Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi jotkut vilkuilee ja tuijottaa kävellessä taaksepäin?

Vierailija
20.04.2024 |

Itse olen omille lapsilleni opettanut että ihmisiä ei saa tuijottaa kun jotkut voi kokea sen kiusalliseksi. Eilen kun kävelin töihin niin kaksi nuorta käveli jonkin matkaa edelläni ja toinen tytöistä kääntyi ainakin 8 kertaa pään taaksepäin tuijottamaan minua ennenkuin pystyin vaihtamaan kadun toiselle puolelle kun jalkakäytävä oli vaan aluksi toisella puolella. Itselleni tuli todella kiusaantunut olo.

Kommentit (32)

Vierailija
1/32 |
20.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämmöisen ilmiön olen huomannut nykynuorissa, ehkä niillä pää käännetty menosuuntaan liian myöhään. 

Vierailija
2/32 |
20.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muodosti 360 asteen taktista tilannekuvaa. Tyttö on ainakin tulevaa palstalla mainittua vaimomateriaalia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/32 |
20.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut naiset laittaa kireisiin farkkuihin kännykkäkameran kuvaamaan takanaolijoita, en tiedä miksi

Vierailija
4/32 |
20.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ainakin tarkkailen selustaa kun haluun varmistaa, ettei kukaan hyökkää sielä mun kimppuun. Ei tiedä millainen tyyppi kulkee perässä.

Vierailija
5/32 |
20.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen miettinyt samaa. Todella harva tekee tuota minun kokemuksen mukaan. Lähinnä ovat nuoria tai sitten vanhoja ihmisiä. Työikäisiä ei oikein. Asun itse Espoossa, työ Helsingissä.

Pienillä paikkakunnilla on enemmän vilkuilijoita kun suurilla, lapsuuden kulmilla käydessä olen useammin kiusaantunut. Aivan todella neutraaleissa vaatteissa, normaalipainossa, normaalina tanttana kävelen. Siellä se kiinnostaa jostain syystä enemmän, ehkä kun ei ole niin paljon erilaista ihmistä kaiken aikaa kulkemassa tai ei ole oikein omaa elämää mihin keskittyä?

Koiraihmiset on muuten kyylistä kyyläävimpiä. Koiran kanssa tyypillisesti lihava nainen seisoskelee ja tuijottaa vastaantulijaa, sitten kääntyy vielä perään katsomaan. Kunnes jatkaa lyllerrystä. Kerran vilkutin kun yksi tuijotti niin pitkään, havahtui moikkaamaan ja jatkoi matkaa :D Urpot.

Vierailija
6/32 |
20.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuo paikallaan tuijottavat koiraihmiset on järkyttävää sakkia!

Varmaan pönöttää siinä että sais sanoa jostakin epäkohdasta

Vierailija
7/32 |
20.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen kiinnittänyt tähän huomiota bussissa.

Siis jos menet jonnekin istumaan, miksi keikut siinä koko ajan väärin päin ja katselet bussin takaosaan? 

Itsellä ei tulisi mieleenkään, vaivun omiin ajatuksiini katsellen ikkunasta ulos ja kuulokkeet korvilla äänikirja vie huomioni mutta sitten joku liike syrjäsilmällä keskeyttää rentoutushetken. Kun joku siinä kääntelee ja vääntelee itseään pari penkkiriviä edempänä.

En tajua. Miksei voi istua rauhallisesti? Ihan aikuisetkin ihmiset.

Vierailija
8/32 |
20.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairaalan pääaulassa näitä pää takaperin kävelijöitä näkee päivittäin törmäilemässä muihin. Jos ei tiedä, mihin on menossa, kannattaisi ehkä pysähtyä tai kysyä infosta, mutta toisaalta, ehkä he ovat syystä sairaalassa.

Vierailija
9/32 |
20.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä ainakin tarkkailen selustaa kun haluun varmistaa, ettei kukaan hyökkää sielä mun kimppuun. Ei tiedä millainen tyyppi kulkee perässä.

Haloo :----D Samalla kadulla, samaan suuntaan kulkeva ihminen kulkee perässä. Aivan kaikenlainen ihminen, kotiin menevä, työhön, kauppaan, kaverille, kävelylle.

Et kai oikeasti ajattele että muiden pitää jäädä odottamaan tai kulkea kiertoreittiä kun sinä kuljet kadulla? Kuka nyt samalle kadulle tulisi perässä kävelemään hahah. Eli vilkuilijat ovat tällaisia vainoharhaisia, luulevat että kaikki saman kadun käyttäjät seuraa.

Vierailija
10/32 |
20.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo tuollainen aivokuollut koirasakki on olemassa. Naisia kaikki muuten olen minäkin huomannut, eikä sieltä priimasta päästä.

