Lunta tulvillaan on raikas talvisää
Kommentit (64)
Olin jo unohtanut, että yöllä sataa lunta. Melkoinen järkytys oli avata verhot. 😱
Joo-o, lumisade keväällä ei ole mitään ihmeellistä ja on vasta huhtikuu ja ei ole ensimmäinen kevääni Suomessa, mutta silti 🤬!
Jos lämpenee yhtään niin sulaahan toi pian pois.
Ikävä kyllä normaalia vappuun (10vrk) asti. Ei jaksa...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Taitaa olla mun elämäni pisimpiä talvia tämä nyt meneillään oleva. Hoh hoijaa.
Lyhytpä on ihmisen muisti - kesä 2023 lämpeni vasta juhannusviikolla ja sitten sitä lämmää piisasikin.
Lähditkö etelään lomalle, vai kenellä se lyhyt muisti on?
Vierailija kirjoitti:
Suomi on muutenkin jo taloudellisessa suossa, mutta jos kasvukausi jää kauhean lyhyeksi tänä vuonna tai on kesäajallakin epäsuotuisten säiden armolla, niin tulee kyllä laiha vuosi tai jopa useampi laiha vuosi. Kohta 500g mansikoita maksaa 10 euroa. Enpä lainkaan ihmettelisi.
"Four horsemen are riding nearer".
Sota, kato, taudit, nälkä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Taas leivoset ilmassa leikkiä lyö..
Ei ne ole vielä edes tulleet.
Etelä-Suomessa on jo peipposiakin.
Ja västäräkkejä.
Vappusäät vaihtelevat: v.1957 Helsingissä mentiin suksilla vappupiknikille, v.1998 oli taas melkein hellesää. Nyt sattui tämmöinen, ehkä ensi vappuna toisenlaista.
Suomalaisilla on monesti haavekuvia lämpimästä ja aurinkoisesta vapusta ja ihanasta kesäisestä juhannuksesta. Todellisuus on usein toista. Realismia toiveisiin!
" On siis kevät, kuljen Hakaniemen rantaa, tuuli ei tuule, sade kyllä jaksaa.."
Tavaramarkkinat, Kevät
Ensi viikolla tulee lisää lunta. Oikeen kunnon lumipyry. 😊
Vierailija kirjoitti:
Suomi on muutenkin jo taloudellisessa suossa, mutta jos kasvukausi jää kauhean lyhyeksi tänä vuonna tai on kesäajallakin epäsuotuisten säiden armolla, niin tulee kyllä laiha vuosi tai jopa useampi laiha vuosi. Kohta 500g mansikoita maksaa 10 euroa. Enpä lainkaan ihmettelisi.
Eihän meidän tarvitse huolestua Suomen kasvukauden lyhyydestä; S-ryhmä hankkii edullista ulkomaista tuotetta.
Saattaahan niissä olla raskasmetalleja ja muuta mukavaa, mutta niistä saa kivemman katteen.
Marraskuussa valitetaan, että tulisi jo lumi maahan. Nyt tulee lunta ja siitäkin valitetaan, kun pitäisi olla kesä. Koskaan ei olla tyytyväisiä. Minua ei takatalvi häiritse mitenkään.
Ompa kiva asua kerrostalossa, pari kaveria viesti tehneensä lumitöitä, toinen rivarissa ja toinen ok talossa asuvat.
Uimarannalle aattelin tänään mennä, kun on tää ilmasto tälleen lämmennyt.
Päästöt alas -lumet takas. Aattelin mennä tota iskulausetta huutamaan uimarantareissun jälkeen Helsingin keskustaan
Mulla on soinut päässä aamusta asti "joulu on taas, joulu on taas". Pitäisikö meidän alkaa järjestämään kakkosjoulu huhti-toukokuussa, jos ilmasto menee tällaiseksi pidemmällä aikavälillä?
Todennäköistä on, että täältä pakenee kohta väestökin, jos kelit ei ala oikeasti tästä paranemaan.
Se kuuluisa ilmastopakolaisuus onkin siis ihan eri suuntaan, kuin mitä vihreät on vuosia huutaneet
Vierailija kirjoitti:
Todennäköistä on, että täältä pakenee kohta väestökin, jos kelit ei ala oikeasti tästä paranemaan.
Se kuuluisa ilmastopakolaisuus onkin siis ihan eri suuntaan, kuin mitä vihreät on vuosia huutaneet
Mä haluan johonkin aavikolle, jossa on kuitenkin jotain laguuneja. Ei saa sataa paljon vettä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Taitaa olla mun elämäni pisimpiä talvia tämä nyt meneillään oleva. Hoh hoijaa.
Lyhytpä on ihmisen muisti - kesä 2023 lämpeni vasta juhannusviikolla ja sitten sitä lämmää piisasikin.
Niin 2 viikkoa. Viime vuoden kesä kesti Helsingissä vain 2 viikkoa. Heinäkuun alusta asti satoi ja oli koleaa ja pysyvä lumi tuli jo lokakuussa.
Sun muistissa on jotain vikaa nyt.
Elämää on muuallakin kuin Hesassa. Tulisit tänne Keski-Suomeen jossa kesät ovat kesiä ja punaposkiset naiset nauravaisia.
Ei ollut kesää viime vuonna Keski-Suomessakaan. Multia oli Suomen sateisin paikkakunta viime kesänä ja täällä Jyväskylässäkin oli järkyttävän kylmää ja niin sateista, että pitkiä pyörälenkkejä tuli ajettua vähemmän kuin edellisenä 15 kesänä.
Lumihiutaleita hiljalleen
Sataa maahan lumivalkoiseen