kun iltamenojen pitää olla mahdollisimman lähellä omaa sänkyä.
Siitä kun esim.lääkärit näyttää lapsilta:D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siitä, kun netissä pitää johonkin laittaa syntymäaika ja sitä vuosi kenttää joutuu skrollaamaan pitkään, ennenkuin oma vuosi löytyy.
Tää on kyllä paha 😁 joka vuosi vaan skrollaus pitenee
Luonnollisesti:D
Miten musta tuntuu, että Ap ei ole jaksanut seurata saamiaan vastauksia, ollaan aika kaukana autofellaatiosta. :D