Onko yksi huone + tupakeittiö yksiö vai kaksio?
Kommentit (134)
Vierailija kirjoitti:
Mä olen asunut aikoinaan sellaisessa yksiössä, jossa oli tupakeittiö ja sitten asunnon takaosassa oli makuualkovi. Siinä oli kyllä ikkuna ulos, mutta ei ovea, joten se katsottiin alkoviksi eikä makkariksi. Asuin siis yksiössä, koska kaikki oli samaa tilaa. Jos samoilla neliöillä olisi ollut makkarissa oviaukko ja ovi, sitten se olisi varmaankin ollut kaksio.
Ikkunan pitää olla 10% huonepinta-alasta joten todennäköisesti kyseessä olisi kuitenkin ollut yksiö.
Vierailija kirjoitti:
1h + tk
2h + kk
Voit valita mieleisesi.
Siis 1h + tuulikaappiko?
Vierailija kirjoitti:
Yksiö jos tupakeittiö on pelkästään keittiö. Jos myös olohuonetilaa niin varmaan merkataan kaksioksi.
No ei tupakeittiö voi koskaan olla pelkästään keittiö ja siksi sitä sanotaan tupakeittiöksi eikä keittiöksi.
Muistan joskus, kun menin katsomaan yksiötä (tupakeittiöllä,). Hämmästyin, että se olikin makuuhuoneella varustettu asunto. En oikein ymmärrä, miksi puhutaan yksiöstä. Onko se joku tekninen-/sääntöasia rakennus-/myyntiasioihin.
Yksiössä ei ole makuuhuonetta. Joissakin yksiöissä keittotila on siinä yhdessä samassa huoneessa.
Minulla on kaksio, jossa on yhdistetty olohuone ja keittiö.
Käytännössä talon yhtiöjärjesrys nimeää, onko kyseessä yksiö isolla keittiöhuoneella vai kaksio tupakeittiöllä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä olen asunut aikoinaan sellaisessa yksiössä, jossa oli tupakeittiö ja sitten asunnon takaosassa oli makuualkovi. Siinä oli kyllä ikkuna ulos, mutta ei ovea, joten se katsottiin alkoviksi eikä makkariksi. Asuin siis yksiössä, koska kaikki oli samaa tilaa. Jos samoilla neliöillä olisi ollut makkarissa oviaukko ja ovi, sitten se olisi varmaankin ollut kaksio.
Ikkunan pitää olla 10% huonepinta-alasta joten todennäköisesti kyseessä olisi kuitenkin ollut yksiö.
Jos on täysin ikkunaton makkari, olohuone ja keittiö, niin onko se siltikin yksiö? Eli yksiön hinnalla saisi yhden ylimääräisen huoneen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
1h + tk
2h + kk
Voit valita mieleisesi.
Siis 1h + tuulikaappiko?
Tk = tupakeittiö
Vierailija kirjoitti:
1h + tk = huone tupakeittiöllä
2h + kk = kaksio keittokomerolla
Voit valita mieleisesi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
1h + tk
2h + kk
Voit valita mieleisesi.
Siis 1h + tuulikaappiko?
Tk = tupakeittiö
Taitaa nykyisn olla keittotila (KT) kun kaapit ovat yhdellä tai kahdella (L-keittiö) olohuoneen seinällä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tupakeittiökin on keittiö, se ei ole olohuone.
Tupakeittiöllä tarkoitetaan olohuonetta jossa laitetaa ruokaa. Kysjän asunto on kaksio ilman keittiötä.
EIhän ole kaksio, jos on vain yksi huone missä on tupakeittiö.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yksiö jos tupakeittiö on pelkästään keittiö. Jos myös olohuonetilaa niin varmaan merkataan kaksioksi.
No ei tupakeittiö voi koskaan olla pelkästään keittiö ja siksi sitä sanotaan tupakeittiöksi eikä keittiöksi.
No kyllä voi. Ennen vanhaankin puhuttiin tuvasta ja se oli pelkkä keittiö. Toki siellä saattoi joku laverikin olla makuupaikaksi.
Makuuhuone ja tupakeittiö on kaksio.
Tupakeittiö on olohuone, jonka yhteydessä keittiö usein sijaitsee yhdellä seinustalla, rajaamatta keittiötä olohuoneesta ylimääräisillä väliseinillä.
Riippuu miten on merkitty yhtiöjärjestykseen.
Vuokra-asuntoyhtiöissä merkitään mieluusti yksiöiksi, koska yksiöiden neliövuokra on kaksioita korkeampi.
Vierailija kirjoitti:
Kaksio, koska keittiö on integroitu olohuoneeseen ja siten yksi huone
Ei keittiötä lasketa huoneeksi. Yksiössä on yksi huone + keittiö/tupakeittiö + kylpyhuone, mahdollisesti eteinenkin ja parveke.
Vierailija kirjoitti:
Kaksio, koska tupakeittiö on yhdistetty olohuone ja keittiö ja lisäksi on makkari.
Sanottiinko, että on erikseen olohuone ja makkari?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On kaksio jos on erillinen makuuhuone.
Huone ja keittiö on nimenomaan yksiö (huone ei huoneet). Olkoonkin tupakeittiö, kun on yhtä tilaa.
Ap:llä on makkari + tupakeittiö eli kaksi huonetta. Tupa on olohuonetta ja keittiö on siinä yhteydessä.
Eikä ole. Makkari+tupakeittiö on yksi huone, jos se tupakeittiö on makkarissa. Ei makkari ole aina erillinen huone. Yksiössä on yksi virallinen huone, ja jos siellä on sänky, sitä voi kutsua makkariksi.
Yksiö. Omistan sellaisen, mulla on siinä vuokralainen.
Kun tullaan sisään, siinä on heti keittiö, päässä ruokapöytä ja alkovi. Tämän takana on huone, pieni sellainen. Alkovin toisella puolella on vain seinää ja makkarin puolella on alkovin jälkeen säilytyskomerot.
Asunto on vielä taloyhtiön takapihalla, oma sisäänkäynti ja vieressä on mm hiekkalaatikko ja keinut.
Kollegani, tai ex oli jäänyt just yh.ksi ja mä ehdotin ostan tämän ja muuttaa vuokralle. Asunto on muistaakseen 38 neliötä ja papereissa yksiö. Hänen ei tarvi muuttaa pienempään ja pärjäävät siellä tosi hyvin. Tyttö on jo yliopistossa, mutta asuu kotona.
1 parhaista sijoituksistani ja vuokralainen sanoi ei muuta sieltä ikinö
Lainsäädännön mukaan yksiö. Tupakeittiöhän ei ole asuinhuone vaan laajennettu keittiö. Jos se olisi yhdistetty keittiö-olohuone, neliöitä ja ikkunapinta-alaa olisi enemmän.
Ap:llä on makkari + tupakeittiö eli kaksi huonetta. Tupa on olohuonetta ja keittiö on siinä yhteydessä.