Mistä tietää olevansa rakastumassa tai rakastunut?
Kommentit (40)
Kun vatsa menee kuralle ajatuksestakin.
Rakkauteen kuuluu välittäminen ja huoli. Haluaa ajatella toisen etua ja on valmis joustamaan omista haluista.
Kun rakastuin, en kyennyt syömään kunnolla moneen kuukauteen. Ruokahalu vaan katosi. Laihduin todella paljon ilman yrittämistä. Silti energiaa riitti. Varmaan jotenkin maaninen tila. Toki oli muutakin, mutta toi oli isoin asia.
Vierailija kirjoitti:
Rakkauteen kuuluu välittäminen ja huoli. Haluaa ajatella toisen etua ja on valmis joustamaan omista haluista.
Sotket nyt kaksi eri asiaa. Puhe oli rakastumisesta, ei rakkaudesta.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä minä ainakin olen sen tunteen tunnistanut, vaikka sitä onkin vaikeaa määritellä. Esimerkiksi alkaa suunnittelemaan yhteistä tulevaisuutta.
Miten se eroaa ihastumisesta?
Paska tulee housuu ja kusettaa,ei mulla mutta hänellä.
Kyllä mä näkisin, että jos sydämessä alkaa tuntua niin ollaan jo isompien tunteiden äärellä.
Pelkästään navan alla tuntuvat ovatkin sit niitä kevyempiä tykkäämisiä.
Mutta entäs jos sydän läpättää useampaan suuntaan?
Entä jos itkee seksin jälkeen? Tarkoittaako se että on rakastunut.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä mä näkisin, että jos sydämessä alkaa tuntua niin ollaan jo isompien tunteiden äärellä.
Pelkästään navan alla tuntuvat ovatkin sit niitä kevyempiä tykkäämisiä.
Mutta entäs jos sydän läpättää useampaan suuntaan?
Minulla kyllä tuntuu sydämessä.
Vierailija kirjoitti:
Ei, vaan että kokemus oli jollain tavalla voimakas.
Esim erityisen huono.
Vierailija kirjoitti:
Ei. Tuntui vaan niin hyvältä.
Alkaa sen ihmisen seurassa tuntua kuin olisi juotettu nousuhumalaan. Arvostelukyky katoaa tai muuttuu todella puolueellisesti tuon henkilön hyväksi. Henkilö muuttuu päiväpäivältä kauniimmaksi.
Vierailija kirjoitti:
Noup.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä minä ainakin olen sen tunteen tunnistanut, vaikka sitä onkin vaikeaa määritellä. Esimerkiksi alkaa suunnittelemaan yhteistä tulevaisuutta.
Miten se eroaa ihastumisesta?
Mäkään en tiedä eroa ihastumisen ja rakastumisen välillä.
Joskus ajan kanssa sitten huomaan, että rakastan toista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei, vaan että kokemus oli jollain tavalla voimakas.
Esim erityisen huono.
Haha, se oli niin hyvää.
Ehkä sinäkin haluaisit sellaista.
Vierailija kirjoitti:
Alkaa sen ihmisen seurassa tuntua kuin olisi juotettu nousuhumalaan. Arvostelukyky katoaa tai muuttuu todella puolueellisesti tuon henkilön hyväksi. Henkilö muuttuu päiväpäivältä kauniimmaksi.
Näin on käynyt kyllä!
Vielä seuraavana aamuna kotona on ihan humalainen olo.
Ei sitä suurin osa koe ikinä. Valtaosa lähinnä matkii suhteita, joita on nähnyt ympärillään (äiti, isä, julkkikset) ja mielikuvitus tekee loput. Ihminen on erinomaisen hyvä valehtelemaan erityisesti itselleen.
Vierailija kirjoitti:
Ei sitä suurin osa koe ikinä. Valtaosa lähinnä matkii suhteita, joita on nähnyt ympärillään (äiti, isä, julkkikset) ja mielikuvitus tekee loput. Ihminen on erinomaisen hyvä valehtelemaan erityisesti itselleen.
En voi kommentoida kuin omalla kohdallani mutta minä kyllä vaan tiesin. Olin melkein 50 kun se tapahtui ja olin kyllä ollut pitkissä parisuhteissa mutta rakastunut en ollut koskaan ollut. Kiintynyt toki ajan myötä. Mutta kun tapasin nykyisen mieheni, tiesin todella nopeasti että nyt on jotain ainutlaatuista käsillä. Ja hyvin nopeasti tiesin myös että tämä on nyt se elämän rakkaus. Uskomattominta oli se että minäkin olin sitä hänelle. Ollaan kuin tehtyjä toisillemme ja edelleen hulluina toisiimme, vuosia myöhemmin.