Vierailija
11/32 |
20.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en pönötä paikallaan, vaan kuljen reippaasti ohi. Mutta kyllä, tarkkailen muita ihmisiä, koska kaikki ihmiset ei osaa ohittaa koiraa eikä tarvitsekaan osata. Koirani on ns. reaktiivinen eli jos ihminen tekee jotain äkillistä ja outoa, voi reagoida agressiivisesti. Ennakoin näitä tilanteita, että osaan ajoissa antaa koiralle käskyn olla välittämättä.

Vierailija
12/32 |
20.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rakin kanssa seisoskelevat kyylät ärsyttää.

Vierailija
13/32 |
20.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Haloo :----D Samalla kadulla, samaan suuntaan kulkeva ihminen kulkee perässä. Aivan kaikenlainen ihminen, kotiin menevä, työhön, kauppaan, kaverille, kävelylle.

Et kai oikeasti ajattele että muiden pitää jäädä odottamaan tai kulkea kiertoreittiä kun sinä kuljet kadulla? Kuka nyt samalle kadulle tulisi perässä kävelemään hahah. Eli vilkuilijat ovat tällaisia vainoharhaisia, luulevat että kaikki saman kadun käyttäjät seuraa.

Ei tarvitse odottaa tai vaihtaa reittiä.Ei mulle oo ongelma tarkkailla. Suurin osa kulkijoista on tietysti harmittomia, mutta jos joku ei olisi, kummampa uskot olevan helpompi uhri... sen joka tarkkailee ympäristöään vai sen joka kulkee ympäristöään tarkkailematta.

Vierailija
14/32 |
20.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olen kiinnittänyt tähän huomiota bussissa.

Siis jos menet jonnekin istumaan, miksi keikut siinä koko ajan väärin päin ja katselet bussin takaosaan? 

Itsellä ei tulisi mieleenkään, vaivun omiin ajatuksiini katsellen ikkunasta ulos ja kuulokkeet korvilla äänikirja vie huomioni mutta sitten joku liike syrjäsilmällä keskeyttää rentoutushetken. Kun joku siinä kääntelee ja vääntelee itseään pari penkkiriviä edempänä.

En tajua. Miksei voi istua rauhallisesti? Ihan aikuisetkin ihmiset.

Näihin olen törmännyt itse aika harvoin. No joo nuoria kouluikäisiä vilkuilemassa toisiaan ja kiusaamassa (kikattavat jollekin) näkyy useammin. Mutta aikuisia harvoin.

Tällä viikolla oli kyllä yksi nainen kuka kerran minuutissa ainakin kurkkasi taakse. Oikein alkoi häiriä, se pää pyöri koko ajan kun puolukka tuvan lattialla. Ehkä ei ollut ennen matkustanut bussilla, oli yllättynyt että on ihmisiä penkeillä rauhallisesti.

Vierailija
15/32 |
20.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sairaalan pääaulassa näitä pää takaperin kävelijöitä näkee päivittäin törmäilemässä muihin. Jos ei tiedä, mihin on menossa, kannattaisi ehkä pysähtyä tai kysyä infosta, mutta toisaalta, ehkä he ovat syystä sairaalassa.

Kyyläävät muiden sairauksia, että näkyykö päälle päin jotain traagista. Ehkä eivät ole edes itse siellä asioimassa, vain kyyläämässä.

Vierailija
16/32 |
20.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minä ainakin joudun taaksepäin kävellessäni kurkkimaan olan yli. Kun ei ole silmät selässä.

Vierailija
17/32 |
20.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyyläävät muiden sairauksia, että näkyykö päälle päin jotain traagista. Ehkä eivät ole edes itse siellä asioimassa, vain kyyläämässä.

Onhan sekin mahdollista. Tosin luulisi kyyläämisen olevan helpompaa istuen ja pää oikeinpäin, esim kahvilassa.

Vierailija
18/32 |
20.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset on todella pimeitä :D

Noihin koiraihmisiin:

Usein koiraihmiset menee sellasilla eleillä ohi, ihan kuin häiritsisin heidän lenkkiään tai olisi minun vika kun tulen vastaan. Hyvin kiukkuisina jo kaukaa. 

Taaksepäin vilkuilijat on vainoharhaisia tai sit he leikkivät mielessään jotain mielikuvitusleikkiä

Vierailija
19/32 |
20.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tarvitse odottaa tai vaihtaa reittiä.Ei mulle oo ongelma tarkkailla. Suurin osa kulkijoista on tietysti harmittomia, mutta jos joku ei olisi, kummampa uskot olevan helpompi uhri... sen joka tarkkailee ympäristöään

Jatkuva vilkuilu viestii epävarmuudesta. Sopiva haavoittuva kohde siis, voi myös triggeröidä. Joku päihtynyt jore luulee että olet kiinnostunut.

Vierailija
20/32 |
20.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

I am behind you

I always find you

I am the stalker

(Abba: I am the stalker)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän kaksi